Russian Iron Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Russian Iron Finland on saanut uusia yhteistyökumppaneita!

Kirjoittaja Aihe: IC 49/350 moottorin vaihto  (Luettu 127 kertaa)

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 32
IC 49/350 moottorin vaihto
« : 21 Marraskuu, 2020, 21:04:27 »

Onkos pitempään harrastaneilla kokemusta minkä muun moottorin kun ic koneen saisi suhteellisen järkevällä rakenteilla sopimaan ICn runkoon. Vaikka joku ilmajäähdytteinen japsi. Kiinan koneet ei kelpaa. Nykysäännöillä ei teho ole rajoite ehkä ennemminkin vakiojarrut.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4286
    • kyläseppä-ämcee
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 21 Marraskuu, 2020, 21:51:06 »

kakspyttysen piikin Hondan oon yhessä 49sissä nähny liikenteeessä.....
teho/painosuhde kun ei ylity 0,30kw/kg elikkä satakiloseen pyörään voi laittaa 29 kw:n koneen....
tuohon omaan 125cm Csepeliin oon ettimässä piikkistä ykspyttystä japsinelaria....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 32
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 22 Marraskuu, 2020, 08:21:59 »

kakspyttysen piikin Hondan oon yhessä 49sissä nähny liikenteeessä.....
teho/painosuhde kun ei ylity 0,30kw/kg elikkä satakiloseen pyörään voi laittaa 29 kw:n koneen....
tuohon omaan 125cm Csepeliin oon ettimässä piikkistä ykspyttystä japsinelaria....

Tuohan painaa sen verran että siihen saa tehoja loistoauton tapaan eli riittävästi. Tilaa ei taida vaan olla kovin paljon?
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4286
    • kyläseppä-ämcee
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 22 Marraskuu, 2020, 10:35:41 »

runkoa voi aina muokata sen verran että mahtuu....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

juhanvon

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 6
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 22 Marraskuu, 2020, 18:53:31 »

Tossa on etualalla Planeta 4 runko ja takana Kawasaki ER-5.
Erkissähän on potkua 37 KW että vaunun vaatii kylkeen että paino riittää.
Kirjattu

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 32
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 22 Marraskuu, 2020, 19:21:45 »

IC painaa jotain 150 -160 kg, siihenhän saa sitte ainakin tuon 39 kW koneen. Tosin vähempikin teho riittänee.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4286
    • kyläseppä-ämcee
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 22 Marraskuu, 2020, 19:30:09 »

Arto laittoi 49siin piikin viragon koneen.....kuvia....
alan ittekin kallistua omaan rojektiin tuohon piikkiseen v-moottoriin..ne on halpoja ja varaosia saatavilla ja lätkyttää maaliman tappiin ko vaan muistaa öljyä vaihtaa...
150 kgx0,3 = 45...elikkä 44 kween koneen voi laittaa mutta jarrut on syytä parantaa ihan oman ja muitten turvallisuuden takia..
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 32
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 22 Marraskuu, 2020, 19:42:22 »

Onkohan se viragon 250 cc paljon isompi? Luulis että on matalampi kun ic isku on aika pitkä. Paljonkohan % jää jos tankkiakin muuttaa? Jarrujen parantamisesta ei taida mennä %.. ?
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4286
    • kyläseppä-ämcee
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 22 Marraskuu, 2020, 20:59:16 »

ei moottorin koossa ole juurikaan eroa, pytyt vaan pikkusen isommat...
moottorin vaihdosta menee 28%, varaa jää vielä paljon....jarruista ei mene prosentit....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

juhanvon

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 6
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #9 : 22 Marraskuu, 2020, 21:51:33 »

Nykyisen Sivari-IC:n piristämistä tosiaan suunnittelin, mutta tullut toisiin aatoksiin että laittaa vaunun Kawasakin kylkeen niin on jarrut ja muut systeemit jo valmiiksi tukevammat.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4286
    • kyläseppä-ämcee
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #10 : 22 Marraskuu, 2020, 22:04:12 »

japsi ym. moottoreissa tulee myöskin välityksen muutos ajankohtaiseksi kun paino lisääntyy.......ei o kiva päästää ykkösellä pintakaasulla viittäkymppiä ja samoin kytkin on kovilla raskaan ajokin liikkeellelähdössä ja vallankin kesäkuumalla helteellä ruuhkassa liikennevaloissa...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

juhanvon

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 6
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #11 : 23 Marraskuu, 2020, 08:37:57 »

japsi ym. moottoreissa tulee myöskin välityksen muutos ajankohtaiseksi kun paino lisääntyy.......ei o kiva päästää ykkösellä pintakaasulla viittäkymppiä ja samoin kytkin on kovilla raskaan ajokin liikkeellelähdössä ja vallankin kesäkuumalla helteellä ruuhkassa liikennevaloissa...

Nuorena miehenä vaihdettiin rattaita että mopo kulkis lujemapaa, nykyään taas toinen suunta  :)
Kirjattu

heksu

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 32
Vs: IC 49/350 moottorin vaihto
« Vastaus #12 : 23 Marraskuu, 2020, 17:44:39 »

japsi ym. moottoreissa tulee myöskin välityksen muutos ajankohtaiseksi kun paino lisääntyy.......ei o kiva päästää ykkösellä pintakaasulla viittäkymppiä ja samoin kytkin on kovilla raskaan ajokin liikkeellelähdössä ja vallankin kesäkuumalla helteellä ruuhkassa liikennevaloissa...

Nuorena miehenä vaihdettiin rattaita että mopo kulkis lujemapaa, nykyään taas toinen suunta  :)
Vakio välityksellä izh kulkeekin ykkösellä melkeen 10 km/h = marssivauhtia. :o
Kirjattu