R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Katsastusasiaa  (Luettu 3087 kertaa)

Makke

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 48
Katsastusasiaa
« : 24 Lokakuu, 2017, 21:03:01 »

Onko kukaan kokeillut tekniikanvaihdon muutoskatsastusta ja maahantuontirekisteröintiä samalla kertaa? Eli selkeemmin ulkomaisen pyörän käyttöä kantapyöränä.
Kirjattu

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #1 : 24 Lokakuu, 2017, 21:04:40 »

...ai makke kaipaa jännitystä elämään..ja heti vaan syvään päähän.. ;D
Kirjattu
Matti

Makke

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 48
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #2 : 24 Lokakuu, 2017, 21:12:33 »

Säästäis yhden reissun konttorille   ;D ja paljon muuta vaivaa  ;D ;D
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #3 : 24 Lokakuu, 2017, 21:55:28 »

samalla kertaa olen tehnyt maahantuonnin ja muutoksen....ei o ollu mitään ongelmia ko on paperit kunnossa ja meitin käyttämällä konttorilla Jyväskylässä on asiansa osaava mies töissä, ei tartte trafille soitella vaan on pykälät tiedossa...
ei varmasti onnistu ihan joka paikassa...
jäykkäkoota  ko maahantuontia ja muutosta menin näyttämään aikoinaan valtionkonttorille niin katsuri tuumas että kuinkahan tästä selevitään...se katsatus keskeytettiin ja rahat takas..silloin löysin tän nykysen yksityisen  ja siellä on sujunut kaikki jopa GAZiin Volvo B-18 koneen vaihto...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Makke

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 48
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #4 : 24 Lokakuu, 2017, 23:20:18 »

Kiitoksia tiedosta, tosiaan on varmaan paljon kii konttorista ja siitä kuin hyvissä väleissä on katsurin kans.
Kirjattu

Teemu

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 685
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #5 : 25 Lokakuu, 2017, 09:37:56 »

Periaatteessa maahantuonti katsastus on rekisteröinti katsastus. Eli siinä merkitään mitä siinä vekottimessa on kiinni. Eli ei tarvitse käsittääkseni edes ns.muutoskatsastusta. Otteeseen tulee vaan maininta että ennen maahantuontirekisteröintiä vaihdettu: xxxx
Sastamalassa saat asiantuntevaa palvelua kun meet katsastus sastamalaan.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #6 : 25 Lokakuu, 2017, 09:45:58 »

näin se menee....
 asiaa auttaa myös huolella laaadittu osaluettelo johon kannattaa laittaa myös tyrkylle prosentit vaihdetuista osista, kantapyöräosaksi käy myös osa jota on muokattu mutta tunnistettavissa.. esim.pakoputkesta alkukäyrä menee 1 % mutta sovitetusta äänenvaimentimestaa saa 1 % kantapyörään..joka pinna kannattaa ottaa mikä on mahdollinen..tuo mun rojekti oli kantapyörä/vaihto 55/45 prosenttia...
todistus hitsaajasta, runkoputken raaka-aineesta ja hitsausmenetelmistä ja lisäaineista tarvitaan myös..
jos tarvetta niin voin jelpata paperihommissa, mulla on koneella aineistoa valamiina..
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

TuuttiK1

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 19
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #7 : 25 Lokakuu, 2017, 15:48:31 »

Kaikenlaisia rakennelmia katsastaessa kannattaa käydä ensin kysymässä katsastajan näkemystä asiaan. Jos katsuri itse sattuu harrastamaan samantyylisiä laitteita on onnistuminen helpompaa ja nopeampaa. Asiakkaan kannattaa hankkia itse kaikkea kirjallista materiaalia millä voi selvittää teknisiä yksityiskohtia. Suomessa saa kilpiin hyvinkin kummallisia rakennelmia, joskus jopa täysin laillisia, kunhan löytää yhteistyöhaluisen katsastajan.
 
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #8 : 25 Lokakuu, 2017, 20:02:33 »

kaikki moottorin vaihdot pitäisi muutoskatsastaa...72 hevosvoimaa vaihtokoneessa voi olla neukkupokserissa, vielä hyväksytään teho/paino suhteella.
 Perä ja vaihdelaatikko kantapyörässä ei kestä moista tehonlisäystä vaan täytyy muuttaa samalla ketjuvedolle joka taas vähentää muuta vaihdomahdollisuutta...paljon on rakentelu helpottunut mitä se on joskus ollut...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Katsastusasiaa
« Vastaus #9 : 29 Lokakuu, 2017, 21:14:52 »

saas nähä koska putkahtaa valamiiksi neepri Saabin veenelosella ja Ural/MorrisMini-rojektikin on jo loppusuoralla...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta