R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kuvat ja liitteet näkyvät vain rekisteröityneille. Kirjaudu siis sisään nähdäksesi liitteet.

Kirjoittaja Aihe: Kestääkö kardaanintikku hitsaamalla?  (Luettu 1683 kertaa)

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Kestääkö kardaanintikku hitsaamalla?
« : 09 Heinäkuu, 2019, 20:36:57 »

Tulee työn alle jossain vaiheessa rataslaatikko,kun tuo mustan lesken rengas on sen verta levee että ei saa kardaaninintikun linjaa suoraan,joutuu lyhentämään tässä patentissa ainakin jonkun 50mm että saa mahtumaan tulevan "vaihdelaatikon" väliin..sorvissa paksu seinämäinen holkki tulevan liitos kohdan päälle ja tigillä?
Kirjattu

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: Kestääkö kardaanintikku hitsaamalla?
« Vastaus #1 : 10 Heinäkuu, 2019, 08:41:03 »

Terve
eipä tuossakaan kohdassa tarvi liiotella...olen jatkanut ja lyhentänyt noita keppejä ,ja sen joutuu aina tekee kun sovittaa runkoihin vw moottoreita. Koneistan pienelle keskitys tapille reiät puoliskojen liitokseen  ja puristan hyvin seivatut puoliskot kiinni. migillä sorvissa ensin kunnon virralla pituussuuntaiset palot ja sitten pieni jäähdytys ja tarkistaa /naputtelee suoruuden  +uudet saman suuntaiset palot+ naputtelu /suoruuden tarkistu, lopulta kun keppi ei enää jurikaan muuta muotoaan, niin säteen suuntaisesti reilut makkarat huollella yli sauman ja suoruuden tarkastelun ja jäähdyttelyn jälkeen ylimääräisen aineen sorvaus pois....eipä oo jatkettuja keppejä tehokkaamillakaan koneilla vielä katkennut...uusia varaosa keppejä kylläkin, kiinalaiset hitsaa ne tyssähitsauksella ja pahimmissa on ollut ohjaikeskiön jälkeinen hitsiliiton vain n. 2mm seinämän aineeseen...no se keppi katkes Orivedelle....
Kirjattu
Matti

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6207
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Kestääkö kardaanintikku hitsaamalla?
« Vastaus #2 : 10 Heinäkuu, 2019, 15:48:20 »

puikolla oon hitsannu kunnolla seevaten ja hyvin kestäny..erikoispitkät oon holkittanut...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta