Russian Iron Finland
03 Maaliskuu, 2021, 04:21:20
Tervetuloa
Vieras
Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
Russian Iron Finland on saanut uusia yhteistyökumppaneita!
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Russian Iron Finland
>
Yleinen alue
>
Pyörien ylläpito ja rakentelu
>
Ic laakeri
« edellinen
seuraava »
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Ic laakeri (Luettu 487 kertaa)
Kolmostyyppi
Iron Jäsen
Full Member
Viestejä: 100
Ic laakeri
«
:
15 Toukokuu, 2020, 18:02:38 »
Ajatuksen tasolla oleva projekti, tallinnurkassa pölyttyvästä 56 mallisesta koneesta varamoottori ajopyörään ( 49 ) konerikon varalle.
Kaikki muu on peruskauraa, mutta vetorattaan laakerointi on jäänyt vähän mysteeriksi, mitä osia siihen voi soveltaa?
Kirjattu
karppa
peltiseppä-evp
Administrator
Hero Member
Viestejä: 4546
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #1 :
15 Toukokuu, 2020, 19:01:31 »
rullalaakeria 30,3x47x16,5 ja 32x52x7 stefaa tarjoo varaosakirja...ja akselin toiseen päähän 20x47x14 kuulalaakeri...
«
Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2020, 19:04:57 kirjoittanut karppa
»
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta
Kolmostyyppi
Iron Jäsen
Full Member
Viestejä: 100
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #2 :
15 Toukokuu, 2020, 19:29:45 »
Voiko olla noin helppoa?
Koskaan en ole moista purkanut, mutta valistuneemmat harrastajat kertoneet että tekemätön paikka, pronssiholkkia, stefaa ja mistäänsaamatonta laakeria täynnä koko nippu.
Noh, aika näyttää miten käy.
Kirjattu
karppa
peltiseppä-evp
Administrator
Hero Member
Viestejä: 4546
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #3 :
15 Toukokuu, 2020, 19:47:33 »
49sin
osakuvissa on rattaissa pronssiholkit...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta
Motorova
Iron Jäsen
Sr. Member
Viestejä: 263
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #4 :
05 Elokuu, 2020, 18:23:53 »
Se laakeri on alunperin jotain "valkometalli" sotkua. Monelle on käynyt niin, että kun on koneen purkanut ja ottanut akselin pois; niin muutaman viikon päästä kun on koneen koonnut niin akseli ei menekkään enään laakerin sisään. Ko alkuperäinen on niin huokosta ja kovaa että se särkyy helposti. Sitä ei esim saa yleensä ehjänä pois. Kun se laakeri kuivuu eikä siinä ole akseli paikallaan niin se turpoaa. Vastaan on tullut myös sellaisia että akseli on jumissa kun se on otettu kannen kanssa irti ja jätetty kuivumaan. Eri pronssiseoksia niihin on laitettu jos ei rulla sellaista ole ollut saatavissa. Vetorattaan laalerointi joutuu koville tuossa paikassa kun kuormitus on radiaalinen. Hyvästä laakeripronssista tehty on tuossa paikassa mielestäni paras. Tekijöitä vain on harvassa.
Kirjattu
VWK
Iron Jäsen
Sr. Member
Viestejä: 377
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #5 :
05 Elokuu, 2020, 21:42:38 »
Olen joskus lajitoverille tuollaiset liukulaakerit IC:hen pronssista sorvannut ,,ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään toimintaongelmista.
Kirjattu
Matti
Motorova
Iron Jäsen
Sr. Member
Viestejä: 263
Vs: Ic laakeri
«
Vastaus #6 :
12 Elokuu, 2020, 17:49:40 »
Sama täällä. Kaikkiin omiini joilla on ajettu, olen sen uusinut ja monelle muulekin.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Russian Iron Finland
>
Yleinen alue
>
Pyörien ylläpito ja rakentelu
>
Ic laakeri