R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: rättisitikan kaasutin urreen.  (Luettu 4589 kertaa)

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
rättisitikan kaasutin urreen.
« : 30 Elokuu, 2019, 21:03:45 »

Sitä kun kerran pääs herkuttelemaan kiihdytyspumpullisella kaasuttimella,se jäi sieluun,tilanne nyt se että ei saa pelaamaan paku volskin kaasuttimmella,kokkeillaan rättärin kaasaria kun kerta semmonen löyty konehallista,koko sama mutta ei mitään sähköhässäköitä,vaijeri ryypyllä ja kuutiotilavuus 603cc.n rättärin nelarikoneesta,rupeis olemaan aika liki jo alueella..mitä mieltä on raati..hitti vai floppi? ..tuossa myäs linkki firmaan mistä hyvää hintaa mm.Valeon puolaa ja muuta kalikkaa. https://ranskalaiset.fi/tuote/kaasutin-2cv6-solex-34-pics-uusi/ Tuollanen kaasari.
« Viimeksi muokattu: 30 Elokuu, 2019, 22:12:25 kirjoittanut Arsti vaan. »
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #1 : 30 Elokuu, 2019, 21:06:34 »

Puola samasesta liikkeestä. https://ranskalaiset.fi/tuote/sytytyspuola-2cv-12v-valeo/ ...löytyy myös konkka/kärki paketti,myy käret etiä..
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #2 : 30 Elokuu, 2019, 22:21:25 »

Tulkaahan juttuun mukaan,nyt on KAIKKI hyvät neuvot tarpeeseen,huonot myös! :)
Kirjattu

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #3 : 30 Elokuu, 2019, 23:17:08 »

No onhan tuo citikan kaasari ihan tolkuttoman hintainen! ja eikös tuon citikan puolan hinta ole jo yli puolet mikroprosessori ohjatun kärjettömän hinnasta. Mielestäni nyt pitäis puhaltaa peli poikki ja lopettaa rahan syytäminen kaikkeen maholliseen ja keskittyy etsii  mikä sitä nyt vaivaa ja mitä se kone tarvii. Mullakin on varmaan 50 kg kaasuttimia joissa tuohon mopoon varmaan sopiva, ja ei maksa satasia vaan kymppejä!  Nyt pitää alkaa analysoimaan sitä ongelmaa, eli oikeesti mikä mättää...sori vaan kun tulistun, mutta nää asiat kyllä selvii kun rauhassa selvitellään.
Kirjattu
Matti

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #4 : 30 Elokuu, 2019, 23:42:35 »

kallis se on,mutta löysin hyvän käytetyn alkuperäsen.kiihdytyspumpunkalvo vissiin menee vaihtoon,korjausarja ei paljoa maksa. :) se ol liika yli mitotettu nyt tuo 1600.sen kaasutin,bensaa sai ihan hulluna teki mitä tahojaan ja nuo sähköryypyt teki siitä vielä entistä tuskallisen työmaan.
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #5 : 31 Elokuu, 2019, 08:16:10 »

näissä rakennetuissa vehkeissä on aina ongelmana säädöt...lainakaasarin suuttimet,  pensanpaineet  ja sähköt....väliin joutunu testaan ja ajeleen paljonkin ennenkuin kaikki on kohillaan...
yhteeen Fiatneeprin joutu laittaan pensalle paineensäätimen ennenku alko pelittään...0,18 baaria
vaakadellortot tuli tutuksi....

tuo puolalinkki on tarpeen ko Holapalta on ostettu kaikki puolat...Repa osti just kaks viimestä...
« Viimeksi muokattu: 31 Elokuu, 2019, 08:24:56 kirjoittanut karppa »
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #6 : 31 Elokuu, 2019, 08:55:47 »

Onko se käynti ongelma(ei ota kierroksia) nyt siis muuttunut liiaksi polttoineen syötöksi? Miten se ongelma on todettu? Yleensä näissä auton kaasuttimissa ei polttoaineen paine putous tyyppisesti(tankista) riitä kuin kevyeen ajoon tankki täynnä, mutta kun tarvitaan voimaa ja menoa niin polttoaineen pinta laskee ja kone kakoo ja meno uupuu. Jotta hyvin toimisi tarvitaan polttoaine pumppu. Silloin voi ajaa tankin tyhjiin ja meno maistuu isommillakin kaasun asennoilla. Mutta sähköiset polttoainepumput pitää liian kovaa painetta ja kaasuttimen neulaventtiilit ei tahdo pitää , vaan vuotaa ohi ja kone tukehtuu polttoaineesta, eli siksi pitää asentaa paineensäädin (35...80 eur) jolla paine säädetään 0.12..0.15 bar tasoon, tai sitten laitetaan kaasuttimen polttoaineen paineletkuun ohivirtaus kanava jossa suutinreikä paluuseen (pumpun imuun) dia. 0.5..1mm luokkaa. Kaasutinkoko (läppä) tuohon koneeseen olisi ihanteellinen n. 28..32 mm ja kurkku joka tärkein luokkaa 24 mm. Mutta saa sen toimimaan isommillakin kun vaan tietää mitä tekee.
Kirjattu
Matti

