Joo uskotaan. Ovat kyllä tehneet muistakin pyöristä "väärän kokoisia". Itäblokissa oli aikanaan suunnitelmatalous. Järjestelmään kuului heidän keskeinen kansainvälinen taloutta säätelevä ja "apua" antava elin joka määritteli mm missä tehtaissa ja missä maissa saatiin valmistaa tiettyjä tuotteita, nimeltään COMECON (lyhenne englanninkielisestä versiosta). Tämä koski erityisesti moottoriajoneuvoja, autoja ja moottoripyöriä. Esim DDRssä sai valmistaa vain kaksitahtisia korkeintaan 300 kuutioisia yksisylinterisiä. Tsekkoslovakiassa korkeintaan 350cc kaksitahtisia. 500 cc nelitahtiset saivat poikkeusluvan muutamaksi vuodeksi. Mm Unkari poloinen sai valmistaa vain 250 cc kaksitahtisia joissa piti olla mangneetto jne. Joissakin tehtaissa valmistettiin salaa spesiaalisia tuotteita. Serpuhovissa oleva Vniimotoprom tehdas oli se joka sai valmistaa ja suunnitella kilpamoottoripyörien moottoreita, myös 4-tahtisia. Kaikki Vostokit tulivat sieltä. IZ tehdas sai valmistaa vain 350 cc kaksitahtisia. Koko järjestelmässä ei saanut valmistaa yli 750cc moottorilla olevia pyöriä. Miliisit saivat erikoisnopeita pyöriä jne. Siis tehtiinhän siellä myös paljon luvatta ja ihan luvallakin erilaisia kokeiluja. Baltit eivät saaneet valmistaa moottoreita moottoripyöriin, mutta hehän eivät olleetkaan itsenäisiä. Latvialaiset tekivät mopoja. Virolaiset saivat tehdä Vihureita (mutta ei moottoreita niihin) ja formuloita. Ko formuloita löytyy hakukoneesta esim haulla Formula Estonia ja Kavor Estonia. Kannattaa käydä katsomassa, ovat varsin mielenkiintoisia. Kavor- mikroautoja tuotiin Suomeenkin. Kävin tehtaalla muutaman kerran, oli keskellä Tallinnaa, pääpostikonttorin lähellä. Oli tarkoitus ostaa sieltä mikroautoja Suomeen. Puihin meni se projekti.