R.I.F

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Jäsenistölle kilpailu meneillään jäsenalueella! Kaikki mukaan kisaan!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : 03 Helmikuu, 2023, 16:03:20  
Aloittaja Markku - Uusin viesti kirjoittanut Markku
onpa joku nähnyt vaivaa ja rakentanut kattavan viimasuojan.......taitaa olla vennään poika..........

 22 
 : 03 Helmikuu, 2023, 14:14:38  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut karppa
Moposportilta ostin aikoinaan....nyt ne on jo hävinny matkan varrelle...

 23 
 : 03 Helmikuu, 2023, 14:12:46  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut VWK
Se oli tämä Hondan neula jolla ainakin 2 itäpyörää suostu käymään hyvin noilla kaasareilla.
F2051E
K65 kaasareihin on tehty runkoon kierre  vaihdettavalle kumikärki neulaventiilille(joita saa sitten k68 korjaussarjoista). Jos ei ole itsellä koneistuskalustoo on varmaan helpompi/halvempi ostaa normi K-68 kaasarit. Niitä k-65(k-68)tiivisteprikkoja saa ostettua pusseissa uusia ja myös Ruohonleikkuri B&B kaasareissa on saman kokoisia kaasarin tiivisterenkaita.

 24 
 : 03 Helmikuu, 2023, 13:56:03  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut VWK
Kiitokset kommenteista! Kiinan Keihinien mukana tuli parit suuttimet varalle , ja koitan seuraavaksi niistä suurimpia. Tk 41 ja pääsuutin 125. Jonkun sarjan isompia suuttimia voisin tilata Kiinasta vielä, mutta en muuten lähde näillä enempää päätäni vaivaamaan.

Kyllä K65 kaasareista tykkäsin muuten, mutta tuo alleen laskeminen on harmillista. Niissä on pienet silikonirenkaat tiivisteinä, ja uudet tuli Sasulta, mutta ei pitäneet yhtään paremmin. Tässäkin koneessa vastasi kaasuun ihan hyvin, minun mielestäni, ja sai käymään tyhjäkäyntiä hyvin pienillä kierroksilla. Eli en ole niitä lepikkoon nakkaamassa.  ;) Ehkä sitten ne laitan takaisin, jos ei pwk.sta löydy parempia säätöjä. Mutta nyt ainakaan ei kastele alleen.

Talliaika ja hermot tähän hommaan riittää, ja tämä on minulla vain yksi sunnuntaiharrastua.  ;)
Tyhjäkäynnin voisi laittaa 45..50 kokoon , pääsuutin pitäisi riittää 110 --115 välillä yli 120 menee liian rikkaalle. Suutinkalvaimet ja suutintulkki kannattaisi ostaa..ennen maksoin n. 20 eur/sarja  nyt varmaan 200 nykyisellä hinnottelulla. Myi ennen moposport ja Freeteknik, ja muistaakseni jopa toolout. Usein näihin voi kalvaa solexin tai dellorton suuttimista sopivia..en muista millä kierteellä nämä oli.

 25 
 : 03 Helmikuu, 2023, 13:20:36  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut karppa
tuli tuosta suunnuntaista mielee ko Lahdessa rakennettiin aikoinaan PurePakille hallia, siellä kävi neuvostoliittolaiset rekat hakemassa tavaraa...kaikilla oli cccp rekat paitti yhellä kuskilla Scania...sillä oli hymy herkässä ja sano hoonolla soomen kelellä jotta " minula aina sununtai".....

 26 
 : 03 Helmikuu, 2023, 12:36:03  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut Lonely rider
Kiitokset kommenteista! Kiinan Keihinien mukana tuli parit suuttimet varalle , ja koitan seuraavaksi niistä suurimpia. Tk 41 ja pääsuutin 125. Jonkun sarjan isompia suuttimia voisin tilata Kiinasta vielä, mutta en muuten lähde näillä enempää päätäni vaivaamaan.

Kyllä K65 kaasareista tykkäsin muuten, mutta tuo alleen laskeminen on harmillista. Niissä on pienet silikonirenkaat tiivisteinä, ja uudet tuli Sasulta, mutta ei pitäneet yhtään paremmin. Tässäkin koneessa vastasi kaasuun ihan hyvin, minun mielestäni, ja sai käymään tyhjäkäyntiä hyvin pienillä kierroksilla. Eli en ole niitä lepikkoon nakkaamassa.  ;) Ehkä sitten ne laitan takaisin, jos ei pwk.sta löydy parempia säätöjä. Mutta nyt ainakaan ei kastele alleen.

