R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Jawa aikaa  (Luettu 1496 kertaa)

Markku

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Viestejä: 692
  • Suutari-evp
Jawa aikaa
« : 20 Toukokuu, 2019, 13:56:16 »

Kerrompa tosi tarinan ajalta jolloin Jawoja ja Issikoita oli lähes joka torpassa,tarina joka nyt hymyilyttää mutta silloin kun tämä tapahtui ei hymyilyttänyt yhtään.Tämä tapahtui Itä-Suomessa syntymäpitäjässäni.
Olin siinä 14 vuoden kieppeillä ja johan se alkoi vastakkainen sukupuoli kiinnostaan aika lailla.Oli lauantai ilta ja veljeni oli lähtenyt kaverinsa kanssa yö kalaan, kaverinsa moottoripyörän kyydissä ja tottahan minun teki mieli läheiselle lavatanssi paikalle.Veljeni omisti 350 kuutioisen Jawan ja avaimet oli virtalukossa,siihen aikaan kun ne oli aina virtalukossa niin kun tuvan ovetkin auki ympäri vuorokauden.Vanhempani ei ollut kotosalla,olivat jossain kyläilemässä.Ei muuta kun luvatta Jawa käyntiin ja matkaan.Sittenhän sitä oltiin hetkenpäästä tanssipaikalla ja kun tanssi paikka suljettiin niin siinä oli vähän minua vanhempi naapurin tyttö ja tottahan minä miehekkäänä tarjosin pyöräkyytiä ja hän suostui,joskin epäröiden.Tyttö nukkui kesäisin aitassa ja pääsin mukaan,siinä sitten pidettiin loppu yö toisiamme kädestä kiinni tytön aitassa,muuta ei tapahtunut,olihan se niin uutta ja outoa muutenkin.Tuli sitten lähdön aika ja Jawa käyntiin,ajoin hetkenmatkaa ja pyörä sammui,pensa loppu.Silloin huomasin että tämä oli tämän tytön isän juuri samanlainen Jawa,olivat pihassa aika lähekkäin.Olin vissiin niin onnesta soikeana vai olisinko ollut soikeasta onnessa että en huomannut tälläisiä pikkuseikkoja.Työnsin pyörän mistä otin ja sitten veljeni Jawalla matkaan,sitten rupesi jo jänittään tosi lujaa että mitenhän tässä käy loppujen lopuksi.Pääsin kotiin onnellisesti ja luikin nukkumaan,vanhempani oli tullut jo tuolla välin kotiin ja isä oli ihmetellyt mihin veljeni Jawa on hävinnyt mutta oli ajatellut että veljeni on tullut kalasta ja lähtenyt sitten omille reissuilleen.Tuli aamu ja heräämisen aika ja niinhän kärähdin tästä reissusta,veljeni palasi kalasta,silloin oli hiuskarvan varassa turpiin tulo mutta isä tuli väliin.
Enpä kyllä nähnyt sen jälkeen Jawassa avaimia virtalukossa.
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Jawa aikaa
« Vastaus #1 : 20 Toukokuu, 2019, 15:45:45 »

kaikkea se teettää kun himon ja halun ajamana yökaudet kylillä liuhuaa......
ittekin joskus tullu yläkerrasta puollahoa paloportaina nokkospuskaan  ko isäntä portailla kiroilee että mikäs karju täällä  tyttöä yrittää.... seuraava viikonloppuna tosin ko ihmisten aikaan tulin niin naureskeli että otti kollilta luulot pois...säikäytti kunnolla...
satapiikillä Hondalla liikkeellä silloin...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Markku

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *
  • Viestejä: 692
  • Suutari-evp
Vs: Jawa aikaa
« Vastaus #2 : 20 Toukokuu, 2019, 17:32:18 »

Onhan näitä varmaan monelle sattunut noihen aikoihin.Olin aikanaan Jawa kerhon jäsen ja Puirolan Lauri oli ja on jäsenenä edelleen, syntyisin Lieksan korkeudelta niin hän kertoi että oli ollut jonkun karhun kaatajan tyttären aitassa mopedi ikäisenä ja lähtö oli tullut talon isännän toimesta.Laurilla oli kuulemma ollut jo mopedi valmiina meno suuntaan.
Lauri on sitten viimeisen päälle sorvari ja Jawojen asiantuntija,laittoi minulle esim.Jawan kaasarin uuteen uskoon ja valaisi Jawan sielun elämää aikaanaan paljon.
Tuskin Lauri tästä pahastuu vaikka kerroin hänen yhden tarinansa,jos lukee niin terveiset Laurille.
Kirjattu
Kaikki muu on turhaa paitsi moottoripyöräily.