R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Arsti vaan. - 01 Joulukuu, 2018, 19:07:06
-
Tästä alkaa uus rojektiketju,kopterin rotaksi muuttumisesta.. ..Nyt riitti maalatut rungot,joka ajoreissulla kiveniskuja,rälläkän sudilla nyt kirkkaaksi,paitsi nuo kitatut kohdat,niissä kun ei ole mitään vikaa ja eipähän tarvia uuvestaan tehhä,meininki ois se että ensin ruostutan,sitten ruoste efektimaalilla vetäsen nuo kitatut ja vielä maalissa olevet kohdat ja antaa taas ajan tehhä temppujaan. Kiitos taas Karpalle hyvistä vinkeistä! :) ..Eipä oo tullu koskaan rungon kanssa saunottua,sinne se jöi pihasaunan lauteille höyryyn patinoitumaan. :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
kevyt pintaruoste paljastaa kaikki hiushalkeamat vanhoissa väsyneissä rungoissa........vuosien varrella ollu pahojakin halkeamia jopa emäputken hitsauksissa...kuumasta pakkaseen ja taas lämpimään siitä se ruostuminen alkaa ja lakka päälle... ;D
-
Tuo oli hiton hyvä vinkki,löytyy ratkeemat hyvin! :) ..Rosessi käynnisty saunassa muuten hyvin,pinta ruostetta näkyy selvästi jo,eikä oo ollu siellä runko vasta kun tunnin.
-
Tyyli vaihtuu sit lennossa.
Vaunu tulossa vielä kylkeen?
-
Kyllä ois tarkotus laittaa,on sitä niin paljon hyötyä..ja toisekseen,tän katsastus saapi uuden luonteen..kallistus testi jääpi tekemättä,mikä soolona ois eessä ja sen kääntö testin taas voi suorittaa vaikka seisaaltaan ajaen,ei raavi mikään kohta kiinni tietä,kunhan sen 8½ cm pitää maavarana :D :)
-
pikkusen pitää tuunata vaunua tyyliin sopivaksi...kesään on vielä aikaa..
-
Onneksi on,vaikkakin tuo aika lentää välillä kun siivillä..kyllä se kiirekkin vielä tullee.
-
Se on se kuuluisa: ei tässä mikään kiire ole... Toukokuussa sitten tehään ympäripyöreitä päiviä ja kirotaan ;D
-
Ja jotkut alkaa vasta moottoripyörämessujen jäläkeen ajatteleen, "pitäisköhän jotain tehdä tuolle kakspyöräselle".
Ajoissa oot
-
Näin! .."Ei viddu,se nokkaketjukin pitää vaihtaa ja ja jajajajaja" :D
-
..Taka orjasylinteri löytää paikkaasa pikku hiljaa..sähköjohto tai ohut vaijeri aina levyn ulkokehän päälle kun laittaa uutta sylinteriä..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Hyvin pintaruostuu kun merisuolavedellä suihkii sumupullolla lämpimässä.. ..Tai siis suoraan sanottuna,ilman kaunistelua,piruako tuota sipistelemään & hienostelemaan..sumupulloon puolet vahvaa merisuolavettä ja loput kusta. :D :D
-
Eikös nää patinoidu ihan kun niitä käyttää...ei kai niiden päälle tarvi tallissa kusta ennen kun on ees valmiit... :D
-
No..ei malta oottaa. :D :D
-
..Täähän se tyyli on..kunnolla tehhä sitä kiiltävää ja huolehtia kromiosista ja paljon ruostetta,vaikka värein tehostamalla lisää.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Niin, ruostemaali ei tietty sotkis vaatteita ;)
-
Laittaa ruosteen päälle lakka kerroksen niinkun ne teki pohojanmaalla.
-
Mulla on yks ruotunu raato pihassa , painepesurilla pesin ja kuha kuivu ruiskutin metallilakanpäälle hyvin
on pysyny eikä ruoste sotke penskojen vaatteita.
-
lakka kyllä. :) ..tuota aitoa patinaa ei saa rahalla,hienoja kuvioita tekee korroosia kun tässä seurailee rosessin kulkua.välillä smirkelin hiomapölyäkin ripottelee ja päälle ja taas lähti toiseen fääriin.
-
http://www.askaretta.fi/?s=ruostepasta&post_type=product&fbclid=IwAR0sDoYQpjXg3dnH8mzKwfRf_-4kyMTXpj16qpYQcagLUSe6iZN9Y_Dh1PY ..pastaa mikä kestää myös ulkokäytössä..pittää noita kokkeilla.
-
..Tankki hollilla..ei täyttö reikiää,ei hanaa,ei mitään..wtf?!. :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Se on tällänen "Mailbox" cover tankki,tän sisään tulee kaikki sähköt,puolasta lähtien,hommaa siin on mutta taa tankki jumppa kuitessii paremman puolella,tankki tulee tuosta mahan luukusta kiinni runkoon ja siitä sitten nousee pois kun 6mm pultit nappa irti..vaunuun tulee tankki ja sieltä sähkösellä pumpulla eteenpäin..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
ompahan nätisti ruostunu runko....