Talliaika ja hermot tähän hommaan riittää, ja tämä on minulla vain yksi sunnuntaiharrastua.  ;) 

 27 
 : 03 Helmikuu, 2023, 11:43:47  
Aloittaja Markku - Uusin viesti kirjoittanut Markku
Laitoin VWK Sinulle yv:tä.

 28 
 : 03 Helmikuu, 2023, 10:26:14  
Aloittaja Markku - Uusin viesti kirjoittanut VWK
Tässä olisi yhdellä lajitoverilla myytävänä 650 Ural (todella vähän ajettu) johon heti alkumetreillä vaihdettiin nykyaikainen 750 Urali kone+650 pakkilaatikko starttimoottorilla. Tosi siisti sivuvaunumopo , jäänyt seisomaan kun kaveri siirtyi KTM talliin. Jos kiinnostaa voin laittaa yv:llä kuvia ja linkin myyjälle..ja on mielestäni tosi halpa..

 29 
 : 03 Helmikuu, 2023, 10:20:08  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut VWK
Tuli ostettua jokunen aika sitten Wish kaupasta Kiinan Keihinit, pwk28, hintaan 19€/kpl. Näkyy veli venäläiset niitä pyöriinsä myös asennelleen. Nyt askartelin ne omaan Dnepriin, jossa moottori Ural650. Kone käy, mutta säädöt vähän hakusessa. Paukahtelee kaasarissa ja tyhjäkäynti nousee lämmetessä. Pääsuutin kaasareissa on nyt 110 ja tyhjäkäyntisuutin taisi olla 40. Vai olikohan pienempi? Neula keskiasennossa. K65 kaasareissa pääsuuttimet 165 ja tyhjäkäyntisuuttimet 55.

Eli mitä suutinkokoja kannattaisi lähteä kokeilemaan?

K65 kaasarit oli muuten ihan toimivat, mutta kastelee alleen, vaikka niihin uudet neulaventtiilit vaihdoin. Mistä saa pitäviä neulaventtiileitä siihen? Olisiko jossain toisessa kaasarimerkissä yhteensopivat neulaventtiilit?
Joissain on saatu nuo jotenkin pelaamaankin, mutta paljon on ollut myös laadullisia ongelmia. Kohokammion pohjaropun kierre liian lyhyt että kara ei pohjaa eli polttoaineet tippuu vähitellen alas. Neulat on ollut joskus niin "vapaamuotoiset" ettei seoksia vaan saanut hyväksi koko alueelle millään. Siihen sopii Yhden Vanhan Hondamallin neulat joilla on saatu 1 K ja yksi Ural lopulta toimimaan , mulla saattaa olla vielä niitä neuloja, niitä ei oikein enää edes maailmalta löytynyt. Yksi pari on "lainassa" yhdessä koneessa ja lupaus palauttaa kun myy mopon. Halvat kaasarit, mutta tulee usein lopulta maksaa ihan oikeitten kaasareiden hinnan+ talliaikaa+kireetä pinnaa päälle, jos siis oikeesti toimivan haluu.

 30 
 : 03 Helmikuu, 2023, 08:59:41  
Aloittaja Lonely rider - Uusin viesti kirjoittanut Teemu

K65 kaasarit oli muuten ihan toimivat, mutta kastelee alleen, vaikka niihin uudet neulaventtiilit vaihdoin. Mistä saa pitäviä neulaventtiileitä siihen? Olisiko jossain toisessa kaasarimerkissä yhteensopivat neulaventtiilit?

Yks keino kokeilla naittaa niitä neulaventtiileitä on hienolla venttiilin hiomatahnalla hioa ne kaasareihin sopiviksi.
Olikos noissa ne pienen pienet o-renkaat? Sellaiset läpinäkyvät tallella?

Moni noita K65 haukkuu mutta mun mielestä ainakin Dneprin koneessa olivat melkein parhaat kaasarit. Laakista käyntiin, kulutus 5-6L satkulla ja vastasi kaasuun hyvin.
K68 taas aiheutti sen ettei meinaa saada käyntiin hyvin, kulutus nousi ynm.
Sitten tietty dellortot, bingit ynm mutta ne on sitten ihan eri maata kun alkuperäiset. Ei voi oikein verrata.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10