monenlaista paperia tarvitaan:
-ajoneuvon paperit, katkeamaton ketju luovareita...
-osaluettelo vaihdetuista osista, prosentit, mistä osa otettu, vuosimalli ja tyyppi (löytyy tästä rakenteluosiosta pysyvissä aiheissa)
-hitsaustodistus, hitsaajan kirjoittama, menetelmät ja lisäaineet, kannattaa rungon päittäishitsit tehdä tigillä tai puikolla, muut vähemmän kestävyyttä vaativat migillä, minulta löytyy koneelta todistuksesta malli...
-raaka-ainetodistus käytetystä runkomateriaalista, vähintään lujuus st 35,4 ja saumaton.
kaksi itsetehtyä traikkia olen katsastanut, ekan kans oli ongelmia kun katsuri vaati lujuuslaskelmia, keskeytin katsastuksen ja MMAF:n poikien kanssa asiat ja lakipykälät selvisi ja löytyi konttori jossa asiat osattiin...noilla ylläolevilla papereilla meni läpi ja toinen kivuttomasti...jos on vähänkin epäselvää siellä suunnalla konttorin kanssa niin tervetuloa Jyväskylään. Tähän konttorille tullaan kauempaakin ja moottorin vaihdot autoon ja moottoripyöriin on myös heillä hallinnassa...
-jarrutestitodistus perämuutoksen takia...
mitään lujuuslaskelmia ei tarvita eikä muita kommevenkkejä, ne on katsurin itse keksimiä....tais olla suurin sallittu pituus 4.5 metriä