R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: karppa - 21 Heinäkuu, 2020, 19:42:31

Otsikko: lortto Ämmään...
Kirjoitti: karppa - 21 Heinäkuu, 2020, 19:42:31
päivän työ....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: Teemu - 22 Heinäkuu, 2020, 09:27:52
Sitä voi sitten lauleskella että taakse jäänyttä elämää... meinaan ne kaasari murheet ?
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: karppa - 08 Syyskuu, 2020, 07:33:43
käy ja kukkuu ku käki kuusen latvassa....olis vielä yks 32 lortto tiedossa jos jotakuta kiinnostaa....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: VWK - 08 Syyskuu, 2020, 08:47:49
Onko tuo lortto ilman pa-pumppua tuossa?
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: karppa - 08 Syyskuu, 2020, 09:12:40
jos pensapumppua meinaat niin ei ole...tankin alapinnan ja kaasarin pensapinnan välillä noin 15 cm ero....tätdellä tankilla ei ole ongelmaa mutta viime höyryilla saattaa vähän nykiä...
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: karppa - 08 Syyskuu, 2020, 09:34:45
lortto varattu....nopeat syövät hitaat.....
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: VWK - 08 Syyskuu, 2020, 10:07:19
jos pensapumppua meinaat niin ei ole...tankin alapinnan ja kaasarin pensapinnan välillä noin 15 cm ero....tätdellä tankilla ei ole ongelmaa mutta viime höyryilla saattaa vähän nykiä...
Mulla ei ole mikään auton kaasari toiminut optimaalisesti ilman pumppua/säädintä pelkällä (15..30cm ) putouskorkeudella, vaan vaatii sen min. 0.15...max. 0.2 bar(= 1.5..2 .0 metriä vesipatsasta) paineen säädön. Kyllä sillä "tiputtelu paineella"nurkissa nypyttelee, mutta jos oikein meinaa ajaa niin ei tuu oikein mitään. HD:n koneisiin kun laittoivat SU kaasareita niin piti suurentaa neulaventtiiliä hemo isoksi että toimisi edes lähes oikein. Ehkä mulla on vaan aina niin huono onni... :(
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: karppa - 08 Syyskuu, 2020, 10:30:41
ei o yhteenkään lorttoon (taitaa olla jo 10 kpl mitä oon laitellu ni pumppua ei o tarvinnu, ajossa toiminu ihan hyvin.....jopa 50 cm pitkillä imukauloilla....
fiiattineeprissä on 35 lortto ja fiiun oma pensapumppu, ni se vaati pensapaineen säätimen ko työns liikaa...0,15 baarin paine oli hyvä, loppu tulviminen ja toiminu hyvin jo vuosia...
Otsikko: Vs: lortto Ämmään...
Kirjoitti: VWK - 08 Syyskuu, 2020, 10:43:18
Tuosta paineensäädöstä vielä hiukan...italialaiset on laittaneet kaasuttimiinsa jo aikoinaan mahdollisuuden käyttää ohikiertoa jossa kaasuttimelle saadaan optimi käyttöpaine vaikka tavan polttoainepumput usein on aika raakoja siinä paineen säädössä, ja samaa ideaa on käytetty myöhemmin myös sähköisten lisäpumppujen kanssa (esim Lotus). Kaasuttimen poltoaineen tulo liittimissä on hukkaportti (takaisin tankin paluuseen) jossa oli 0.7..1 mm dia. reikä. Silloin saattoi käyttää kaasutinkoneessa jopa 0.3..0.5 bar. pumppua ja hukkaportti sääti sitten paineen kaasuttimelle sopivaksi siihen 0.15..0.25 bar. paineeseen. Jos rakenne on sellainen kun mopossa on ,niin voi tehdä polttoainepumpun ja kaasuttimen väliin t-kappaleella paluukierron pumpun imupuolelle(koska putouspaine kyllä pitää pumpun toiminnassa vaikka ylivuoto sekoittaa imua) t.kappaleeseen porataan usein kierre yhteen sakaraan johon saadaan kierrettyä tavan kaasutin suutin kokoa yleensä 0.7..0.8 dia. jonka kautta ylipaine pääsee takas "tankkiin" imuun. Jos käyttää ohivuoto tyyppistä "paineensäädintä" niin voi hyvinkin käyttää halpoja (puuilo/biltema/motonet jne.) sähkölutkuttimia joiden ilmoitettu käyttöpaine alkujaan on liian kova (0.3..0.4 bar)tavan kaasuttimille .