R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: heksu - 04 Toukokuu, 2020, 18:26:46
-
Miten tuon keula oikein kiristetään? Onko siellä kaksi kiilaa joilla etuhaarukka kiristettään sopivaksi? Pyörässä oli vain yksi kiila ja ruoste hoiti homman.
IC.n kirjassa ei tuota ole.
-
laakerit kiristetään sopivaan tiukkuuteen ja yläkolmio päälle, on kahden mutterin välissä...vai tarkoitatko votkaruuvia millä säädetään kitkaa ohjaukselle...
-
laakerit kiristetään sopivaan tiukkuuteen ja yläkolmio päälle, on kahden mutterin välissä...vai tarkoitatko votkaruuvia millä säädetään kitkaa ohjaukselle...
Tuossa on kiila jolla se akseli kiilataan paikoilleen, kiilan alla on joku jousilevy. Ohjausakselin läpi menee noin 10 x 20 mm suoraakaide aukko. Siis ohjausakseli joka menee rungosta läpi. Vaihdoin uudet kuulalaakerit, niistä puuttui ainakin puolet. Siinä on tuon kuvan mukaan kaareva kiila? Neuvostoliitossa on vähä erillainen rakenne kun tuossa kuvassa. Ohjausakselin päässä ei ole mitään kierrettä eikä ruuveja vaan se kiristetään kiilalla ja valuun tulevalla ruuvilla.
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=472
-
laita kuvaa niin selviää...tuommosen räjäytyskuvan löysin....
ohjausakselissa on reikä sitä votkaruuvia varten...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Olisko ylhäältä päin samallaista kuvaa? Siinä ei ole keskellä mitään isoa säätöruuvia eikä näytä olevan mitään kierteitäkään.
-
ei ollu varaosakirjassa semmosta kuvaa ja lähin levykeula on sadan kilometrin päässä.....
koetan kahtella kuvaa...
-
video...olisko apua...
[ylläpito on poistanut liitteen] (https://www.youtube.com/watch?v=A1jSd2bH_6I)
-
lisäsin kuvasivustolle jemmassa olleet osakuvat (https://russianironfinland.kuvat.fi/kuvat/Huoltomanuaaleja,+literature,+manuals/IC+350+osakuvat/)
-
Kiitos kuvista niistä on apua.
Se on tuon Votkaruuvin alla oleva valuosa joka on kiilattu ohjausakseliin ja siinä kiilan/kiilojen alla on jotain jousilevyjä.
-
Tämmöinen.. Ja ei paljon surkeampia kuvia tullut otettua. Noi kuvat on jostain syystä oudosti..sainpa kytkimen toimimaan. On tosin miehekkään raskas.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
muokkasin vähän oli nii isoja, siitä tuo kääntyileminen...
karu peli, hieno peli...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Mä aattelin että entisöin sen laittamalla vanhoja alkuperäisiä osia..sinkityt ruuvit saa happokäsittelyn tai vaihdan mustat. M7 ei ole missään yhtä paljon kun tässä.
-
video...olisko apua...
(https://www.youtube.com/watch?v=A1jSd2bH_6I)
Tämä säksätys lienee normi käyntiääni, äkkinäinen voisi kuvitella että sytytys on pielessä? Sen 3.5 mm ennen kun mäntä on yläkuolokohdassa lienee vaikea mitata tulpanreiästä? Vai onko?
-
vähän hankalaa jos ei ole tarkoituksen tehtyä mittaria...
mutta onnistuu kyllä kaverin kanssa akselinpätkällä tms. mitaten tai sitten kansi pois niin näkee justiinsa...
-
Tere Tere!
Mulla olisi ylimääräisenä IC 350 levykeulan vesisiirtokuva -logo, joka kuuluu siihen vodkaruuvin alle tulevaan etujousen suojapeltiin.
T: V-M J
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
hirtätkö V-M minut jos parantelen tuota kuvaa ja teetän tarroja...olis hieno liimata pyörään....
-
Tere Tere!
Mulla olisi ylimääräisenä IC 350 levykeulan vesisiirtokuva -logo, joka kuuluu siihen vodkaruuvin alle tulevaan etujousen suojapeltiin.
T: V-M J
Moi,
kiitos tarjouksesta mutta mulla ei ole sitä suojapeltiä eikä tuohon oikein muutenkaan tarrat sovi. Jos ei ole kallis niin voisin ostaa..
-
http://autobuy.ru/instructions/Instruction-ManualNZ250+350.pdf
Tuolla on dkw manuaali englanniksi..
-
tuommonen siitä tuli...taidan teettää tuosta tarroja ihan omaan piikkiin....muutkin saa omakustannushintaan...
komia on sputnikki...
vesileimasin kuvan, alkuperäisen saa kun vain pyytää....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ompa hieno merkki ?kyllähän toi kelpaa kellevaa.
Mullekin enää puuttuu IC,? eihä ohan mulla se postinumero runko pihas.
-
Oho, perhana!
Onhan Karppa tehnyt loistavaa jälkeä siirtokuvan kanssa. Toi CCCP -tekstikin on korjattu juuri oikein kohdilleen. Toveri Sergei kun on alkuperäisessä versiossa vähän hutiloinut vodkapäissään silkkipainosabluunoidensa kanssa ja kohdistaminen ei ole ollut ihan parasta A-ryhmää.
T:V-M J
-
photoshopin ja corelin hyvät ohjelmat sekä Canva.. joskus tuli opiskeltua tuo kuvankäsittely....
ja netistä löytyy apuja kun ei o nykysin muuta kun aikaa......
