Tuossa kun istuttelin lajitoverin vw sotamopon koneeseen pyttyjä, niin tuli mieleen että kuinka veikeän 1000..1500 kuutioisen 2 pyttysen koneen saisi tuollaisesta vw koneesta kun poistais toiset kiertokanget ja kiinnittäs kanki/ mäntä vastaava massapainoiset renkaat esim 1 ja 2 sylinterien kk. kauloille. Em puolen venttiilin nostimien reikiin sokeat tapit. em pyttyjen tilalle pieni öljysumppu/pohja ja imuputki jatketaan sinne....jne. pikku askaretta. Noin 20 vuotta takaperin yksi itämopo harastaja porhalsi kerran tapaamiseen Ämmällä tai k:lla johon oli laittanut vw:n koneen , mutta joutui silloisen katsastuksen nihilismin takia laittamaan sen poksuttaa vain kahdella pytyllä(no poksuttiko kahdella pitkään katsastuksen jälkeen..voi arvailla)mutta kivastihan se kulki niillä kahdellakin...Ja keikka kompressoreja on tehty niinkin vw koneista että kaksi pyttyä käy ja kaksi tuottaa ilmaa..että onhan näitä..mutta olishan se erikoinen mopossa, mutta ei tietty niin hauska kun alkuperäinen 4 pyttynen.
[ylläpito on poistanut liitteen]