-
Rosessi lähti hyvin käyntiin. :) Tänään ostin tuota mastonin ruostemaalia,on muuten hyvää ainetta,pirun tyyris tärppö vaan kun 13e,mutta eipähän suhhuuttele minne sattuu. :D ..sitten tilaukseen lähtee näitä tän askarteluliikkeen pastoja..tankin nyt sain hiottua ja veettyä pikku kerroksen Mastonilla,nyt muhii elmukelmun alla,katellaan huomenna miten pölähti rosessi käyntiin. https://www.maston.fi/fi/etusivu/tuotetiedot/spraymaalit/decorative-spray/831002/spraymaali-rust-effect-400ml ..ja tuolla pastat. http://www.askaretta.fi/?s=ruostepasta&post_type=product&fbclid=IwAR3PHUpVbxwMbgZRyQ0jtWAhDF3MmDXDcJwtVOpVCISonWMBrdWeiVO_RZY
-
..Se ruppeis olemaan siinä,kohta lakkaus.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..No petrol petrocoks,no holes..nothing..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kalumeetin valtiosta lähti kaasarikin jo tulemaan..kromia ei oo koskaan liikaa..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
upea tasainen väri...mattamustamies on ihmeissään.... 8)
-
Näkyyhän rotta eestäpäin kuvassa tekijätkin, artsi vaan pitää tekijät piilossa.
-
Ruenneet viihtymän tallilla,vissiin makkaroitten takia kun on puukiuas millä sitä lämmitän. :D
-
Talli+makkara... kilot lisääntyy ;D
-
Ei haittaa,kelluupahan hyvin! :D
-
Kyllä on osaavia ukkoja tälläkin rintamalla,toiset tekee mitä osaa toiset tekee mitä haluaa.
-
..Hepissä..HEP!
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tigillä omalla ainnella juotta kiinni ni aina vaan paranee...
-
Taitaa jäätyy tuo imusarja/kurkku kesälläkin.... :D
-
Kannattaa pittee varansa ettei ime muutakin ;D
-
Kannattaa pittee varansa ettei ime muutakin ;D
No siinä kuskin hymy vaan levenee vaikka imee kylmään kurkkuun.... ;D
-
Kylymä kangistaa nopeasti.... 8)
-
..ei saa oman kylän MP porukalta apuja,ei tikillä hitsaa ykskään..se on tää kateus ollu vähän liian hyvässä kukka loistossa tällä kylällä aina,olpa mitä harrastaja kuntaa tahojaan..kai se on johonnii putkiliikkeeseen nyt vietävä.
-
Ko olisit lähempänä ni tinattas...paikallaan hitsaus ja sitten parista kohtaa pillillä punaseks...saa jännitykset pois
-
Eikös tuolla tallinperukoilla ollut migi..sillähän tuollaisen hyvin polttaa, jos ei ole ihan seitinohutta tavaraa...jos hitsaus ei oikein ole hanskassa niin lopuksi sitten tenutestin jälkeen tinaa, tai mieluusti juottaa hopeella huokoset..mutta jos ei ole tarepeeksi lämpöö tarjota niin sitten tinaa...ei ole paha homma jos hitsata osaa (tai hitsauskone toimii..) ;)
-
Sain mie varkauden tallilta tikki hitsarin hommiin. :)
-
Siistein jälki tulee ja tiivis...
-
10 sentin maavaralla..jääkööt siihen..vähän hahmotusta muuten,sisärungon tekkoon sitten,siinäpä sitä askarta onkin,en halluu mittään ylmäärästä ulkopuolelle näkyviin,kaikki niin paljon piiloon kun vaan saapi,työtä teetättää mutta ohan tässä aikoooooo...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Sivutonkka-kilpiteline-työkalupoxi-eväspakki..3 litran vetonen.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kaasarikin löyti nyt uuden paikan kun vihonviimein saapu..pientä näpertelyä vaan pirulleen,hijasta on eteneminen..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
onko tuo kiinan weber...
-
Vissiinkin on,kalafoorian kautta vaan tuli.
-
Jos kiinan on,niin on muuten panostaneet kovasti näilläkin markkinoilla,hiton hyvää työtä,tää tuli vielä silleen että pakattu todella huolella laatikkoon styroxin sisään ja pussissa mikä tuoksui sinolille,tai ainakin sinnepäin.tuttu on tuo tuoksu,en vaan muista minkä se on.
-
on nuo saatu pelaan...jokkismiehetkin käyttää....pääsuuttimet tais olla Repan Weberissä 120....uusittiin siihen sisäkurkut ja hajottajat ku sulivat ko rätki tulta kaasariin ko kärjetön temppuili...
-
Tää vissiin kävi jenkkilän kautta siksi,että siellä sai kromin pintaan...no niin tai näin,kunhan vaan pellaa kuten ois odotukset niin A`vot. :)
-
Näyttää ihan vakio VW:n Solex Pict 30 (34) kaasuttimelta, näitähän kopioidaan eri merkeillä, mutta ihan alkuperäiseltä näyttää,mutta kiillotetulta,,,tuollaisa olisi löytynyt alkuperäisiä ihan täältä turengista...noita solexseja on isompina sitten vaikka wanhoissa opeleissa ym..ja niitäkin löytyy Turengin laarista.... :)
-
Hyvä tietää,suuttimia voipi ja tarviiskin jokusen. :) Juu kyllä se 34.nen on,pakun mehumaijja.
