Seuraava teksti on ratasivarista joka saadaan näytille Classikkiin.
Tämä Vihur nimeseen pieneen pajaan vuonna 1978 valmistama RR sivuvaunu on tunnetuin Virossa valmistettu tämäntyyppinen ajoneuvo.
Ensimmäisellä kaudella sitä ajoi Jaan Villert-Tiit Karus ja moottorina oli kolmisylinterinen Kawasaki. Tämän ansiosta koko kausi kului uuden rungon ja moottorin kehittämiseen. Syksyllä, kun pyörä jo toimi kunnolla, päätettiin rakentaa uusi runko vuodelle 1980 ja myydä se edelleen. Hinta oli 7500 ruplaa (Lada maksoi 5000 ruplaa, Volga 9000). Kaikilla kerhoilla ei ollut varaa sellaiseen rahaan, saati Neuvostoliiton urheilijoilla.
Samana vuonna legendaarinen moottoripyöräilijä Eerik Kuusk vaihtoi soolopyörästä matkustajaksi Tarmo Tempelin sivuvaunulla. Organisointitaitojensa ansiosta "Vihur" firmasta onnistui saamaan virallisen laskun ETKVL KIT -tehtaalle, jonka moottoripyöräkerhossa oli Viron paras sivaripari. Koska tehtaan silloinen johtaja Rodion Podgorny ei olisi suostunut ostamaan tehtaalle kasa hitsattuja putkia sellaisella summalla, teknisen vaaralisen urheilun vuoksi oli jotain mietittävä. Oikea hetki koitti, kun pomo lähti lomalle ja teknisistä urheilulajeista kovasti kiinnostunut Uno Tänav johtajaksi. Lasku hyväksyttiin ja meni heti kirjanpitoon maksua varten. (ETKVL KIT- Viron kuluttajaosuuskuntien tasavallan liiton kaupallinen inventaariotehdas)
Myös moottori piti asentaa uuteen runkoon, ja Eerik työskenteli koko talven tämän parissa. Moottori oli jo testattu kaksois-CZ-moottori (2x380ccm, 2mm lyhennetty männän iskunpituus 750cc luokkaan sopivaksi). Vaihdelaatikko oli Serpukhovissa suunniteltu 6-vaihteinen vaihdelaatikko, jota käytettiin nelitahtiseissä Vostok-tyyppisissä ratapyörissä. Lisäksi Dellorto-kaasuttimet kiihdytinpumpuilla suunniteltiin alun perin metanolikäyttöisille speedway Jawalle.
Emme saa unohtaa virolaisten tämäntyyppisille moottoreille keksimiä kumikiinnikkeitä, jotka auttoivat vähentämään tärinää. Tbilisin (Georgia) ensimmäiselle osakilpailulle tuotiin kaksi sivaria, vanha "Teras" ja uusi "Vihur". Koska kierrosajat olivat 4 sekuntia nopeammat uudemmalla rungolla, vanha pyörä pidettiin varana.
Näin alkoi tämän pyörän loistokausi 1980-1989
Tarmo Tempel – : Eerik Kuusk
Neuvostoliiton mestarit: 1984, 1985, 1986
Viron mestarit: 1981, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988
Kalev Grand Prix -voitot: 1985, 1988
Yksikään Virossa rakennettu sivuvaunu ei voi verrata tätä historiaa.