R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kerhotuotekauppa on avattu! https://russianironfinland.fi/kauppa/

Kirjoittaja Aihe: Auton kaasari Urreen.  (Luettu 2012 kertaa)

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Auton kaasari Urreen.
« : 05 Marraskuu, 2018, 19:36:06 »

Nyt lähti työnalle kaasarin vaihto,kaasutin valinta on tehas uusi kiihytyspumpullinen vanhan paku volkkarin pic 34.nen.."Yks kaasari,yks pääsuutin ja ilimaruuvvi",hyvin yksiselitteinen valinta..laipat leikattuna oottaa ja tännäin laatikon päälle mallattu ja just mahtuu,kuvia tullee myöhemmin.
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Auton kaasari Urreen.
« Vastaus #1 : 05 Marraskuu, 2018, 19:54:58 »

Ns.tehtaansäätö ja tuosta sitä lähettiin etiäpäin,ei voi mennä pieleen,tai vooi kun on sellanen päivä! :D  "Säädä ensin venttiilit, sitten kärkiväli ja niiden jälkeen sytytys.

Kun nuo ovat säädetty voidaan aloitta  kaasuttimen säätäminen

1. Puhdista tyhjäkäyntisuutin/suuttimet ja kanavat.

2. Kaasuvivun ylapään stoppariruuvi: kierrä aukipäin niin kauan etta ruuvin pää ei enää kosketa porrastettuun vastakappaleeseen, kun se vastakappale on käännetty täysin taaksepäin eli ruuvi tapaisi matalimpaan portaaseen. Nyt käännä takasisin kiinnipäin hitaasti, kunnes ruuvin kärki juuri ja juuri koskettaa alinta porrasta. Käännä tasta vielä 1/4 – 1/3 kierrosta sisäänpäin, niin etta ruuvi hiukan painaa alinta porrasta. Tämän tarkoitus on avata kaasuläppää juuri tarpeeksi etta tyhjääyntipiirin reiät paljastuvat, ja varmistetaan myös etta kaasulappä ei kanita kaasuttimen kurkkuun sen ollessa kiinni. Älä tämän jälkeen koske enää tähän ruuviin.

3. Kone käyntiin. Kaasuttimen vasemmalla sivulla on kaksi säätöruuvia; ylempi, isompi ruuvi on tyhjäkäyntinopeuden säätöa varten, alempi pieni ruuvi on tyhjäkäyntiseoksen säätö. Säädä tyhjäkäynti suurinpiirtein normaaliksi isommasta ruuvista, ja sitten kierrä pienempää ruuvia kiinnipäin kunnes moottori lähes sammuu. Kierrä sitten ulospäin 1/2 kierrosta kerrallaan ja kuuntele moottorin käyntiääntä. Tavoite on kiertää ruuvia auki niin kauan kun joka kerta moottorin tyhjakayntinopeus hieman nousee säädön jalkeen. Kun löydät kohdan missa ruuvin avaaminen ei enaa nosta kierroslukua, kierrä ruuvia takaisin kiinnipäin 1/4 kierrosta.

4. Säädä tyhjakayntinopeus kohdalleen isommasta ruuvista. Kovin kuluneille moottoreille suosittelisin hiukan normaalia korkeampaa tyhjäkäyntiä, jotta öljypumppu jaksaisi toimittaa öljyä laakereille. Jos öljyvalo vilkahtelee tyhjäkäynnillä, niin on syytä nostaa tyhjäkäyntinopeutta mikäli öljyn määrä koneessa on oikea, eika se ole öljy ole turhan litkua tai vanhaa".

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 05 Marraskuu, 2018, 19:56:52 kirjoittanut pekka kissa »
Kirjattu

Arsti vaan.

  • Iron Jäsen
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 742
  • Nim.Veba (Vapaaehtoisesti banaaniton)
Vs: Auton kaasari Urreen.
« Vastaus #2 : 05 Marraskuu, 2018, 20:11:56 »

Imusarjan teko on lopulta hyvin simppeli juttu,kun on paksut imunlaipat kanteen (10mm),sellaset vielä että käytettävä putki mennee siitä laipasta läpi,juotos tai hitsuu on iisi juttu,näihin tullee 34mm päältä olevaan paksuhko seinämäistä vesijohtoputkea,olko 3mm,en nyt muista kun väsyttää päivän tallin ähinät..sitten lähetään laatikon päälle,sellasella raolla kuitenkin että laatikoiden vaihto ei tuota muutostöitä kun muun että silpoa pois alkuperäsen valukotelon jos sellanen on,tässä vielä teen urren lootaan,se kyllä vaihtuu niprin laatikkoon,siihen malliin missä ei oo sitä koppaa päällä.;utta sitten siellä ne päät toisesa puskuun kohtaa ja olpa ne miten erilaiset tahojaan,kunhan putken paksuus ei matkalla muutu kertaakaan yhessäkään,narulla vaikka mitaten tarkka puoliväli,siihen tulee kaasarille menevä putki,sillä ei ole enää sitten mitään väliä,vaikka kiertäs koko pyörän,mutta tuolla kannesta-kanteen ja sen keskikohdalla on,se vaikuttaa..kaasari antaa lientä,"siinä on syökee" ja kyllä se perille mennee..niin tosiaan,verkollista kumiletkua pienet pätkät molemmin puolin kurkkuihin lemmarilla,saa olla kunnolla jäykkää,kaasua löysätessä imua on..laatikon läpi uppokanta ruuvilla aatellu laittaa kiinii vielä kumityynytelineet kaasaria tukemaan,tai millä nyt meneekään kunhan ei vauhtipyörään kyhnytä,katotaan nyt mihin päädytään ja mitä tullee,kerkiää muuttua monta kertaa. :D
« Viimeksi muokattu: 05 Marraskuu, 2018, 20:39:00 kirjoittanut pekka kissa »
Kirjattu

karppa

  • peltiseppä-evp
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 6241
    • kyläseppä-ämcee
Vs: Auton kaasari Urreen.
« Vastaus #3 : 09 Marraskuu, 2018, 12:07:28 »

pitkät imukaulat lisää vääntöä....

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kirjattu
kyläseppä kylymästä pajasta