Russian Iron Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Russian Iron Finland on saanut uusia yhteistyökumppaneita!

Kirjoittaja Aihe: Kärri ois kova sana.  (Luettu 364 kertaa)

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2968
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Kärri ois kova sana.
« Vastaus #15 : 25 Toukokuu, 2019, 08:22:57 »

yks versio varapyörästä....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 128
Vs: Kärri ois kova sana.
« Vastaus #16 : 26 Toukokuu, 2019, 17:18:27 »

Jos Urren haluat kärryyn niin pitää olla 1,5m leveä.  Itellä 1,5x3,00.  Tuon tein aikanaan sen mukaan että sivari mahtuu kärryyn, ja mikä oli silloin suurinsaatavissa oleva levykoko pohjaksi.  Tein ns yleiskärryn joka kippaa.  Laidat tein muilla kuin pyörän ehdoilla.  Siitä johtuen on laitettava 2"x4" lankku tai 2 pyörän alle jotta vaihdepoljin ja jalkatappi tulee laidan yli.  ei olikein muuten mahdu.  Kärryn omapaino 200 kg ja kokonaispaino 950 !! kg jarruitta.
Ei aisakaan ole nykyisin ongelma.  Eikä akselikaan.  Pitää vain lukea mitä asetus niistä sanoo!!. Aikanaan tein useampiakin kärryjä.  Vielä olisi jäljellä jigi pienehkölle kärrylle ja muutama aihio:  Mm 1650 kg jarrullinen asuntovaunun alusta ilman koppia.  Rekisterissä.  Sekä katsastusta vaille 650 !! jarrullinen, asuntovaunun alustalle tehty.  Ei tarvitse katsastaa (muuta kuin uudelleen rekisteröinti) ja voi viedäkin jotain muutakin kuin keveitä terveisiä. (Pienemmissä pikku japseissa on jarruton pv- massa 200 kg).  Sitten ois vielä sinkitty runko.  Tuo 1650 kg kärry olis kaupan, jos joku tarttee.  Nuo muut teen ehkä loppuun.
Noista pyörien painoista.  Mun M-72 painoksi on merkitty 380 kg.  On vähän alakanttiin.  Joskus kävin puntarilla niin oli 420 kg.  En tosin muista mitä oli kyydissä, itse en.
Kirjattu