R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Salora Riviera 57-58-59  (Luettu 3042 kertaa)

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
Salora Riviera 57-58-59
« : 07 Helmikuu, 2023, 10:13:54 »

Välillä tälläistä,taitaa olla aihe joka ei juuri kiinnosta montaa motoristia...Kerhommme jäsen Ihmemieshän harrastaa radioita..ja itse olen omistanut useita putkiradiota mutta kyllä ne kaikki on muutettu rahaksi.
Minulle nämä putkiradiot on ollut nostalgiaa parhaimillaan ja aina kiinnostanut,kuuntelemin noista on myös aivan toista luokkaa kun jostakin muovikotelo radiosta.Tuo Salora Riviera 57- 58-59 on tänäpäivänä niin haluttu jos on kunnossa oleva ja( kyllä menee huonompikuntoisetkin jos ei aivan romuna) niin se ei vanhene myyntiilmoituksessa,varmaa menoa.Tämä on myös radio jota en ole omistanut,muita merkkejä useita.Harrastatko Ihmemies näitä putkiradioita.
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.

karppa

• peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Salora Riviera 57-58-59
« Vastaus #1 : 07 Helmikuu, 2023, 10:49:16 »

meillä oli 70-luvulla kaappimallin Fenno missä oli  radio ja levysoitin, isäukko anto sen vaihdossa ko tuli ensimmäinen tv taloon, Fenno sekin...kyllä harmitti.....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

• Iron Jäsen
  • Hero Member
« Vastaus #2 : 07 Helmikuu, 2023, 14:30:31 »

Mulla on nyt seissyt n. 10 vuotta tämä hyvä raadio,3D sointu celeston tms. josta ilmeisesti meni joku putki rikki. On pitänyt käyttää sitä Hämeenlinnassa olevassa wanhojen radioiden ym. kaman korjaajalla , mutta on jäänyt viemättä. Tuossa oli hyvä ääni ja kovin siitä tykkäsin..mutta,mutta.
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2023, 14:49:33 kirjoittanut VWK »
Kirjattu
Matti

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
« Vastaus #3 : 07 Helmikuu, 2023, 15:09:59 »

Joo,noista vanhenee putket,konkat ym.aika syö mutta kun alan ammattilainen korjaa ja huoltaa niin kyllä on kuunteluaikaa...Täältä löytyy ainakin Ähtärin alueelta vielä Wanhanajan putkiradio korjaaja,tuonkin alan vanhat jäärät alkaa olla historiaa.Seinäjoella oli aikonaan putkiradioitten iso isä Aarne Lehdikko mutta on siirtynyt jo aika päiviä taivaalisen valtakuntaan.

Aika hyvin niihen saa varaosia,itse tilasin aikonaan esim.näköviritysputkia venäjältä(alan ammattilaiset kertoi että nuo venäläiset putket on aika laadukkaita) ja saksasta.Äänirasiaa olen joskus tilannut Saksasta vanhaan levysoittimeen,tuo levysoitin oli minulla kytkettynä putkiradioon,kyllä humppa kuului..Pientä remppaa räpelisin itse mutta ei riitä taito mihinkään suureen ja kyllä se vaatisi alan työkaluja ja mittareita ja ennen kaikkea alan tuntemusta,osaamista......
Ketä kiinnostaa,alla olevasta lukemista ja voihan alan kerhoon liittyäkin,siellä on ukkoja jotka tietää......

http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2023, 15:40:33 kirjoittanut Markku »
Kirjattu

ihmemies

• Iron Jäsen
  • Jr. Member
« Vastaus #4 : 07 Helmikuu, 2023, 17:10:16 »

Tervehdys Markku ( ja muut tasapuolisesti)
Minä olen transistori aikakauden lapsi eli en paljoa ole putkivehkeiden kanssa ollut tekemisissä. Jotain lähetinvahvistimia ja jonkun kitaravahvistimen putkia ja konkkia olen vaihtanut. Paremmaksi tulivat ja jopa täysin ehjäksikin.
Minulla radioharrastus on lähettimellä varustetut laitteet, elikkä LA-puhelimista tuonne isoihin radioamatööri kontesti-rigeihin. Huvikseni korjailen ja juttuja radioamatöörilehteen niistä kirjoittelen. Yaesu on merkki johon olen tykästynyt, toki monia muitakin on pöydällä käynyt.
Kirjattu
Idän Ihmeet Kohtaavat elokuussa