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #7 : 31 Elokuu, 2019, 09:36:03 »

mullaon bilteman pikkunen säköpumppu ja se jatkoksi legeds kilpureissa käytettävä pieni paineensäädin joka on kello tyyppinen,alin paine lähtee 0.15.sta ylöspäin,tulvi se ei mutta ihan hitosti saa liikaa bensaa välillä,ei kierrä toisinaan kun hulluna humppaamalla kaasua,sitten ottaa jenkua mutta tyrehtyy sitten taas liikaan ruokailuun jne. oisko sulla "valmista" pakettia myydä mikä ois ns.pulttaa kiinni tyyppinen?
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #8 : 31 Elokuu, 2019, 09:39:55 »

nyt oli kiinni P301 "Paavin pallit",näihin se vasta hermo menikin,takas hyllyyn lähtee,ihan toivottamat tapaukset säätää. :D
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #9 : 31 Elokuu, 2019, 10:20:16 »

tulille laitto niin monesta kiinni jos kone on kasattu uusio-osista ja uusiokaasarilla.....
- nokka-akseli saattaa olla erilainen
-venttiilien hionta ja säätö
-jakorattaissa heittoa/kiilaurat
-vauhtipyörän ajoitusmerkki/kiilaura
-kärkipaketin sovitus ja sytytyksen ajoitus, sopiva puola ja konkka
-kaasarin säädöt..
siinä sitä on hommaa ennenkö kukko laulaa....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Teemu

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 687
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #10 : 31 Elokuu, 2019, 11:49:04 »

Juuri noin kuin Karppa kirjoitteli.
Siinä vaiheessa jos uusi kasattu kone ei lähde tulille kannattaa alkaa käydä perusasiat läpi.
Osien vaihtamisella ei saa todennäköisesti mitään ihmeitä aikaan.
Käyppäs tuo karpan lista läpi  :)

-ajoitus? Ei pelkkä sytkä vaan jakopään.
-kipinä riittävä/ oikeaan aikaan?
-bensan saanti
-puristukset hyvät

Noilla sen pitäisi jo käydä.

On noita sotia joskus tullut käytyä, monesti se vian löytyminen vaatii ”pyshtymisen” ?
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #11 : 31 Elokuu, 2019, 20:29:08 »

Jakopää rattaat on samat,hyvässä unnossa vielä,ostin aikonaan kaikki tuohon konneeseen uutta,puristukset mitattu ja ne on hyvät,hyvät imut on koneessa,vauhtipyörähän vaihtui ja siinä oli hivenen eroa,mutta käyntiin on lähtenyt nyt ja sytty on kohillaan,konkka tulee rättärin vielä,venttiilit on uudet tosi hyvä laatuiset ja ne on läpätty hyvin kansiin..nää perhanan pyöriä ja kaasari temppuilut vaan,lähinnä säädöt on ollu kynnys. tännäin tein imusarjan lähes jo valmiiksi tuolle sitikan kaasuttimelle,kiihdytyspumpun kalvo menee siinä vaihtoon,muuten ois kondiksessa,varalta se ultrataan.
Kirjattu

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #12 : 31 Elokuu, 2019, 21:45:29 »

No jos se hyvin käynnistyy ja käy nätisti tyhjää ja tuntee tyhjäkäyntiseos säädön niin silloinhan ollaan jo hyvällä tolalla. sitten sen pitäisi vielä käydä yksistään hiljaista tyhjäkäynti molemmilla pytyillä yksistään kun tulpan ja tulpanhatun väliin laitettua metalli koroketta vuoroin maadotetaan kanteen. eli kun maadotetaan toista niin kone käyn hiljaa toisella pytyllä yksistään ja sama toisin päin , ja käyvät samalla voimakkuudella. Sitten lähdetään avaa kaasua ja katsotaan mitä siellä kaasarissa tapahtuu....mutta se on sitten uusi juttu..mutta onko tuo käynnistyvyys ja tyhjäkäynti nyt jo kunnossa, koska se kertoo onko sytty ja venttiilit /jako/puristukset nyt kunnossa.
Kirjattu
Matti

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #13 : 31 Elokuu, 2019, 22:20:51 »

Kyllä ne käy,mutta sitten alkaa jonkin ajan päästä temppuilu.saa liikaa gasoa ja nää perhanan sähkö ryypyt sotkee koko pakan.
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: rättisitikan kaasutin urreen.
« Vastaus #14 : 31 Elokuu, 2019, 22:38:26 »

miten se tämä suutin politiikka,miten tästä lähtis etenemään jos tarvetta on muutella kokoa? kattavaa laadukasta suutinpora sarjaa serkun kanssa kimppaan tuumailtu ostaa,tarvetta on jatkossakin niille.tyhjäkäynti suutinta pienemmäksi?,miten paljon jos on vaikka esim.55.nen?..tuossa pääsuutin oli muistaakseni 155.nen,tämä muistelo on nyt ihan lonkalta,pitää tarkistella ja listata nuo kaikki  kun tässä ehtii.
Kirjattu