R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Männän sorvaus.  (Luettu 10869 kertaa)

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #30 : 11 Huhtikuu, 2019, 11:50:17 »

Periaatteessa kyllä.  Vähän niinkuin Radio Jerevanilla.  Ne männät pitää kokeilla mitä ne on, eli miten ne käyttäytyy sulatuksessa ja valussa.  Joskus työkoneiden männissä on ollut sisällä yllätyksiä.
Muotti pitäisi saada aikaiseksi mikäli valua suunnittelee.
Pääsääntöisesti ei kannata tehdä mäntiä jos niitä saa jostain.  Aika työläs projekti.  Mulla  esimerkiksi Riga 15s, ja IZH 6-8 joihin ei saa mäntiä.
Eli jos järkevästi ajattelee niin lättäpään mäntiä ei kannata tehdä.
Jos käypäisiä mäntiä ei saa, niin silloinhan ne on tehtävä.
Kirjattu

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #31 : 11 Huhtikuu, 2019, 13:00:50 »

Joo ei varmaan kannata alkaa tekee lätyskään mäntää. Uusia mäntiä  Mahle ja Almot tappeinee+renkaineen,saa suoraan kotimaiselta kauppiaalta muutaman sämpylä kaffen hinnalla!! ja molemmilla männillä on ajettu lujaa ja pitkään K:lla kin ,,eli ei taida olla mitään syytä alkaa tekee mäntiä, jos kysymys ei ole jostain poikkeuksellisesta mäntä ideasta.
asiasta toiseen...mulla pitäis olla vielä jouten muutamia lentokoneen mäntiä tuolla varaston perillä, ajattelin jos Motorovalle olis sopivia aihioita sulattaa....nehän on aika isoja ja nyt lähinnä tuhkakuppi aihioita,,,,niin ja lopetin tupakin vetämisenkin jo muutama vuosi takaperin...
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2019, 13:04:33 kirjoittanut VWK »
Kirjattu
Matti

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #32 : 11 Huhtikuu, 2019, 14:03:17 »

..Almotit lähti tilaukseen,en ruppee riskeeraamaan näillä alkuperäsillä "hiiva" männillä..
Kirjattu

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #33 : 12 Huhtikuu, 2019, 16:48:20 »

Joo, kyllähän ne männät kiinnostaa.  Pitäisi tehdä itselle Riga projektiin uusia mäntiä.  Ei vain vielä varmistunut minkä pytyn laitan.  Tänne vaan.  Sukurasitekin vaikuttaa.  Käykää katsomassa:

https://atolavion.com/

Itselläkin on muutama lentomoottori odottamassa uutta tulemista.  Kylläkin maa käyttöön.
Samoin se sivari kilpurin konekin on vähän samaa sukua.  Sitä olen koko päivän piirtänyt, suunnitellut ja kookletellyt.  Sain taas uusia linkkejä.  Se Urren modifikaatio-ilmailumoottori tuli eteen jostain sieltä.
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #34 : 12 Huhtikuu, 2019, 21:48:23 »

en muista ennee mihin alottamaani juttuketjuun pistin noista Nort lockeista,mutta tännäin kuulkaas kävin sellasessa vanhassa kaupassa että olpa hieno reissu,sitä pitää vanha Mies ja jos tuolta ei löydy pulttia tai mutteria erikoista,niin sitä ei oo tehty,tosin saa ihan sileetä pulttiakin että voi itte tehhä mieleisen mutta tätä tarviketta sitten on ja PALJON kaikenlaista,kokostaja vahvuutta,ihan uskomaton paikka..semmonen nimeltään kun Varkauden Kiinnityspalvelu :D ..Aikamme juteltiin ja kerto noista Norteista,Valmet ei hyväksy muuta kun nuo ja paperitehdas joka Varkaudess on,tuolla kaupungilla menee hyvin vaikka hieman pois muutto kaupunki onkin,tuolta löytyy ihan mitä vaan tarviaa,oikea rakentelian Mekka.Tänään kun annoin malli mutterin,niin puisessa vetolaatikosta niitä oli,kysyi että montako laitetaan ja paperipussiin,nostalgiaa,aivan mielettömän hieno kauppareissu,hieno fiilis yhä,nää vanhat kaupat ei sais hävitä koskaan! :)
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #35 : 12 Huhtikuu, 2019, 22:16:17 »

Jämsässä on kans vanha S.Sieväsen kivijalkakauppa...sieltä löytyy kans vanhaa tavaraa..kerran rengasliike hajotti lavaMadzan pyöränpultit ko toisella puolella on vasenkätiset jengat......Sievänen kysy että montako laitetaan...viimeks ostin Mossen kytkinlevyn...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #36 : 13 Huhtikuu, 2019, 19:13:17 »

