R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kuvat ja liitteet näkyvät vain rekisteröityneille. Kirjaudu siis sisään nähdäksesi liitteet.

Kirjoittaja Aihe: venttiilinlautaset on kyllä sitten..  (Luettu 5750 kertaa)

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #15 : 29 Joulukuu, 2018, 12:54:46 »

..sitten kun vielä löytyisi hyvä sorvaaja noille..ottas tuota tankoa enempi kerralla ja sais muukin samalla,jos on hyvä sorvi sorvarilla niin ajaa ohjeman siihen muistiin,rupes pötköä tulemaan. :)
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #16 : 29 Joulukuu, 2018, 14:01:58 »

pitäs miettiä olisko mitään mieltä sorvata ohjurin päähän paikka suojakumille.....niitä löytyy 8 mm venttiileille...
menis samalla ohjelmalla...
ohjurin paikalleen asennusta se vähän hankaloittaa ko menee pää ohkasemmaks...pitää vaan sorvata jus oikianlainen lyöntituurna...
nyt tulee evohitekkia....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #17 : 29 Joulukuu, 2018, 19:40:43 »

niin ei se kumi pahasta ois,muta menneekö sitten liika "kuivaksi". uus ohjuri ois nyt tallilla,pittää ottaa mitat paperiluonnokselle.
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #18 : 29 Joulukuu, 2018, 19:48:24 »

Tullu viesti vasepuukin kautta ja nyt ois tiijossa  uusia 8mm tasavarrella olevia venoja..menneekö liika piikaseksi jos ohjurinkin reikä on 8mm..kysyy epätietoisena nimimerkki: viddu kun on uus asia ja näistä tarkoista koneistus jutuista ei sitten ymmärrä kun,yhtä paljon kun sika flipperistä.
Kirjattu

Kimmo

  • johtokunta
  • Sr. Member
  • *
  • Viestejä: 366
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #19 : 29 Joulukuu, 2018, 19:49:33 »

Kärsiikö sitä ronssi ohjuria ohentaa ulkomitaltaan virtaus kanavan osuudelta?
Jos tulee siivottua pahimmat valu röpelöt imu- / pako kanavista ?.

Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #20 : 29 Joulukuu, 2018, 20:08:00 »

varmaan siinä pikkusen olis vara ohentaa, imupuolta vallankin.....en ulkoa muista paljonko ne tulee ulos...
lyhentää ei mielestäni voi koska kuluu nopeammin mitä lyhempi ohjuri ja jos paine ei ole kohtisuora venttiiliin....
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #21 : 29 Joulukuu, 2018, 21:17:36 »

naapurin entinen jokkis harrastaja opetti aikonaan meille junnuille tallillaan kannen teon,siinä hänen vrt.kädestä pitäen opissaan myös ohenettiin ohjuria,muttei lýhennetty.
Kirjattu

Aki nyk

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 14
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #22 : 29 Joulukuu, 2018, 21:40:40 »

Jännä tuo lautashomma... Mulla ei oo ollu mitää ongelmaa, tai
Sit vaa hyvä tuuri. Tarviiko Artsi lautasia, mulla ois tallissa?
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #23 : 29 Joulukuu, 2018, 21:42:57 »

katotaan ensin mittee tullee noista mitkä vein sepälle karkasuun,jos ripsunu halki niin kyllä vain kelepaa. :)
Kirjattu

Aki nyk

  • Iron Jäsen
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 14
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #24 : 29 Joulukuu, 2018, 22:19:21 »

Joo. Just kävin tallissa ni katoin. Lautaset ok mut lukko palikat oli kulunu.. näköjää aina jompi kumpi antautuu???
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #25 : 02 Tammikuu, 2019, 09:56:37 »

tinapronssi (JM3 / CuSn12) olis kulutusta kestävämpi vaihtoehto ohjureihin, 14,50 ekuu kilo ja saa 26mm tankona...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

VWK

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #26 : 02 Tammikuu, 2019, 10:43:46 »

Terve
BMW:n auton ylikoko (+0.2 OD) imuventtiilin ohjaimista noita on tehty, niissähän on valmiina kumin paikka, vaikka ei sitä näissä tarvi, kuten vw koneissakaan, kun öljy ei nouse kopas niin korkealle että menis venttiilin varsille. Nuo valmis ohjainpaketit (4 kpl) maksaa muistaakseni koneistamolta ostettuna n. 20 eur. Venttiilin uusi ohjain tehdään siihen asennuskokoon mikä se kuumasta kannesta irrotetun (n. 200--220 *C) wanhan ohjaimen koko (jäähtyneenä) oli ja uloslyönnin tiukkuuden perusteella uusi tehdään löysään + 0.04 tai tiukkaan ja ok tiukkaan sama tai +0.01 mikä se SIINÄ uloslyönti reiässä olevassa oli. Eli ei niitä oikein valmiiksi voi tehdä kuin uuteen tai varmasti tiedetyllä reijillä olevaan kanteen. 8mm ID reiällä oleva uusi kylmä ohjain lyödään siihen kuumaan (200-220*C) kanteen ja kun kansi on jäähtynyt voidaan se ohjain kalvaa haluttuun venttiilin varren välykseen. Yleensä 8mm venttiilin varsi on 7.95..7.97 mitoissa, eli riipuen venttiilin paikasta imu/pako ja venttiilin materiaalista kalvetaan ohjain oikeaan sisämittaan. Usein sisämittaan kalvetaan vasta kun pilotti ohjaimella on koneistettu seetit 3-kulmaan , ja viimeiseksi reikä vaikka h7..tässä lyhyesti ja pintapuolisesti tuo homma.
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2019, 11:11:00 kirjoittanut VWK »
Kirjattu
Matti

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #27 : 02 Tammikuu, 2019, 15:18:59 »

täytyypäs käydä HiomoKantaselle pyörähtämässä mitä valamista aihiota löytys....
yhet uralin kannet korjasin tuolla punametalliohjureilla ku oli melkosen väljät, lähti ulos kevyesti napauttamalls ko lämmitti kannet uunissa, uudet alkuperäiset varaosat olivat aivan liian väljät...
vanhoihin verrattuna halkaisijaan 15 satkua lisää, keskelle ensin 5mm reikä, >6,5>7,9 terällä reikä ja 8mm rotsilla loppu ko oli jäähtyny...sitten normi seetin kalvaus ja hionta...
en tiedä missäpäin on kannet nyt menossa, hyvin ne pelas siihen asti ko pistin koneen eteenpäin...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6253
    • kyläseppä-ämcee
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #28 : 16 Helmikuu, 2019, 08:27:27 »

viila pysty nokka-akseliin ja vasaroihin....ei tartte ihmetellä sen pitenpään miksei kestäny...ollu Vasililla rapulapäivä karkaisimossa...
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: venttiilinlautaset on kyllä sitten..
« Vastaus #29 : 16 Helmikuu, 2019, 12:01:37 »

olhan tuo pehmyttä :) nyt on nokka niin kun pittää ja tasohiontaan vasarat ja karkasu päälle..vielä erillisvoitelu nokalle lisäksi,pari kilsaa lisää taas. :D
Kirjattu