-
Terve
Ei tuo kaasari kovin huono ole, näissä uudemmissa (saasteajan kaasareissa)on vaan hieman ahtaat tyhjäkäntipiirit joilla on taipumusta sakkaantua tukkoon, eikä oikein aukea muulla kun lipeä shokilla ja sitten piiiitkään utraan, joskus ei aukee silläkään. Mielestäni sulle tulee ongelmia tuon pitkän imusarjan kylmyyden takia, eli polttoaine pisaroituu kylmässä imusarjassa ja sitä pitää tarjota enemman jotta kone toimisi niin kun pitää, jos saat lämmityksen tuohon sarjaan (joko pakoputkista pieni kierto,öljyn jäähdytys kierukka kupariputkesta ympärille, tai sähkövastus (ei taida sähkö riittää...) niin pelaa paremmin. Tuohon olisi voinut tietty laittaa trendikkään ja aina varman (ei mitään suuttimia, kalvoja ja muuttuva kurkun koko kuorman mukaan) SU kaasuttimen tai parin..näitä on joissain choppereissa nähnyt ja kiilotettuna aika hienon näköinen. tuossa joitan joita olen testannut vw mopon koneessa , noihin pieniin löytyy myös sähköinen lämmityssarja kurkulle ja luistinvaipalle...omassa mopon koneessa on nyt kahden SU: tilalla yksi iso (Volvon) SU , ja iskee aika räväkästi tuossa korkeapuristeisessa 1600 koneessa, toimii yhtä kivasti kun pieni sivuimu (solex PHH 32) tupla, mutta on taloudellisempi.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Nyt näyttää hienolle! :) kyllä tuohon pittäälämmitys tehhä,auton akku vaunuun,laturi kyllä riittää kun on saksanmaan vaihtovirta denso adapterilla.
-
Tässä kuva Micalin vw- nepparin kaasarista ja imusarjasta 80km /h pikku ajon jälkeen...tuolla rosterisuojan alla koko imusarja huurteessa... ;D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
ohan tuo ottanu huurua :D ..lämmitys tulee kyllä,kunhan tässä saapi tarvikkeita.
-
kuparijarruputki..6 tai 8mm..tienpuolen pakoputken pytyn liki lähtö,siitä kiertaa imusarjan ja paluu ojanpuolen sarjaan..vulgaaniteipin sisään tai alumiiniteipin..mitä mieltä raati ois tästä? ..tai 8mm kupariputkella LVI liikkestä suoraan,vaan taipuuko 42mm putken ympäri nätisti käsipelissä pyörittämällä ettei kurtulle vetele..ja jonnii teipin sisään kanssa vielä.
-
..en tiijä perr..jospa silpos tuon hökötyksen vielä ja laittas suoraan laatikon päälle kaasarin,lyheniskin liki puolella imusarja,siihen heleppo tehhä lämpökierto,thermoteipin sissään kokonaan,ei ainenkaan sula. :D
-
Saattas helpottaa elämää jos sais vähän lyhyemmäks tuon imarin ja jotain lämpöä mukaan...tuossa kuvassa näkyy mun mopon kuparikierrukka imusarjan päällä kurkun jälkeen. Tämä ottaa kierron ensin moottorin öljynjäähdytysotosta ja sitten vasta ylimääräinen jäähdytin ja oilit kiertoon..tämäkään ei ihan riitä jos mennään lähemmäs+ 10 asteen lämpötiloja, sitten pitää ottaa imuilma pakosarjan kupeesta.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..nyt on uus imusarja,tuon lyhyemmäksi ei saa mitenkään tähän moottorimalliin yhelle kaasuttimelle. :D ..tikillä kasaan ja pikku pätkät kumiletkua vielä väliin kumpaankin kurkkuun..suunniteilla imuilman lämmitys poxi pakosarjaan,katotaan nyt.
-
oliko tuo maija kiihytyspumpullinen....
-
Tuo minunko?..jos niin kyllä se on.
-
pakokaasulämmitteinen imusarja lähes valmis...klykolikiertosen ensin aattelin,mutta muuttu hovissa. ..Ohessa myös Patselle iso kämmen nokasta! :)
-
olipahan komea ilmestys ko pääs tallisssa tutustumaan....tunteja käytetty paljon ja työn jälki upeaa.....
-
Kuva,,kuva ,,kuvaaaa kaipaa!
-
Kiitos,ohan tuossa saanu ympärillä istua. :D Oli todella mukavaa kun kävitte. :)
-
"Pukinsarvi" pelti..tai paremminkin rauta sarja lähes valmis ja suorat putket,ei mitään ahistuksia välille,aijon kokkeila semmosta että loppu pätkiin änkäis löijätyn kupariputken pätkät,jotain 20cm pitkät,jos tuo vielä pehmentäs ääntä,nokkeentuuhan se putkisto muutennii noppeesti näissä vehkeissä,mutta kokkeillaan,ei tuossa menetä kun pätkät kuparia ja jokusen popniitin millä ulkoputkeen kiinni tulee..jos tuo vielä resonoi niin tarjoon pullakahavit kaikille!
-
...alaputket menee etu "spoilerin" läpitte suojaan vielä,kunhan tässä saa sen alulle.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
imusarjan lämmitin..tienpuolen pakokäyrältä putkella ja kuumuutta kestävällä letkulla tuohon potikkaan,ojan puolelta takas kierto pakokäyrään..kai tuosta kuvasta jottain selvää saa. ..pakosarjaan vissiinkin teen vielä pienen laatikon mistä lämmintä ilmaa letkulla/putkella/jollain tälläsellä lämpöjä kestävällä,ilmanputsarinkoteloon saapi tarvittaessa..katotaan mihin ratkasuun päätyy..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
vielä se putkisto pikkusen muuttui ja on pakko tehhä "Bugspoiler",se kun nappaa putket kiinni niin sillon hajos erillinen öljynsuodatinkin,kolmemillisestä piestävä suoja..johan tuo teko alko,hirveetä takoa muotoihin näillä työkaluilla..alasinkin ois mutta on vaan ikuisessa lainassa..
