Russian Iron Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Uusia alueita avattu kerhon jäsenille! Kirjautumalla pääset näkemään ne.

Kirjoittaja Aihe: Trikerojektin aihio  (Luettu 417 kertaa)

Makke

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 45
Trikerojektin aihio
« : 15 Huhtikuu, 2020, 18:44:35 »

Kolmipyöräsen aihio tuli hommattua. Jahka saa nytten työn alla olevan Neeprin pois alta niin tarvii alkaa tutustuun tarkemmin mitä kaikkee on vielä tekemättä.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4555
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Trikerojektin aihio
« Vastaus #1 : 15 Huhtikuu, 2020, 21:50:34 »

hyvä aihio.....homaa piisaa iltojen iloksi... viisi tiedän näitä Suomessa katsastettuna....

ite laittasin keulan uusiksi, loivempaan ja levyjarrut....rosentit riittää jos on omalla koneella....
kannattaa tarkastaa ristimitta emäputkesta molempiin takanapoihin..on paskamainen ajaa jos ei ole kohillaan....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Makke

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 45
Vs: Trikerojektin aihio
« Vastaus #2 : 15 Huhtikuu, 2020, 23:35:46 »

Omaan visioon toi orkkiskeula istuu paremmin mutta tarvii koeajaa ennen leimalle vientiä niin kerkee vaihtaa jos on ihan järkyttävä. Kiitokset tosta mittavinkistä, ei olis tullu ees mieleen kun on jo tohon malliin kasailtu. Helppo on vielä hienosäätöä kun kaikki saumat on vaan hepattu kii.

Paikallisen konttorin kans asiasta juttelin ja lupasivat selvitellä mitä vaatimuksia heiän puolesta on muutoskatsastukselle.  Minkämoisia rakenneselvityksiä katsurit on yleensä halunnu noista haarukkamuutoksista?
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4555
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Trikerojektin aihio
« Vastaus #3 : 16 Huhtikuu, 2020, 07:25:41 »

monenlaista paperia tarvitaan:

-ajoneuvon paperit, katkeamaton ketju luovareita...

-osaluettelo vaihdetuista osista, prosentit,  mistä osa otettu, vuosimalli ja tyyppi (löytyy tästä rakenteluosiosta pysyvissä aiheissa)

-hitsaustodistus, hitsaajan kirjoittama,  menetelmät ja lisäaineet, kannattaa rungon päittäishitsit tehdä tigillä tai puikolla, muut vähemmän kestävyyttä vaativat migillä, minulta löytyy koneelta todistuksesta  malli...

-raaka-ainetodistus käytetystä runkomateriaalista, vähintään lujuus  st 35,4 ja saumaton.

kaksi itsetehtyä traikkia olen katsastanut, ekan kans oli ongelmia kun katsuri vaati lujuuslaskelmia, keskeytin katsastuksen ja MMAF:n poikien kanssa asiat ja lakipykälät selvisi ja löytyi konttori jossa asiat osattiin...noilla ylläolevilla papereilla meni läpi ja toinen kivuttomasti...jos on vähänkin epäselvää siellä suunnalla konttorin kanssa niin tervetuloa Jyväskylään. Tähän konttorille tullaan kauempaakin ja moottorin vaihdot autoon ja moottoripyöriin on myös heillä hallinnassa...

-jarrutestitodistus perämuutoksen takia...

mitään lujuuslaskelmia ei tarvita eikä muita kommevenkkejä, ne on katsurin itse keksimiä....tais olla suurin sallittu pituus 4.5 metriä
« Viimeksi muokattu: 16 Huhtikuu, 2020, 07:34:36 kirjoittanut karppa »
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta