R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kuvat ja liitteet näkyvät vain rekisteröityneille. Kirjaudu siis sisään nähdäksesi liitteet.

Kirjoittaja Aihe: Vuokrataan/ostetaan vanha maatila  (Luettu 330 kertaa)

Kalle0411

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 3
  • Yleismies
Vuokrataan/ostetaan vanha maatila
« : 19 Elokuu, 2024, 20:04:23 »

Hei!

Etsin asuttavaksi vanhaa maatilaa. Tarkoituksenani on asua tilalla mahdollisimman omavaraisesti, kuten ennen on asuttu. Toiminnan edellytyksenä on mahdollisuus käyttää metsästä puuta rakennusten kunnostamiseen, uudisrakennuksiin, polttopuuksi ja muuten tilan tarpeisiin. Edellytyksenä myös viljelyyn ja laitumeksi käypää alaa, myös huonokuntoinen tai puskittunut laidun/pelto käy hyvin.

Rakennusten kunto voi olla hyvinkin heikko, kunhan katot on vielä ylhäällä. Kiinteistöltä tulee löytyä vettä joko kaivosta, lähteestä tai vesiliittymästä. Sähköliittymä ei ole välttämättömyys.

Sijainti Pirkanmaa.

Onko sinulla, tai tiedossasi perinteistä pientilamiljöötä joka kaipaa ylläpitäjää ja korjaajaa?

Olen kerännyt vanhoja työkaluja, kunnostanut niitä ja opetellut niillä työtä tekemään. Olen opetellut hirsirakentamista, korjaamista, rankarakentamista, erilaisten luonnonkattojen ja kivirakenteiden valmistamista.
Olen opiskellut erilaisten maatiais-kotieläinten rotuominaisuuksia, tarpeita, niiden pitoa ja käytännön kokemusta löytyykin jo esimerkiksi maatiaiskanoista, kissoista, koirista ja lisäksi olen toiminut mm. ylämaankarjan, hevosten sekä lampaiden parissa. Myös perinteiset maa- ja metsätyöt sujuvat rutiinilla.
Hankin ison osan ravinnostani luonnosta metsästämällä, kalastamalla ja keräämällä marjat, sienet ym. superfoodit ja säilömällä ne perinteisesti umpioimalla, kuivaamalla, suolaamalla ja savustamalla.

Tietoa, taitoa ja intoa riittää mutta koska kotoa lähtiessäni en saanut enempää maata, kuin kynsieni alla sain kulkemaan- haen nyt paikkaa toteuttaa intohimoani, ja ylläpitää suomalaisia kansanperinteitä!

Otapa yhteyttä
Kalle Perälä
o4o84oo846
kalle.perala2(at)gmail.com
Kirjattu
Toiset tekee mitä osaa, Minä teen mitä haluan

VMJ

  • Iron Jäsen
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 178
Vs: Vuokrataan/ostetaan vanha maatila
« Vastaus #1 : 19 Elokuu, 2024, 21:05:00 »

Nyt lähtee varmaan halvalla perinnetila Hämeenkyröstä.
Kattoppas: Huutokaupat.com:
Heiskan tila.
Hyväkuntoiset remontoidut rakennukset,ravintolatilat ja verstastilat ym. Tampereelle matkaa 45 km.

Kirjattu

eeko

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 20
Kirjattu

VMJ

  • Iron Jäsen
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 178
Vs: Vuokrataan/ostetaan vanha maatila
« Vastaus #3 : 21 Elokuu, 2024, 19:20:54 »

Moro!

Sama paikka. Kyllä nyt olis tilaisuus jos olis pätäkkää taskunpohjalla.
Kirjattu

ihmemies

  • Iron Jäsen
  • Jr. Member
  • *****
  • Viestejä: 75
Vs: Vuokrataan/ostetaan vanha maatila
« Vastaus #4 : 22 Elokuu, 2024, 07:08:46 »

Itse näen tuon museoviraston lausuman pahana rasitteena, siis jos asuinpaikaksi meinaisi. Mutta tosiaan kulttuurijuttuna säilyttämisen arvoinen.
Kirjattu
Idän Ihmeet Kohtaavat elokuussa