-
häijyn näköset putket, pääkallon kans sopii vallan mainiosti...
-
Putkien lähdöt on kyllä aika makeet! Mitä tarkoitit tuolla öljynputsari probleemalla??
-
Sitä että kun tuohon laittaa sen suodatin adapterin ja siihen auton suodatin,jos nappaa putket kiveet ja taittaa taakse,niin se osuu takuulla öljynsuodattimeen joka on noitten putkien takana ja takuulla hajoaa niin että öljyt pihalle. ..Äsken valamistu "pukinsarvi-pää-pakosarja",sai sitä väkertääkkin.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ok. aika raju! on siinä ollut näpertämistä ..iso peukku!!
-
Kiitos. :) ..tää on omalletunnolle ja kuntoutukselle iso askel,tännäin päätin että teen ja jos ei valamistu niin lähtee pyörä hyllylle ja ei kajota 5 vuoteen ainenkaan,ns."paine" työ mutta loppuun sain,on hiton hieno fiilis siitä,tuo 5.den vuoden takanen kolari ol kova ja vei paljon hyvää mukanaan,tässä sain sen mitä kiittimet ristissä monasti toivonu,on kyynelkin tullu..nyt on ihan uus meininki,ison kynnyksen yli pääsin.
-
kertakaikkiaan upeaa työtä....
-
Iso peukku Artsille,upee on :D.
-
Kiitos! :) ..niin luonnottoman isolle näyttää kamerakuvana,tuossa vähän tarkempaa sisusta napattuna..kaasuletkut ja sen kosaani järjestelmän kyllä nyt laitattaa,saapi show tulta annettua joskus-jossain. :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Artsivaan iso...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Hienoa pitkäjänteistä ja aikaa vievää näpräämistä.
Todella iso hatun nosto.
-
Tollasta Uralin pyöreetä logoa kosiskelin vesleikkurilla leikattavaksi,vihreetä valoa jo tuli..koko ois jotain 40mm..pikku puoli ympyrät klo 9.sin ja kolmen kohdille et saa ruuvilla tai pikku popparilla kiinni..rosterista tietty..ottasko joku muu JOS kaveri leikkaa? :)
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
voisin ottaa yhen jos ei maalimaa maksa ja toisen kaverille...tuommosia on teetetty M-72siin...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Hyvä!! :) ..on kiirettä nyt kuulemma,jatkamme hieman tuonnempana asiasta hänen kanssaan,nyt ois hyvä jos tulis juttuun mukaan muutkin halukkaat,heittäs sitten kappalemäärän. :)
-
Voisin yhden ottaa jos ei konkurssiin joudu sen takia
-
kappale hinta auki,kuten muukin vielä mutta laitoin spostia menemään että mitä kustantaisi 10 kpl..vaikka näin alkuun. :D :) ..jäähän se tuo työpiirros koneeseen muistiin,mutta kuvitellaan nyt vaikka että 10 kappaletta maksas 20e,sen ilomielin maksan sen itse ja kuka haluaa niin pelkän postimerkin hinnan laittaa mulle ja osotteen,niin mie kiikutan posti-paten matkaan,en lypsä välistä senttiäkään,nim.yhteistä hyvvää ystäville!. :)
-
..sillä noi kaksi puoli palleroa että saapi tosiaan pikku popparilla tai ruuvilla kiinnitettyä ja jos avaimenperäksi niin sipasee rättilaikalla toisen korvakon huitin nepaliin..tai pitäsko kolme korvallista,klo 12.sta kohille kans,sais kaulariipukseksi ja vaikka korvaan killumaan.
-
Kiitos. :) ..tää on omalletunnolle ja kuntoutukselle iso askel,tännäin päätin että teen ja jos ei valamistu niin lähtee pyörä hyllylle ja ei kajota 5 vuoteen ainenkaan,ns."paine" työ mutta loppuun sain,on hiton hieno fiilis siitä,tuo 5.den vuoden takanen kolari ol kova ja vei paljon hyvää mukanaan,tässä sain sen mitä kiittimet ristissä monasti toivonu,on kyynelkin tullu..nyt on ihan uus meininki,ison kynnyksen yli pääsin.
Seon hyvä homma että värkkäämisen ilo on tullu takasin
-
jaloillaan pitkilleen ja mallailua..kyl se tästä..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kyl on heimoveljellä todella upea kokonaisuus tulossa ?.
Ite oikeestaan vast tänään availin autotallin ovia ja aloin rakentaa pakoputkia tuohon Bukita M-883:seen. ( Bu = Bush, kita = Nikita, M-883 rungon & moottorin tyyppi )
-
Kiitos ja siitä se lähtee!..kyllä tälläset kevät päivät antaa kovasti virtaa,mukava olla kun ei ennee niin talvi koettele,tuntee syntyvänsä uudelleen taas. :)
-
..Kyllä sitä välillä miettii väkisin,että onko tässä mitään JÄRKEE,hirmu homma tehhä jokin kalikka ja sitten tarkotuksella ruostuttaa se..nyttii hautuu märän pyyhkeen sisässä pihasaunan lauteilla pikku lämmössä osia.. :D
-
toiset kiillottaa ja kromauttaa....onko siinäkään mitään järkeä... :-[
-
Onko missään mittään järkee,kysytään näin. :D :D ..mutta aika mennee mukavasti,tekipä miten tahojaan.kesäkin tooosi kaukana vielä.
