Vähän tulee myöhässä tämä minun vastaus kun ei ole tullut palstaa seurailtua.
Mutta kyllä tuo kuulostaa huolestuttavalta. Jos huutaa käynnistyksen jälkeen korkeilla kierroksilla niin joko kaasuttimen säädöt täysin pielessä tai ilmavuoto jossain. Jos vuotaa ilmaa niin suuri mahdollisuus, että hajoaa pian jos ei korjaa.
Kannattaa aina tarkastaa uudesta pyörästä sylinterin ja imukaulan välinen kiinnitys ja sen tiiviys. Omakohtaista kokemusta löytyy. Siellä saattaa olla käyttökelvotonta tavaraa, vaikka olisi jokin aiempi omistaja pistänyt koneen niillä kasaan. Minulla on kaksi Latviasta tuotua vanhaa IC:tä ja kumpikin on korjattu aivan persiilleen monesta kohtaa. Onpahan oppinut jotain kun on niitä roplannut...
Yksisylinterinen versio on aika helppo vehje aukoa ja koota kun katselee räjäytyskuvia ja pitää ajatuksen mukana. Toki kokeneempi kaveri on hyvä olla mukana. Itse aloitin kokemattomana ja yksin, ja moneen kertaan tuli tehtyä väärin.
Tällä hetkellä on omassa pyörässä kärjetön Vape-sytytys ja Dellorto PHBH28 -kaasutin. Lähtee pirun hyvin käyntiin. Ryyppy päälle ja kolmesta viiteen polkaisua pakkasessa, lämpimänä aina ensimmäisellä.