Russian Iron Finland

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Uusia alueita avattu kerhon jäsenille! Kirjautumalla pääset näkemään ne.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
 31 
 : 14 Syyskuu, 2019, 18:05:00  
Aloittaja Arsti vaan. - Uusin viesti kirjoittanut Arsti vaan.
ajamaan pääsi,nyt on jo lähellä säädöt.

 32 
 : 14 Syyskuu, 2019, 06:28:00  
Aloittaja karppa - Uusin viesti kirjoittanut karppa
Perttelissä....kuorsausta kuuluu joka puolelta...

 33 
 : 13 Syyskuu, 2019, 20:30:21  
Aloittaja Arsti vaan. - Uusin viesti kirjoittanut Arsti vaan.
Nyt se taas käy,tai siis joo käy ja käy mutta "pyörii",sanotaanko paremminkin näin. :D vaihoin 130.sen suuttimen,tuhkan vaaleksi meni tulpat..no alkuperänen kaasuttimen 155.nen sisän,ihan tuhkaset-pölysen-karvaset mustat nokiset tulpat mutta vastaa kaasuun..huomenna 14.nen sisään,nyt rupee jo olemaan alueella,jotain toivoa kuitenkin näkyvissä.

 34 
 : 13 Syyskuu, 2019, 18:12:50  
Aloittaja Arsti vaan. - Uusin viesti kirjoittanut Motorova
Aika usein netissä tulee vastaan amerikkalaisten DIY aine jossa on ATFää ja ja jotain liuotinta kuten asetoonia, ksyleeniä tai spriitä, tai jotain muuta tarpeeksi hoikkaa ainetta ohenteeksi ja tunkeutumista parantamaan.  Polttoöljyä tulee joskus käytettyä.  Siihen saa sen lämpöefektinkin mukaan jos haluaa.  ja varsinkin pienen paineen alla tunkeutuu hyvin ja vähän voiteleekin.  Se on hyvä aine isoissa moottoreissa juuttuneiden mäntien irroitukseen.

 35 
 : 13 Syyskuu, 2019, 17:59:21  
Aloittaja neepperi - Uusin viesti kirjoittanut Motorova
No joo.  Olen kyllä nähnyt tuommoisenkin.  Ei ole ollut tarvetta perehtyä tuon sielunelämään.  Itsellä kaikissa kolmessa on tuo Friedmann.  Näkyyhän se tuossa kuvassakin jotta on erilainen, kun katsoo.

 36 
 : 13 Syyskuu, 2019, 15:55:52  
Aloittaja neepperi - Uusin viesti kirjoittanut neepperi
Mullon erillainen öljypumppu, sen kansi on tuommonen.

 37 
 : 13 Syyskuu, 2019, 13:23:56  
Aloittaja neepperi - Uusin viesti kirjoittanut Motorova
Toinen kuva.

 38 
 : 13 Syyskuu, 2019, 13:23:21  
Aloittaja neepperi - Uusin viesti kirjoittanut Motorova
No niin.  Uudestaan koko homma.
Siis se käyttöakseli irtoaa ulospäin.  Juuressa on 6 kupukantauraruuvia, olipas pitkä sana.  Niitä kierretään ulospäin niin paljon kuin mahtuu.  Välillä vedetään akselia ulospäin ja homma toistetaan niin monta kertaa että akseli on ulkona.  Akselin päässä on epäkesko joka käyttää varsinaisia pumppuja.  Siellä on 2 mäntää, akselit joissa on lovet.  Ne pyörivät.  Joten akselin "kuulat" voi kääntää sivuun.  Sen kyllä oivaltaa kun katsoo sisään.
Käyttöakseli purkautuu siten että otetaan ensin akselin ulkopuolella olevan kaksisakaraisen osan juuresta sokka pois ja kierretään osa irti vastapäivään.  Se on kiinni kierteellä.  Varsinaista "reikävipua" en ole ottanut irti kun tarvetta ei ole ollut.  Siinä on sisällä "räikkä toiminto". Akselilla on ms/pronssi holkki laakerina.
Varsinainen öljypumppu on kiinni pohjassa olevalla ruuvilla.  Jotta pumppu irtoaa on myös poistettava öljy putken lähtöjen ms- mutterit.  Sitten pumppu irtoaa sisään.
Omani jouduin purkamaan kun sinkkinen täyttöaukon tulppamutteri oli mennyt rikki ja päästänyt vettä sisään, seurauksella, että vesi oli jäätynyt ja halkaissut mittalasiputken.

 39 
 : 13 Syyskuu, 2019, 12:56:24  
Aloittaja neepperi - Uusin viesti kirjoittanut Motorova
Ongelma sivun latauksessa.  Se nyt hukkasi vastauksen ja kuvat.

 40 
 : 12 Syyskuu, 2019, 15:02:21  
Aloittaja karppa - Uusin viesti kirjoittanut karppa
kestäiskö tuommonen sivarin etusena...200 kg kantavuutta

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10