R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kuvat ja liitteet näkyvät vain rekisteröityneille. Kirjaudu siis sisään nähdäksesi liitteet.

Kirjoittaja Aihe: Isä Ukon muistoja  (Luettu 1439 kertaa)

Markku

• Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Suutari-evp
Isä Ukon muistoja
« : 24 Helmikuu, 2023, 10:54:30 »

Kaivoin naftaliinistä isäni minulle tekemät lapikkaat jotka hän valmisti viimeisinä elin vuosinaan.Ovat olleet lähes pitämättä mutta nyt ajattelin ottaa käyttöön vaikka kesällä prätkä kenkinä,kumminkin minun jälkeeni ne heitetään suurella todennäköisyydellä roskikseen..
Isäni suutaroi jonkin verran,toki päätyönään oli puuseppä,seppä ja muurari.Oli hevosaikana längien tekijä ja tukkirekiä teki paljon,raudoittaen ne myös itse.
Oli aikonaan käynyt jopa 2 viikkoa kiertokoulua lukea ja kirjoittaa osasi.Kysyin kerran että missä hän oli oppinut nuo asiat tekemään,vastaus oli,nälkä opetti.

Oli ollut myös sota-aikana jonkun viikon rajasuutarina.Isälläni oli linjassa ollessa vähän halla hulminut varpaita,varpaiden paranemisen ajaksi oli siirretty taaemmaksi jonkinmoiseen varusvarastoon lämpimään suutaroimaan hajallisia saappaita,sieltä sitten takasin linjaan.
Kopion tuohon alle isän sotilaspassista ne paikat jossa oli kapinoinut isä aurinkoisen poikia vastaan.

On ne sotilaspassitkin vähän pienentynyt entisistä ajoista,kuvassa isäni ja omani vuodelta-75.
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.