Pytyistä tuli hyvät termalinin silikonimaalilla,kaasugrillillä kuumensin ne vielä varovasti ja annoin jäähtyä ihan omineen,ens viikolla pyttyihin hooni enää ja sit Almotit sisään. En muistanutkaan että oon tälläsen purkinkin ostanu,tää lähti markkinoilta pois,ei saa ees E-Baystä tänne,yks pohjanmaalainen kiihytysautoilia möi varastoaan viime talvena,piti oitis ottaa..ei noihin kuparisiin kannentiiviste leikkaus kyselyihin oo noteerattu,antaa olla sitten..aattelin jos patapadalla hennosti karhentas kannen alumiinitiivisteen ja tällä suihkis ne sitten,ei ainenkaan pahhaa luulis tekevän.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2019, 19:15:16 kirjoittanut Arsti vaan. »
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #37 : 13 Huhtikuu, 2019, 20:42:02 »

ne alumiiniset on kestäny vallan hyvin kannentiivisteinä....urresta ei palanu koskaan kannentiivisteitä, neepristä menny niitä renkaita useampikin...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #38 : 13 Huhtikuu, 2019, 21:59:33 »

harmittaa suunnattomasti kun ei saanu niitä leikuutettavaksi,ois ollu nytkin hyvä laittaa..en minä tiijjä mikä siellä mättää,eikö tekijä viitti vai eikö firman vehkeillä pysty,no samapa tuo..mutta jos joku tietäs tekijän,ottajia ainakin ois,sillä sillon kun tuosta mahdollisesta kuparitiivisteen saannista jutun laitoin,sain yv.nä viideltä tilauksen,eli menis niitä! :)
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2019, 22:11:34 kirjoittanut Arsti vaan. »
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #39 : 13 Huhtikuu, 2019, 23:40:25 »

tuo leikkuuohjelman teko siinä varmaan mättää...ensimmäinen kipale on kallis, sitten putoo hinta....kannentiivisteen keskireikä pitäs kans käyttää hyödyksi, pienentää kustannuksia...
Keuruulla on noita laservirmoja enenmänkin, tietäs kenellä on kuparia ja kiinnostusta pienen sarjan tekoon...voin ens viikolla kysellä..
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #40 : 14 Huhtikuu, 2019, 01:41:32 »

oispa hieno juttu!! saisko keskireijästä tehtyä imuntiivisteen,riitäsköhän pelivara,liki on? kuparia vaikka tuolta,on paljon eri paksuutta. https://www.hobbypoint.fi/metallituotteet Hitto mulla oli yks askarteluliikke tiijossa,siis tallennettu sivu siitä,mutta eipä löyvvy ennee,se möi hyvällä hinnalla millistä 120x120mmm palasta löylykauhan taontaan.
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #41 : 14 Huhtikuu, 2019, 01:51:05 »

tuolla on hyvän kokosia palasia ja hintakin ihan jees.tosin 0,8.ia ja muovi vielä päällä,onko se laskettu mukaan tuohon paksuuteen? https://arteljee.fi/grafiikantarvikkeet/1785-kuparilevyt-eri-kokoja.html#/1261-koko-10x15cm
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #42 : 14 Huhtikuu, 2019, 08:01:48 »

nuo levynpalat kannattaa mun mielestä unohtaa ihan kustannussyistä..kuparia on montaa eri laatua ja ns.peltisepänlaatu on pehmeää ja helppoa työstää...käy katon ja hellan kranssin vääntöön...noista jätepaloista olen kannentiivisteitä tehny...
grillissä kuumaksi ja veteen, on löijääntyny hyvin ...

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #43 : 14 Huhtikuu, 2019, 09:45:54 »

Terve
Eikö nm. Teemu saanut Rampelta mopokaupassa niitä kuparitiivisteitä useamman parin? Minä leikkautin niitä kai 20 kpl ja en saanut itse kulutettua kai kahta parii, kun eihän ne mihinkään kulu , voi aina hehkuttaa uudelleen pehmeeks. eikä ne siirry/ leviä kuten ne alumiiniläpyt, loput tiivisteet meni Rampelle.On mulla leikkauskuva niistä koneella jos joku haluu tettää, ja nykyisin niitä saa ostaa valmiinakin. mulla voisi olla vielä pari kauppalaatuakin jossain...pitää penkoa. Niitä ei oikeesti montaa varalle tarvi tehdä kun ne oikeesti kestää.
Kirjattu
Matti

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: Männän sorvaus.
« Vastaus #44 : 14 Huhtikuu, 2019, 10:14:04 »

Tuossa on pari tehdastekoista ostettua kuparitiivistettä, löyty vielä laarista..ja löyty myös mun piirustus jonka mukaan teetin tiivisteitä..


[ylläpito on poistanut liitteen]
Kirjattu
Matti