-
Karseen leikkelyn ja hionnan jälkeen,akselin-napa ja rumpu tehty..hepissä kääntöpöydässä..ei pysy kunnolla ees tupakka sormissa,niin on vieläkin puutuneet rälläkkä maratoonista. :D
-
.....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..ei saa kunnolla selvää,mutta hitsataan kasaan ja kuvataan sitten uuvestaan,josko sitten aukeis paremmin mikä meininki..mutta kaikki osat tässä on irrotettavissa ja vaihdettavissa jos tamagea tulee.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Teetkö jäykän vaunun?
Mää oon pähkäilly et vääntösauva jousen sais hävitetyy vaunun alle ja ehkäpä jopa iskarin vaakatasoon..
Tai voishan tuon ripustuksen käydä riipasemassa jostakin mopoautosta oikean takakulman.
-
Jäykkä tulee ja siks korkee vanha rengas ottamaan vähemmällä reknkaanpaineella iskuja vastaan. mopo-autossa joo oiskin varmasti hyvin hyönynnettävää ja paljon.niitä on vakuutusyhtiönkin "ruttu-tukku" täynnä,on varaa valita ja hyvään hintaan. :)
-
Niissä olis valmiiks jarrullinen rumpu ja taitaa useimmat olla 13 tuumasia renkaita.
-
niin kyllä. eikös niissä oo satasen jako? millanehan tuo se niitten dieselikone on,aika puputtajia mitä noita kuulee,taitaa aika hengetön olla.
-
Eikös niissä joitakin 400 - 500 cc kubota / yanmar moottoreita. Olishan siin agrikaatin pyörittäjä ???
-
Ai ne on niitä,no agre pyörii kyllä hyvin,en tuosta kubotan äänestä tykkää,semmonen outo viidakkorumpu.
-
..runko lujina ja pohjamaalissa..vaunuun kohta kiinni ja runkoaisat sitten..eto karahkassa mikä TYÖ saaha tehtyä vanhaan elämää nähneeseen alumiini lullaan,sua olla viimen laatuaan..(no-jooo,no paitsi jos jostain halavalla sais) :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Vantin paranneltu runkokiinnike oottaa pääsyä runkoon..tankkikin ois hitsattu kasaan ja letkunäytöllä..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tuo on asiallinen peli...vahvistaa ja tukee...
putken läpi reikä ja holkki hitsaten ei oikein kantavassa rungossa pitkän päälle ole luotettava...
-
ei ei uskalla siihen ryhtyä,on kyyvissä niin arvokas lasti.en ota pienintäkään riskiä ennee. ennen vaan mikki hiiri kintaalla huiskas ja tul tehtyä jos jonniimoista patenttia,sitä kun kerran ajaa kunnolla ympäri ,niin se loppu moinen sepittäminen. :D ..suomalaiset rakentajat maailmalla tunnetaan hieman yli ampuvista materiaali vahvuuksista,minusta tuo on hyvä ja eittäin arvokas titteli ja siitä pitää pitää kiinni,on nuo jottii,esim.nyt yks nimeltä mainitsematon sivarinrunko niin ihan pierun kuorta,ei suatana kyllä se kehto pittää jämäkkä olla.
-
Runkokiinnikkeet ja vaununrunkoaisat tukineen ja vantin paikkoineen tehty,täähän alkaa nousta siivilleen nyt hyvää vauhtia.
-
Aina niin jännittävä hetki. :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Jätkä taitaa hämää ???
laittaa rengas paineet 3 tai 5 kg:hen :o ;)
-
Ihan peruspaineet..laki sanoo että 8 senttiä saa olla,nyt on pikkisen yli. :D
-
..Leikkaa-pokkaa-mankeloi-heppaa ja Sauno..jatkuu huomenna.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
onko 56 issikan etunen...sievä ko sianporsas pienenä...
-
Kyllä se on,ei nuita kukkaan osta niin aattelin että vaunuun loksu tuosta,ei lennä kyyvittävän niskaan sammakot,niin häjysti tullee ulos tuo kumikin että tuosta tehhä kunnon suoja,nolo kun käden imasee tuurissaan mukkaan.
-
jep.......vaunun puolella saa olla sivusuojaa jos pienempää väkeä kuljettaa..ei satu vahinkoa...
-
..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Loksu entisiin reikiin kiinni..pikkisen scalloppia mukaan.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Suoja/kuralevy 3mm levystä,istu ihan kivasti,olhan siinä leikkeleminen ja säteen mittaaminen lattialla.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tuo takavalo on aivan upea..... 8)
-
Koitin tehhä alkuperäsen takavalonkuoren,eeihäse oo siellä päinkään. :D
-
Saapi naputella ihan huolella tuota kuuppaa.voe jessus! :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..pikku hiljaa..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kukas sieltä kurkistaa
-
rintamalla ollu isäukko sanos että edellisen ikäluokan luut...
-
Rankonen siellä kuikkii. :D tästäkin tulee irrotettava.nuo apulangat auttaa ja paljon,ois saanu olla paksumpaa,galvanoitua ol tuo ja semmonen kiinnikkin laitettava vaikka miten pyyhki sitä pintaa pois.
