R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Näissä bileissä ei juhlita  (Luettu 1048 kertaa)

Markku

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Viestejä: 694
  • Suutari-evp
Näissä bileissä ei juhlita
« : 18 Helmikuu, 2023, 08:54:03 »

On omalle kohdalle sattunut 2 viimeisen vuoden aikana 4 maahan panijaiset,viimeiset nyt parhaillaan menossa,jota hoidan valtakirjoen välityksellä toiselle puolelle Suomea.
Raakaa on rahastus mikä liittyy hautajaisiin,ei ole pienintäkään asiaa etteikö ne ole käsi pitkällä.En ymmärrä tätä,olen ikäni maksanut kirkollisveroa,vastineeksi en ole saanut mitään.Nyt kylläkin saan,pahvisen ilmaisen seurakunnan tuhka uurnan jolla voi heivata tuhkat.
Minä kyllästyin omalta osaltani tähän rahastukseen,koska olen ollut aina sitä mieltä ettei kuolleelle kannata laulaa,jos haluaa muistaa se on tehtävä henkilön elossa ollessa.Ne makeat maininnat viimeisellä käynnillä "kyllä oli hyvä mies"kannattaa jättää väliin.
Niipä tein itseä koskevan Hautatestamentin ja sillä ei rahasteta  makximi määrää, mitä minun lopulliseen toimenpiteeseen tulee,helpotan 2 läheiseni kuormaa,ja he on hyväksynyt toiveeni..

Olisin voinut toivoa musiikkia tämän toimenpiteen aikana mutta ei monopoli kirkko tätä toivettani olisi toteuttanut,laulu olisi ollut alla oleva.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=veikko+lavi+laulajan+testamentti
« Viimeksi muokattu: 18 Helmikuu, 2023, 08:57:14 kirjoittanut Markku »
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6258
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Näissä bileissä ei juhlita
« Vastaus #1 : 18 Helmikuu, 2023, 10:07:02 »

kirkon monopoli maksaa....
itte en kirkkoon kuulu ja minun tuhkaamiseeni ei satusetiä tarvita ja ojeet tuhkien viemiseen Lapin perukoille mielipaikkaani on lastenlapsille annettu....
ei tartte kenenkään tuntea tuskaa kun ei taaskan tullu vietyä jouluna kynttilää papan haudalle....
nää hommat on vaan ittekunkin hoidettava niin ei tartte perillisten tuskailla ko on tahto selvillä ku ei sit tiedä koska potkasee tyhjää eli heittää lusikan nurkkaan...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Markku

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Viestejä: 694
  • Suutari-evp
Vs: Näissä bileissä ei juhlita
« Vastaus #2 : 18 Helmikuu, 2023, 10:31:33 »

kirkon monopoli maksaa....
itte en kirkkoon kuulu ja minun tuhkaamiseeni ei satusetiä tarvita ja ojeet tuhkien viemiseen Lapin perukoille mielipaikkaani on lastenlapsille annettu....
ei tartte kenenkään tuntea tuskaa kun ei taaskan tullu vietyä jouluna kynttilää papan haudalle....
nää hommat on vaan ittekunkin hoidettava niin ei tartte perillisten tuskailla ko on tahto selvillä ku ei sit tiedä koska potkasee tyhjää eli heittää lusikan nurkkaan...

Kyllä se on aivan kun minun nupillani ajateltu.Kennenkäään ei tarvitse pahastua,jokainen tekee oman päätöksensä henkilökohtaisesti.
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.

Lonely rider

  • Vieras
Vs: Näissä bileissä ei juhlita
« Vastaus #3 : 18 Helmikuu, 2023, 10:55:37 »

Näin entisenä laivanhitsaajana ym roposnikkarina tykkäisin näistä sanoista oman kuoppani reunalla, "paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni."
Kirjattu

Patse54

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1260
Vs: Näissä bileissä ei juhlita
« Vastaus #4 : 18 Helmikuu, 2023, 12:19:26 »

Äite ku haurattii niin yks punanen ruusu oli ainoo mitä sai tuoda ja polttamalla 2013. 2000 € teki kaikki kahveet kotona . Tän määräs Äiti.
Itte oon ollu kirkosta pois 2000 alkaen
Enää ei rahasteta mua..
« Viimeksi muokattu: 18 Helmikuu, 2023, 12:21:14 kirjoittanut Patse54 »
Kirjattu