tuon verran löysin vikipediasta..
Vuosina 1938-1940 FN valmisti Belgian asevoimille 992 ksm SV-bokserimoottorilla "M12"- ja useimmiten sivuvaunulla kytketyllä vetävällä sivuvaunupyörällä varustettua mallia "M12a SM". Sitä pidettiin aikalaisiinsa verrattuna täysin ylivoimaisena. Valmistus päättyi 1.180kpl jälkeen, kun Saksa miehitti Belgian toukokuussa 1940. FN-malli on sikäli merkittävä, että Zündapp sai joitain kappaleita sotasaaliikseen, ja tutki kardaanivedon suhteen paljon kokeneemman FN:n teknisiä ratkaisua viimeistellessään omaa suurta KS750-"Sotanorsu":aan. KS750:ttä pidetäänkin onnistuneempana kuin sen suoraa kilpailijaa BMW R75-sotapyörää, mutta BMW sai vaikutettua natsi-Saksan hallintoon ja myös R75 sai tuotantoluvan. "M12"-sotapyöriä vietiin moniin maihin ennen sodan syttymistä, muun muassa Iraniin (51kpl) ja Kreikkaan (33kpl). Ainakin Saksassa yliraskaat sivuvaunupyörät olivat kuitenkin valmistuskustannuksiltaan liian kalliita - esimerkiksi VW Kübelwageniin nähden kaksinkertaiset kustannukset vaikka käyttöarvo oli huonompi - BMW:n valmistusmäärä 1944 asti oli 16.510 kpl, Zündapp`in 1948 asti 18.635 kpl. Natsi-Saksa käytti myös sotasaaliina saamiaan FN M12- sekä Gillet Herstalin raskaita kaksitahtisia 720 AB/AF- ja ranskalaisia Gnome&Rhône "AX II"-sotapyöriä.