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
« Vastaus #5 : 26 Helmikuu, 2023, 11:40:04 »

Löyty se viimein,Salora Riviera 1959 Finland,ikää 64 vuotta.Pinnat uutta vastaavat,ei ole ollut räystään alla,etu kangas tahraton ja tummumaton.Vieläpä alkuperäinen käyttöohjekirja mukana.Ei kohise,ei rahise ja on volyymia 3 kaijuttimen voimin.Näköviritys putki(vireä pirunsilmä) on näköjään uusittu,on Iikorin valmistetta,sen verran kurkistin sisälle,toimii moitteetta.

Tälläistä se on kun pää ja järki on jäänyt  pussihousu aikaan,vai johtuisko siitä,Jaakko Tepon laulua kompaten"silloin kun olin epeli niin hiekkalaatikossa oli vain karkea sepeli",joku kallonkutistaja voisi arvioida että onkohan jäänyt jotain lapsuusajan traumoja asiaan liittyen  ;D ;D.
« Viimeksi muokattu: 26 Helmikuu, 2023, 13:33:39 kirjoittanut Markku »
Kirjattu

karppa

• peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
    • kyläseppä-ämcee
« Vastaus #6 : 26 Helmikuu, 2023, 19:29:29 »

tuo vehe ei vakoile sun eikä emännän tekemisiä...voi kulkea kulukuset palajaana tuvassa.....
Kirjattu

orhi

• johtokunta
  • Hero Member
  • *
« Vastaus #7 : 26 Helmikuu, 2023, 20:50:54 »

Kyllä kersana oli mukava makoolla hetekan alla pimiäs ja kuunnella ulkomaan lähetyksiä(isä pökkäs sen sinne piiloon ku osti transistori rarion).
Kirjattu

karppa

• peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
    • kyläseppä-ämcee
« Vastaus #8 : 27 Helmikuu, 2023, 08:21:36 »

skannataan tuo ohjekirja, se on historiaa.....
Kirjattu

orhi

• johtokunta
  • Hero Member
  • *
« Vastaus #9 : 27 Helmikuu, 2023, 10:46:46 »

Kuka ähtäris näitä seppii, mullaki olis yks potilas joka kaipaas hellyyttä :)
Kirjattu

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
« Vastaus #10 : 27 Helmikuu, 2023, 11:46:49 »

Itse en ole Ähtärissä korjauttanut putkiradioita mutta Myllymäen Antiikki ja Rompe ky:n pitäjä korjauttaa siellä,näin kertoi minulle.

Laitoin hänelle viestiä ja hän soitti äsken että hän kysyy tältä radionkorjaajalta saako antaa yhteystiedot eteen päin.Laitan jos saan haaviini...

Tämä on taas niitä salaisia valtionsalaisuuksia,joita en oikein ymmärrä.....voi olla että yhteystietoja ei tule.......tässä on varmaan eläkeläiskorjaaja,joka korjaa kelle korjaa, omaa tahtiaan..

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=myllym%C3%A4en+antiikki+ja+rompe+ky.
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2023, 12:29:48 kirjoittanut Markku »
Kirjattu

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
« Vastaus #11 : 27 Helmikuu, 2023, 12:36:22 »

skannataan tuo ohjekirja, se on historiaa.....

Skannattu on..........
Kirjattu

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
« Vastaus #12 : 27 Helmikuu, 2023, 12:46:08 »

Tässä on paikka jota kehutaan ja ylistetään kaiken eletronkikan korjaajana,esim.radiot oli sitten vanhaa tai uutta, ym.ym.
Ainut asia että on Lappeenrannassa ja hankala näitä putkiradioita lähetellä ja eihän niitä kukaan ilmaiseksi kuljettele..

https://pulttikanava.fi/tuoteryhmat/elektroniikka-ja-huolto-osasto
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2023, 14:16:51 kirjoittanut Markku »
Kirjattu