-
..nokan erillisvoitelulle on lohkoon jo juotettu öljypillit,olhan homma.
-
laitahan kuvaa.....kiinnostaa toteutus...
-
pittää laitella kun saapi siistittyä sellaseksi että viittii julkasta. :D tänään muuten löysin romulavalta erokoisen boxer moottorin osat,pittää hakkee ne kotia kun pimenöö,sitten päästään ihmettelemään ja arvailemmaan mikä kumma lie.. ;)
-
..Ankeeta puuhaa tää kiillotus,kone ois menolla..onneks ei tarvia joka kolosta jynssätä,rotta peli kun on..mut silti.
-
Ei jaksa ennee,kauheeta puuhaa,näillä mennään! :D mutta pultit ja mutterit,niistä en tingi ikinä,ne pittää olla viimesen päälle!
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Hyvä artsi ,kyllä kiiltää hienosti Uralin pää.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kyllä on ollut kova homma..peukku täältäkin.
-
On upea!?
-
Todella hienoa työtä.
-
on se vaan tuo kiillotus kova laji...
hienoa jälkeä, aikaa ja tupakkia kuluu...
-
..ja naama mustuu... ;D
-
Kunnianosoitus Savosta aikansa Gladiaattoreille, jotka pakotettuina orjina joutuivat herroja viihdyttämään.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kyllä täytyy hattua nostaa pelti taiteilia arstille ;D
-
Nää on näitä väkerryksiä huonoilla vehkeillä,mutta mukavaa ainakin,sehän se on pääasia,ei se jälki. :D
-
"Konneenkäyttö-Pukki"..kohta pääsee kassaamaan Uralin konneen ja tuossa koekäyttämään ja säätämään sen.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
nyt saa heleposti suorat putket...sojottaa vaan eteenpäin.... 8)
-
alakerta kasassa..tää kampuranpään pultti vähän arveluttaa,ootteko vaihtanu toiseen? tuo kiilankolokin aika outo,jospa tuo tuolla pysys?. Teemun suosittelema Redlinen kasausrasva,on uusi malli markkinoilla nyt tästä,sellasta geelin tyylistä,ai että on hyvä aine,kyllä pyörii kivasti tuolla eikä tuki suodatinta (niin ainakin tuote selosteessa luvattiin :D )
-
Tämä. https://www.race.fi/fi/product/31666a/redline-assemblylube
-
haista kakkelin tiivistesarja on tuo "sinisellä" pahveilla oleva..no on nissä stefat tuoreita ja muutama paperillinen..vanha paroniittisetti parempi.
-
Kukonpojjaat purkuun ja redlinen tahnalla kasaus,kyllä nokkiivat tosi kivasti nyt. mitehän tuo jos porrais noihin akseleihin reijät pikkusen nokan keskikohan yläpuolelle ja tapin kylestä läpi tietty,sais siitä jonniinlaista voitelua lisää,aika perhanan tiukka on tuo jousiprikan välistä sinne muuten yljyn meno.
-
jää poraamatta jos on karkaistu niinku pitää...
joskus on nähny kukonpoikien akselin josta on jyrsitty pikkasen kanttia pois..se yläpuolelle öljyä keräämään....kyllä pitäs öljy liristä shimmirikkojen välistä akselille...paino sanalla pitäs....
-
heh,juuri näin.."pitäs" :D nuo herkästi laittaa liika tiukkaan,ainakin tehtaalla on pantu,nano millikin ja auttaa liikkumista kummasti,uskomattoman paljon painattaa tuo hepposelta näyttävä jousprikka.
-
Taitaa pitääkkin vielä ottaa auki ja vähän seevata noita kukonpoikia just tolleen jotenkin,ei tuo suoraan leikattu kerää juuri mitään.
-
tuolleen se oli...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
kyllä tuokin auttaa asiaa paljon paremmin. :)
-
tämä on uskon asia...
luulen että tuon tapin koneistuksen tarkoituksena on varmistaa että työntötankojen suojaputkista tuleva öljy osuu keinuvipujen päälle ja valuu tuota kanavaa myöten akselin läpi...
silleen loogista kun keinuvipujen tapit on pystyssä ja shimmirikkojen välistä ei juuri öljy pääse...
ei ole koskaan nuo kiinni leiponeet vaan väljiksi kuluneet kun tuo karkaisu on ollut luvattoman kehnoa...samoin kuin nokkien päät...
kuuluu välillä semmonen kalakatus ko välyksiään ei meinaa saada kohilleen ko kuluu miten sattuu....
-
Näihin vielä alkuperäset Venäläiset tulpat,niin ei takuulla näy telkkari ja kuulu ratio..mutta lohtuna silleen että ei se näy eikä kuulu kyllä naapurissakaan. :D
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Nitrauksesta tuli osat,ei mennu lasiksi,timanttiviilalla vielä loppu reunat kierrellen nostajista,pikkusen näköjään turpoaavat lämmössä mutta niin huiput ovat nyt noihin aluputkirunkoihin kun olla ja vaan voivat,nyt tuli hyvä.
-
..on täällä hiljasta..vissiin vielä pyörien kimpussa osa..mie lähen tauolle täältä,palataan Juhannuksen korvilla. Hyvää Vappua ja kesän alkua kaikille! - Arsti -
-
tallilla ja pihatöissä....huomenna öljynvaihtoon ja huoltohommiin...paana alkaa kutsuun ja vappuajelut...
