R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: 6V akku  (Luettu 4350 kertaa)

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
Vs: 6V akku
« Vastaus #15 : 15 Helmikuu, 2019, 13:21:29 »

Minä oon käyttänyt aina halvinta = pienintä akkua.  Yleensä se on ollut sen autoteeman halvin, muistaaksene 4 ah.  Eihän sitä tarvitse kuin käynnistyksessä jos laturi pelaa.  Ja tietenkin puskurina laturia varten.  Ajelen yleensä M-72:lla valot päällä ja hyvin riittää.  Se uudempi laturihan työntää 11 A.  Eli tuotto on mahtavat 66W.  Valot yltää melkein maahan asti.  Yleensä ajan vielä pitkät päällä.  Ei ole juuri vastaantulijoita häirinnyt, tosin nekin ovat tulleet vastavuoroisesti pitkillä!
Kirjattu

rojektori

  • Iron Jäsen
  • Full Member
  • *****
  • Viestejä: 205
Vs: 6V akku
« Vastaus #16 : 15 Helmikuu, 2019, 13:58:13 »

Montaako versiota noita 6V latureita on ja paljonko työntävät ampeereita?
Kirjattu

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
Vs: 6V akku
« Vastaus #17 : 15 Helmikuu, 2019, 17:48:12 »

Perinteisesti kahta.  Vanhempi on 6V/9A.  Uudemmat 6V/11A.  Eron huomaa vain joko tekstistä laturissa tai mitasta.  Vanhempi on pari senttiä lyhyempi.  Noita vanhoja 9A latureita näkee hyvin harvoin.  Yleensä kaikkiin on vaihdettu tuo 11A.
HUOM puhun nyt tasavirtalatureista.
Mullakin on nykyisin käytössä tuo 11A malli.  Lataus riittää juuri ja vähän menee varastoonkin = akkuun.  Ajovalo poltin 35W, +takavalo (ei jarruvaloa),+ vaunun etuvalo ja takavalo (ei jarruvaloa).  Ei siinä jää paljoa varastoon vietäväksi, mutta tarpeeksi kuitenkin.
Kirjattu

Motorova

  • Iron Jäsen
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 272
Vs: 6V akku
« Vastaus #18 : 15 Helmikuu, 2019, 17:51:39 »

Vielä semmoinen lisäys että mulla on pikkuakku piilossa normikokoisen vanhan kovakumisen akun sisällä.  Kuoret suojaa hyvin pientä akkua.  Tilkkeenä on solumuovia/routamattoa.
Kirjattu