R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Ajoneuvojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: karppa - 05 Maaliskuu, 2017, 09:14:43
-
siitä löytyy prosentit...
myös täällä...
(https://asiointi.traficom.fi/omatrafi-formservlet-web/lomake/C116)
-
Katsastajan käsikirja (https://russianironfinland.fi/wp-content/uploads/2016/12/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf)
-
15.3.21 tulee voimaan uudet rakentelumääräykset moottoripyörille..tässä (https://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/normi/454001/46695), löytyy pdf-täpin alta yläkulmasta...antoisia lukuhetkiä...
-
Jos mä nyt ihan oikein tuon tulkitsin niin jäykkäperiä ei tarttis enää jarrutestata.
Puhutaan vaan keulanmuutoksista mitkä vaatii testin.
Moottori muutoksissa ei äkkiseltään muuttunut juuri mikään.
Täytyypä lukea ajatuksella tuo läpi.
-
pikaisella tarkastelulla ei tuo pahalta näyttänyt..runkomuutoksiinkin oli selvät säännöt....
-
Onkos tuo nyt sitten tulevaisuudessa niin että jos vanhaan pyörään liittää sivuvaunun ja vaihtaa keinuhaarukkakeulan joutuu jarrutestiin ? Jousitustyypin muutos kysessä, selvästikkin ko. pykälä risukeula konversioiden ym. vuoksi.
Eikait se tällähetkellä noin ole ?
Nimimerkillä vanha vaunupyörä projektina mutta otteessa ei mitään mainintaa vaunusta.
-
Se oli jo vanhassa ”kopteri” laissa tuo jousitustyypin muutos —> jarrutesti.
Jos vaihdat jousitustyyppiä esim teleskoopista keinuhaarukkaan niin jarrutesti.
Mutta esim, Uralia on saanut sekä että, on ollut keinua ja teleskooppia ja kukaan ei pysyy sanomaan mikä siinä on alkujaan ollut.
Periaatteessa keinukeula on samaa tyyppiä kun kanajalka että springer, ainakin mun tulkinnan mukaan.
Mitä tulee tuohon rekisteriotteeseen, onko pyöräsi ajoneuvoluokka L3 vai L4?
Sanomattakin on selvää että L4 luokassa ei ole mainintaa sivuvaunusta koska luokka on sivuvaunumoottoripyörä.
L3 luokassa pitäisi olla maininta vaihtoehtoehtoisesta käytöstä sivuvaunulla.
Se mitä itse pidän tervetulleena ajatuksena on tuo takajousituksen poiston vapauttaminen jarrutestistä. Se oli aivan turha. Siinä palattiin takaisin 2010 edeltävään aikaan ?
-
L3 toi on, wanha Goldwing.
Noilla on ennenvanhaan pitkälti kai ajettu vaan vaunu kiinni ilman kummempia muutoskatsastuksia. Molemmat keulat löytyy teleskooppi ja keinahaarukka.
-
josskin pääkopan pohjilla on muisti että ennen ???2006???? valmistettuihin pyöriin saa asentaa sivuvaunun.......täätyy ettiä varmistus....
-
Mulla on semmonen muistikua että kesä 2003 on raja jonka jälkeen tarvitaan valmistajalta joku todistus että pyörä ja vaunu on tyyppihyväksytty keskenään tms.
Wingi on 1978 että senpuolesta ei hämminkiä, vaunun saa kyllä kylkeen mutta jos haluaa sen keinuhaarukkakeulalla niin sitten taitaa tosiaan olla jarrutesti pakollinen.
-
MMAF:n teksteistä löysin kans ennen vuotta 2004 rekisteröityihin pyöriin saa asentaa vaunun pulttaamalla kiinnikkeet kiristepannoin, reikiä ei saa porata eikä hitsata....uudemman kuin Juhavon kirjoitti....
-
Tuosta uudesta rakentelusäännöksestä yritän kasata sellaisen ”lyhyen” vedoksen koskien lähinnä meidän pyöriä. Toivottakaa onnea :D
-
onnea ja menestystä....selkokieli olis hyvä, ittellä muuttunu aamuerektio virastokankeudeksi eli lakiteksti ei ihan uppoa helepolla....