-
Noista nokista vielä. Öljy kyllä kulkeutuu pienistäkin raoista. (Ainakin sinne minne ei pitäisi. "Uskomuksen" mukaan sen oletetaan menevän myös sinne minne pitäisi) Se menee kapillaarisesti. Öljyn on muodostettava kalvo jotta se toimii niin kuin pitää. On myös laakerointeja joissa öljy toimii niin kuin se on suunniteltu. Nämä voivat olla täysin eri asioita. Liukulaakeroinnissa on huomioitava se seikka että kalvo on mahdollisimman ehyt ja rikkomaton. Monta laakerointia on pilattu tekemällä se väärin, jo suunnittelu vaiheessa. Kanavat joilla öljy johdetaan tarvittavaan kohtaan ei saa rikkoa liikaa kalvon muodostusta. Tämä on varteen otettava seikka nimenomaan muussa kuin painevoitelussa. Vanhan mallin perien liukulaakerointi on hyvä esimerkki.
Noissa nokkapukeissa tekisin itse niin, että jyrsisin tms pukin ja keinuvivun väliin uran, kevennyksen tms johon toivoisin öljyn kerääntyvän ja siitä johtuvan akselille mikäli olettaisin että alkuperäinen ratkaisu ei toimi. Tai olisin todennut sen.
Käytännössähän kaikki nämä vehkeet joita tällä sivustolla käsitellään, on tuotu suomeen käytettyinä. Alkuperäiset käyttäjät ovat käyttäneet niitä voiteluaineita joita on ollut saatavissa. Ja aika nuukasti niitäkin. Öljyjä ei ole perinteisesti vaihdettu. Jos on ollut mitä lisätä niin sitä on lisätty mitä on ollut.
Toinen asia on tietenkin uudet osat ja uustuotanto osat. Niistä on kokemusta monella. Eikä ne laitteet jotka ovat tulleet tehtaalta, aina ole olleet moitteettomia. Kannattaa katsoa ne filmit esim Uralin kokoonpanosta. Parantelu on mielenkiintoista, siihenhän tämäkin harrastus jossain määrin perustuu.
-
viikonloppu meni putsatessa runkoa ja muita peltiosia,otettiin vakaampi askel ja ei enää silleen kamppeetkaan tuosta itse aihuetetusta ruosteesta rotkeennu..nyt koe maalauksen tein, takuulla uudella tyylillä ja tavalla,aika veikee tulossa..hieno vaihde päällä jo muutenkin,pääsee pistään kasaan kampetta,ol tässä muutoksessa työtäkin paljon kaikenlaista,korkee aikakin vaihtaa räikän pyörimis suuntaa.
-
..Siitä tuli "Meripihkan" värinen kopteri..
-
kuvaa kehiin..... 8)
-
Kuvaa..ku vaa,,,ku vaaaa!!
-
21.llä etuvanteella nyt ja kasaan menolla..Ultiman show style yläkolmiot,kaikki pultinreijät piilossa,siistiyty hirveesti..huono kuva,ei kerro maalipinnasta juuri yhtään,jospa joku päivä sais parempaa räpsittyä. ..Vaunukin sai osansa,tämä oli työläs maalattava,onnex ol hiekkapuhallettu,nyt pysyy väri.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ok! kyllä se maalaus oli hyvä juttu, oikiaa patinaa ei saa tehtyä, ja mielestäni se ruosteen tekeminen on vähän jo mennyttä tyyliä...
maalattu on käytössä mukavampi ja se on helpompi ,päivittää aina mielensä mukaiseksi...peukku!
-
hyvä on väri minunkin mielestä....
-
maailman pelastuksen innoituksen myötä,tikkurila lopetti erään erittäin hyvän alkydi petsilakan teon,kauhuissani metsästin tätä mahonkia ja rovaniemellä ja naapuri kaupungissa oli enää kummassakin yhdet purkit jäljellä rautakaupassa,se tul kiire leppävirralle sillon justiinsa..maalasin tämän sormin,käsin pyörittelemällä,kumihanskat ei vaan kestäny kun hetken ja piti jatkaa nahkasilla,sinne vaan pönttään ja hieromaan,saman kohtalon sai pyörän muutkin osat.teatterilavaste tekijä kaverini antoi tän vinkin.Kyllä maali on järkevin,tääkin runko makso aikonaan ja paljon ja toisekseen ois ajokamppeet aina ruosteessa..olihan siinä hiominen takas kirkkaaksi ja jarrucleaneriäkin meni muutama purkki..oppia ikä kaikki.
-
Muistin että sehän on Mafia välitys otettava nyt pois kun vaunu kylkeen tulee,kun aukasin kopan niin oottipa yllätys..rattaan palasia ja kevytmetallimuruja..eli uusiin puihin nyt tuokin,onnex on ees uudet rattaat kaapissa,laakerikauppaan sitten muuten.
-
noissa koneen vaihdossa oon käytetty perässä miliisivälitystä....
mafiaperä ei kestäny kauaa ko oli vielä pitkä nelonen....kulki kyllä mainiosti mutta porsi..
mielestäni vaunupyörässä on miliisiperä paras vaihtoehto asfaltille...
-
kyllähän se tuolla vakiolla huutaa kun leikattu,hirviisköhän kokkeilla tuota miliisiä.
-
moni hampainen se tuo miliisi oli? ja miten synkkaa nieprin laatikon kanssa,ois tarkotus vaihtaa pakillinen joskus vielä.
