R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Levykeula izh  (Luettu 5804 kertaa)

arska

  • johtokunta
  • Full Member
  • *
  • Viestejä: 144
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #30 : 06 Kesäkuu, 2020, 15:53:10 »

Tämmöisen ohjeen varassa minä kasasin 15 vuotta sitten: alahaarukka asetetaan 1:n ja 3:n vaihteen liikkuvan hammaspyörän loveen ja vaihtoakselin uraan, haarukan reikään asetetaan ohjausvarsi, jonka pää on kotelon alareiässä.
Ylähaarukka asetetaan 2:n ja 4:n vaihteen liikkuvan hammaspyörän loveen ja vaihtoakseli uraan, haarukan reikään asetetaan ohjausvarsi, jonka pää on kotelon yläreiässä.
Asetaan paikoilleen pidin säppeineen.
Hammassektori asetetaan niin, että se kytkeytyy hampaillaan vaihtoakseliin, jolloin on pidettävä huoli siitä, että sektorin hampaissa oleva merkki sattuu yhteen vaihtoakselin hampaissa olevan merkin kanssa.
Kirjattu

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 30
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #31 : 08 Kesäkuu, 2020, 14:43:05 »



Hammassektori asetetaan niin, että se kytkeytyy hampaillaan vaihtoakseliin, jolloin on pidettävä huoli siitä, että sektorin hampaissa oleva merkki sattuu yhteen vaihtoakselin hampaissa olevan merkin kanssa.

Ei kait ne rattaat voi olla kun yhdessä asennossa kun merkit on oikealla kohdalla? Niissä haarukoissa pitää olla ihan pieni sivuvälys? Että ei paina rattaaseen ja kulu?
Kirjattu

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 30
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #32 : 27 Elokuu, 2020, 13:53:35 »

Iloisesti Itäpyörällä!

Takana taitaa olla jo 300 km matkaa. Kerran on hyytynyt kesken matkan kun pääsi bensa loppumaan. Tankissa on pieni reikä eikä sitä voi kovin täyteen laittaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6239
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #33 : 27 Elokuu, 2020, 21:21:17 »

kyllä tuolla kelpaa ajella......
kuinka tuo keula toimii ajossa...tuntuuko asfaltin katkokset.....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 30
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #34 : 28 Elokuu, 2020, 06:14:07 »

kyllä tuolla kelpaa ajella......
kuinka tuo keula toimii ajossa...tuntuuko asfaltin katkokset.....

Mulla on uudet renkaat joissa on aika paljon kuviota. Katurenkaillahan asfaltin korjaukset huomaa, tuolla ei juurikaan. Se keula tekee jännää liikettä kuopissa mutta eipä se oikeastaan muuten minusta eroa millään lailla ns. normikeulasta. Mä olen purkanut ja rasvannut osat että se ei edes nitise. Painopistehän tuossa on alhaalla ja mutkissa menee kivasti omaa vauhtiaan. Minusta se on kun mopolla ajelis jos vertaa 100 kg painavampaan pyörään. Kerran ajoin johonkin isompaan kuoppaan ja sisuskalut meinas tulla ulos, tuo perä ei kauheesti jousta.  ;D

PS. Olisi kyllä järjettömyyden riemuvoitto lähteä tuolla mobilistien talviajoihin..saakohan jostain piikkirenkaita. :o
« Viimeksi muokattu: 28 Elokuu, 2020, 06:16:39 kirjoittanut heksu »
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6239
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #35 : 28 Elokuu, 2020, 09:13:04 »

mitroc tekee 19" nastarenkaita 90/90 r19, torista oon ostanu itelle...paa seuraten, ei ole olleet hinnan kiroissa....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 30
Vs: Levykeula izh
« Vastaus #36 : 28 Elokuu, 2020, 10:04:36 »


 Se keula tekee jännää liikettä kuopissa mutta eipä se oikeastaan muuten minusta eroa millään lailla ns. normikeulasta.

Keula ei muuten niia yhtään jarrutuksissa :) :-X :-X :-X
Kirjattu