Kyllä meikäläiselläkin oli 2 Ladaa,1200 L pyöreälamppuinen ja 1200 S,kumpikin uutena ostettu VM-koneelta.
1200L oli oiva peli,en tarvinnut vaihtaa kun alkuperäiset "härkärenkaat"laadukkaampiin.
Sitten menin jatkossa ostamaan 1200S ja sen oli Iikori tehnyt juovuksissa,kyllä riitti murhetta.Jatkuvat oikkuilut virtavehkeissä,maali irtosi levynä,vaihdelaatikko meni hetkessä ettei saanut oikein mitenkään vaihteita päälle,toki kaikki meni takuun piiriin.Sitten kerran tuli jäähdytysnesteet hanskalokeroon muitten murheiden lisäksi(oli jokin lämmityslaitteen säädin hanskalokeron takana josta petti) silloin sain jo tarpeekseni.Siirryin Jaappanin autoihin ja sillä tiellä olen edelleen,seuraava kulkupeli on rullaattori..
Meillähän/minulla olisi ollut aikonaan hyvä mahdollisuus Ladan saantiin kun entinen työnantaja vaihtoi omia tuotteitaan itänaapurin kanssa Ladoihin.Antoi mielestäni hyvän edun, jos joku halusi ostaa,pidätti pienen lyhennyserän joka tilistä eikä ottanut mitään korkoa,yritti varmaan sitoa työntekijää pysymään talossa.Työnantaja teki sitten kokeilun,kysymättä sen paremmin että haluaako joku ostaa niitä, tilasi 3 Ladaa vaihtokauppana,1200 L,Kromikelulan ja Farmari mallin,ajatteli varmaan että työntekijät ostaa näitä.(Olisko myös ollut että sai nämä tavallista edullisimmin,en tiedä).
Kävi kumminkin ettei mennyt kun tuo Kromikeula työntekijälle,muut jäi työnantajalle.Farmari Lada toimi tavarankuljetus autona varastomiehillä ja 1200 toimi laitosmiesten käytössä.Tuo 1200L oli vielä hiljattain Nurmossa,oli kaupan mutta tähtitieteellinen hinta,joten eiköhän se mätäne sinne latoon.Tämä samainen Lada oli lähellä ettei tuhoutunut,virtajohdot meni oikosulkuun ja syttyi mutta saivat sammutettua,toki vielä työnantaja korjautti sen ajokuntoon.