R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Arsti vaan. - 16 Huhtikuu, 2019, 16:45:57
-
Onko mitään erityistä toimenpidettä ja kikkaa kytkimen kasaukseen liittyen?..tapit kuparitahnalla jne? ..noppeenpyörän maalasin ja noita levyjä,ei niin ruostu ja se mönjä levyihin niin valu ja jumita.
-
En tiä onko siihen mitää konstia , ittellä on tehtaan tekemät kytkimen kasaus kalut niilä menee ongelmitta niin aukasu ku kasauski . ;)
-
Varmasti hyvät. :) tätä muuten kasausta tässä,kaikkien levyjenkin peltipinnat hioin ja maalasin,ol hilsettä niissäkin.pitää tuota kuparitahnaa ohuelti laitella vauhtipyörän tappeihin,ei se pahhaa ainenkaan tee.
-
Jaa-a,penskat sitten leikkiny kytkimellä ja kaikki levyt lattialla,ehän mie ennee muista mitenpäin nuo tuolta pakkaan pistin :D..onko levyt oikeinpäin sillon kun tuo niitattu boorikeskiosa on kampuraanpäin,kuten kuvassa?
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Levyjen korkeampi keskiön osa tulee vaihteistoonpäin. Kytkinlevyt on tarvikkeena ihan luokattoman huonot...niitä saa korjattua kun tarkistaa tasoa vasten että ovat suorat ja että ottaa tasaisesti kitkapinnaltaan (ei siis koveria/kuperia) yleensä ne laitetaan sorviin ja alustasoa vastaan sorvataan /hiotaan suoraksi. Kierot tai kuppimaiset levyt hippaa sen verta ettei vaihteet oikein suju, varsinkin vapaan löytyminen on melko hankalaa, ja vaihteet aina rusahtaa. Kytkinlevyjen ja välilevyn paksuuudet sekä ohjaintappien korkeus pitää osua oikein, muuten tulee hankaluuksia...Tarkempi kaveri myös painaa kytkimen jouset tarkistusmittaan ,vaikka pylväsporalla,,henkilövaakaan ja valikoi vähintääkin ohjearvoiset jouset ja mieluusti myös mahdollisimman tasajäykkyiset (jousivoimaiset). Kytkimessä on helppo munata moni asia....
-
eli tossa east haivein räjäytyskuvassa ne on väärinpäin? ..mulla on 10 vuota sitten hankittu kytkin,myytiin sillon uutuutena,ns. "massalevy" nimikkeellä,hyvin on kyllä pelannu.
-
ei kannata levyjä maalailla..hetken ko päästää maantiellä ni öljyä tulee kampuran ja laatikon stefasta..ei ruostu ko keskipakoisvoima voitelee...
-
Ihme kyllä,ei tipan tippaa ölyä oo vuotanu 10 vuoteen..ja venäläisillä stefoilla,painelaakerikin ihan tip top.
-
myönnän että hiukan provosoin...useemman kesän kestää enneko alkaa vuotaan...tai riippuu siittä paljonko ajaa....
senkkikantoja on sorvailtu kuusiokolopulteista ko ei jaksanu meisselikantoja poralla availla ja hakata pisteitä...kerran meni kaverin Koosta kytkin jumiin ko tappi oli löysä ja kulki mukana ko meisselikantaan pistettä lyötiin..
kovalla liimalla kuusiokolot kiinni ni on pysyny iliman pisteitä...pittää vaan lämmittää kunnolla että saa ehjina auki...
-
tuossa M-62-rojektin protokytkin Mossen levyillä ja neeprin muokatulla vauhtipyörällä josta oli kartio paskana.....
ei ihan ollu sisämitoitukset kohillaan ko Esa joutu purkaan ja pikkusen sorvaan osia uudelleen...nyt kuulemma pelittää...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ihme kyllä,ei tipan tippaa ölyä oo vuotanu 10 vuoteen..ja venäläisillä stefoilla,painelaakerikin ihan tip top.
Wanhat paksummat kytkinlevyt ja topakat rautaosat olikin hyviä, vaativat vaan ohuen välilevyn , jolla oli taipumus syödä ittensä nopeemmin tappeihin. Wanhat alkuperäiset paininosat oli myös hyvin karkastuja ja tehtyjä..uudet on sitten aika onnetonta ..skaa
-
sata kipaletta muutama vuosi sitten värkkäsin..nyt menee viimest kytkimensenkkiruuviaihiot Patselle...12.4 kovia pakalla jenka loppuun...näpertelyä mutta eläkeukoilla on aikaa..sorvissa terällä millin nousua alkuun että lähtee pakka vetämään suoraan..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kiitos Karppa , tosta on hyvä jatkaa ?
-
Mongolian poikien tuotekehittelyä....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ukrainan poikien tuotekehittelyä neeprin laatikkoon.....
[ylläpito on poistanut liitteen]