Russian Iron Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Russian Iron Finland on saanut uusia yhteistyökumppaneita!

Kirjoittaja Aihe: lortto Ämmään...  (Luettu 239 kertaa)

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4132
    • kyläseppä-ämcee
lortto Ämmään...
« : 21 Heinäkuu, 2020, 19:42:31 »

päivän työ....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Teemu

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 454
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #1 : 22 Heinäkuu, 2020, 09:27:52 »

Sitä voi sitten lauleskella että taakse jäänyttä elämää... meinaan ne kaasari murheet 👍
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4132
    • kyläseppä-ämcee
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #2 : 08 Syyskuu, 2020, 07:33:43 »

käy ja kukkuu ku käki kuusen latvassa....olis vielä yks 32 lortto tiedossa jos jotakuta kiinnostaa....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 334
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #3 : 08 Syyskuu, 2020, 08:47:49 »

Onko tuo lortto ilman pa-pumppua tuossa?
Kirjattu
Matti

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4132
    • kyläseppä-ämcee
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #4 : 08 Syyskuu, 2020, 09:12:40 »

jos pensapumppua meinaat niin ei ole...tankin alapinnan ja kaasarin pensapinnan välillä noin 15 cm ero....tätdellä tankilla ei ole ongelmaa mutta viime höyryilla saattaa vähän nykiä...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4132
    • kyläseppä-ämcee
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #5 : 08 Syyskuu, 2020, 09:34:45 »

lortto varattu....nopeat syövät hitaat.....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 334
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #6 : 08 Syyskuu, 2020, 10:07:19 »

jos pensapumppua meinaat niin ei ole...tankin alapinnan ja kaasarin pensapinnan välillä noin 15 cm ero....tätdellä tankilla ei ole ongelmaa mutta viime höyryilla saattaa vähän nykiä...
Mulla ei ole mikään auton kaasari toiminut optimaalisesti ilman pumppua/säädintä pelkällä (15..30cm ) putouskorkeudella, vaan vaatii sen min. 0.15...max. 0.2 bar(= 1.5..2 .0 metriä vesipatsasta) paineen säädön. Kyllä sillä "tiputtelu paineella"nurkissa nypyttelee, mutta jos oikein meinaa ajaa niin ei tuu oikein mitään. HD:n koneisiin kun laittoivat SU kaasareita niin piti suurentaa neulaventtiiliä hemo isoksi että toimisi edes lähes oikein. Ehkä mulla on vaan aina niin huono onni... :(
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2020, 10:17:42 kirjoittanut VWK »
Kirjattu
Matti

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4132
    • kyläseppä-ämcee
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #7 : 08 Syyskuu, 2020, 10:30:41 »

ei o yhteenkään lorttoon (taitaa olla jo 10 kpl mitä oon laitellu ni pumppua ei o tarvinnu, ajossa toiminu ihan hyvin.....jopa 50 cm pitkillä imukauloilla....
fiiattineeprissä on 35 lortto ja fiiun oma pensapumppu, ni se vaati pensapaineen säätimen ko työns liikaa...0,15 baarin paine oli hyvä, loppu tulviminen ja toiminu hyvin jo vuosia...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 334
Vs: lortto Ämmään...
« Vastaus #8 : 08 Syyskuu, 2020, 10:43:18 »

Tuosta paineensäädöstä vielä hiukan...italialaiset on laittaneet kaasuttimiinsa jo aikoinaan mahdollisuuden käyttää ohikiertoa jossa kaasuttimelle saadaan optimi käyttöpaine vaikka tavan polttoainepumput usein on aika raakoja siinä paineen säädössä, ja samaa ideaa on käytetty myöhemmin myös sähköisten lisäpumppujen kanssa (esim Lotus). Kaasuttimen poltoaineen tulo liittimissä on hukkaportti (takaisin tankin paluuseen) jossa oli 0.7..1 mm dia. reikä. Silloin saattoi käyttää kaasutinkoneessa jopa 0.3..0.5 bar. pumppua ja hukkaportti sääti sitten paineen kaasuttimelle sopivaksi siihen 0.15..0.25 bar. paineeseen. Jos rakenne on sellainen kun mopossa on ,niin voi tehdä polttoainepumpun ja kaasuttimen väliin t-kappaleella paluukierron pumpun imupuolelle(koska putouspaine kyllä pitää pumpun toiminnassa vaikka ylivuoto sekoittaa imua) t.kappaleeseen porataan usein kierre yhteen sakaraan johon saadaan kierrettyä tavan kaasutin suutin kokoa yleensä 0.7..0.8 dia. jonka kautta ylipaine pääsee takas "tankkiin" imuun. Jos käyttää ohivuoto tyyppistä "paineensäädintä" niin voi hyvinkin käyttää halpoja (puuilo/biltema/motonet jne.) sähkölutkuttimia joiden ilmoitettu käyttöpaine alkujaan on liian kova (0.3..0.4 bar)tavan kaasuttimille .
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2020, 11:08:27 kirjoittanut VWK »
Kirjattu
Matti