-
vaihdelaatikon purkua venäläinen video... (https://www.youtube.com/watch?v=9jH-4wZz-RE)
-
Loota avattu.. uusia käytettyjä osia on matkalla. Ja järki voitti ja tilasin uudet kytkinlevyt. Saapahan putsattua kaiken vesiöljyn töryn jota siellä on. Vähän askarteluksi on mennyt, tosin eipä tuommoinen 20-30 v ladossa seisonut värkki voi ihan ajokunnossa ollakkaan. Ja sähköjärjestelmä pitää uusia.
Navigointijärjestelmä uusittiin kun vaihdoin stongan.?
-
luotettavuus ja varmuus paranee huomattavasti...oman kokemuksen mukaan kuntoon laitettu IC on vaatinut kaikkein vähiten rempaa...näillä nelariboksereilla ei ole joskus päässyt ko sata meetriä kun on joku paikka poksahtanut....
kerran tuli Neeprin uudesta kannesta tulet läpi ja toinen kesti 2 kilometriä....erittäin kevyttä ja huokoista valua, helppo koneistaa....
-
issikkaan ja muihinkin ruskivehkeisiin löytyy pitävä pensahana suoraan hytikkalikkeen hyllystä, ja tarvittavat sovitenipat...ei vuoda niin voi keskittyä muitten vikojen korjaamiseen..... ;D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Muistatko mikä kierre Uralin tankissa on ja sitten vielä Y-yhde tarvis.
Pitäny montakertaa vaihtaa mutta jos ny sais aikaseks.
-
en oo satavarma mutta tulppa kay siihen jenkaan... elikkä M14x1,25..kokeile...
-
Sain eilen laitettua uusia osia laatikon sisälle. Niitä vaihteitakin alkaa löytymään.
Eli se kun vaihteisto on vapaalla vaihderummussa oleva pikkunuoli pitäisi osoittaa vaihteensiirtäjän täppää kohti? Minusta minulla se vaihderumpu osoittaa vähän alaspäin kun vaihde on vapaalla. Toiseksi alimmaisessa kolossa on se lukituslevy jota jousi painaa. Ja se nuoli on vapaan kohdalla?
Nyt se vaihtaa ihan hyvin ylöspäin mutta ei kyllä alas sitten yhtään? Siitä tulee epäilys että vika on vaihteensiirtäjässä tai niissä osissa? Tai jossain muualla. Pikku harjoittelulla menee lootan kansi helposti takaisin :)
-
tarpeeksi kun tekee toistoja niin osaa kasata vaikka pikku pöhnässä....ninku meikä neeprin pakkilaatikon ;D....
-
Tämmöisen ohjeen varassa minä kasasin 15 vuotta sitten: alahaarukka asetetaan 1:n ja 3:n vaihteen liikkuvan hammaspyörän loveen ja vaihtoakselin uraan, haarukan reikään asetetaan ohjausvarsi, jonka pää on kotelon alareiässä.
Ylähaarukka asetetaan 2:n ja 4:n vaihteen liikkuvan hammaspyörän loveen ja vaihtoakseli uraan, haarukan reikään asetetaan ohjausvarsi, jonka pää on kotelon yläreiässä.
Asetaan paikoilleen pidin säppeineen.
Hammassektori asetetaan niin, että se kytkeytyy hampaillaan vaihtoakseliin, jolloin on pidettävä huoli siitä, että sektorin hampaissa oleva merkki sattuu yhteen vaihtoakselin hampaissa olevan merkin kanssa.
-
Hammassektori asetetaan niin, että se kytkeytyy hampaillaan vaihtoakseliin, jolloin on pidettävä huoli siitä, että sektorin hampaissa oleva merkki sattuu yhteen vaihtoakselin hampaissa olevan merkin kanssa.
Ei kait ne rattaat voi olla kun yhdessä asennossa kun merkit on oikealla kohdalla? Niissä haarukoissa pitää olla ihan pieni sivuvälys? Että ei paina rattaaseen ja kulu?
-
Iloisesti Itäpyörällä!
Takana taitaa olla jo 300 km matkaa. Kerran on hyytynyt kesken matkan kun pääsi bensa loppumaan. Tankissa on pieni reikä eikä sitä voi kovin täyteen laittaa.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
kyllä tuolla kelpaa ajella......
kuinka tuo keula toimii ajossa...tuntuuko asfaltin katkokset.....
-
kyllä tuolla kelpaa ajella......
kuinka tuo keula toimii ajossa...tuntuuko asfaltin katkokset.....
Mulla on uudet renkaat joissa on aika paljon kuviota. Katurenkaillahan asfaltin korjaukset huomaa, tuolla ei juurikaan. Se keula tekee jännää liikettä kuopissa mutta eipä se oikeastaan muuten minusta eroa millään lailla ns. normikeulasta. Mä olen purkanut ja rasvannut osat että se ei edes nitise. Painopistehän tuossa on alhaalla ja mutkissa menee kivasti omaa vauhtiaan. Minusta se on kun mopolla ajelis jos vertaa 100 kg painavampaan pyörään. Kerran ajoin johonkin isompaan kuoppaan ja sisuskalut meinas tulla ulos, tuo perä ei kauheesti jousta. ;D
PS. Olisi kyllä järjettömyyden riemuvoitto lähteä tuolla mobilistien talviajoihin..saakohan jostain piikkirenkaita. :o
-
mitroc tekee 19" nastarenkaita 90/90 r19, torista oon ostanu itelle...paa seuraten, ei ole olleet hinnan kiroissa....
-
Se keula tekee jännää liikettä kuopissa mutta eipä se oikeastaan muuten minusta eroa millään lailla ns. normikeulasta.
Keula ei muuten niia yhtään jarrutuksissa :) :-X :-X :-X