-
proletaaritavis 8, miliisi 9 ja mafia 10 pinooli...
-
tästä..voi suunnitella sopivaa. Mulla vaunumopossa (vw 1600) on miliisi peppu ja pitkä kolmonen ja suora nelonen (23/23) nepparin pakillisessa, tällä setillä on nyt menty rapiat 33000km ja mennään edelleen....taulukosta puuttuu vielä 10/36 perävälitys,,,
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kiitos taulukosta,tuo on hyvä :) ..ei sitä tänäänKÄÄN saanu konetta pyörimään,tul taas uusia juttuja matkaan.ei jaksa luetella,sais vaikka kirjan. :D ..huomiselle ei enää paljoa jäänyt,sähköt kaasarille,kaasarin maadotus,sytkän säätö ja vaihelaatikon hiontaa,kihnuttaa kytkimen päällimmäinen kiinnityslevy siihen hemmetin pikku koppaan..ei kauaa...joo ja tuo että kun laittaa tän uuden puolan mikä markkinoille nyt tullu,joka sopii alkuperäselle paikalleen,sille pitää urressa ainakin tehhä lovi + piuhaa varten lohkoon,samanlainen mikä on miinuksella jo valmiina,ei mahdu pystyssä menemään liitin kuten pitää..
-
vastoinkäymiset näissä hommissa eivät ole vieraita....kärsivällisyys vielä palkitaan savuilla ja ajofiiliksilla kun saa itsetehdyn pärrän liikenteeseen.... :)
-
Se on kyllä ihan totta,sitä fiilistä ei voi kuvailla järkevästikkään,jotain niin uskomatonta. :)
-
Eikös ne sano että vaikeuksien kautten voittoon.
Tsemppiä Arsti,hyvin olet jaksanut,kyllä sillä pian ajellaan.....
-
Käyntiin jo tänään lähti,hiton hienosti ottaa kiekkoja pelaa isomilla kierroksilla,tyhjäkynti "seilaa-aaltoilee",tää keskipakoissäätäjä vissiin nyt tiensä päässä kun ei nuo levyt liiku herkästi..ohan tää vanhakin,kuvan nappasin puolan joltain sivulta,mutta tällänen tuossa nyt vielä kiinni on,millanen malli ois "paras"?
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
ois mukava saaha kärki keskustelua ja muutenkin juttua näihin kärellisiin. pitäs löytää se ennakonsäätö viiva nyt vauhtipyörästä,hitto kun kävi mielessä sillon kun ol vielä kannet auki että ois päivittäny heittokellolla uudet merkin siihen,ennakot on nyt ihan lonkalta vetästy,varmaan tuokin tekkee tuon aaltoilun myös.kun se lähtee tyhjäkäynti alueelta pikkusenkin kovemillekieroksille,niin pelaa kun enkeli,ei pauka,suhka,köhi eimitään,niin reippaaksi ja tasaseen nostaakierroksiaja nopeastikkin,niin kun niin täydellisesti kun vaan voi.mutta kun palataan takas alas,sillon alkaa aaltoilu,pikkusen rumppaamalla saa kiekat nousemaan ja taas pelaa moitteetta. tyhjäkäyntisuutin on 55.nen,siihen nyt sais lääkettä free teknisiltä,niillä on suuttimia hyvin er kokokosia,saatas olla joku 45.nen aika "liki".pitkällehhän se se pelaan tälläsessä matala kierros alueisessa koneessa tuon tyhjäkäyntisuuttimen alueen voimin.
-
Tälläsen löysin bittiavaruudesta. https://sites.google.com/site/nepparimt9/tekniikkaa/sytytys/keskipakosaeaedin
-
Onko tämä malli hyvä?
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
On parempi ja kestävämpi versio kuin nyt käyttämäsi
mutta sen irtiosa on laitettava oikeeseen asentoon.
Muistaaksi sen saa neljään erillaiseen asentoon mutta yksi on oikea .
Laitoin Uraliin ton ja jouduin kärkivälin isontaan 0,6 ennenkuin sain sytkän kohdilleen, nykyään kärjetön ja keskipakosäädin kulkee mukana varalla mukana .
-
tuo on hyvä malli...
noitten kans on saanu tapella ihan riittävästi, laatu ollu luvattoman heikoa..ajaessa hajoo jouset ja syttyä ei meinaa saada kohilleen......
viime kesäna Repan uralin kans meinas mennä hermot mutta sitten löyty Neepperin varastosta ikivanha neukkuosa joka rupes pelittään ja sai heittämällä paikoilleen...
-
kärjetön olis verraton jos ne olis luotettavia...ykskään mitä on kiinni ollut niin ei o kesää ehjänä kestänyt....kone ko lämpiää alkaa paukutus ja nykiminen, kylmänä toimii hyvin...
kärjet, konkka ja rättärin puola on osoittaunut kaikkein varmimmaksi paketiksi, toiset varalla niin matka jatkuu ja tulee halvemmaksi ko ostella noita oikukkaita ties missä valmistettua kärjettämiä..
-
Terve
Tuo linkin säädin on toimiva, se mikä nyt on kiinni on huono. Eikö siellä vauhtipyörässä ole nyt mitään merkkiä?? siellä pitäis olla ainakin ykk ja siitä n. 7cm (vauhtipyöränpintaa pitkin mitattuna) max. ennakon merkki. Tämä sytytys säädetään esim niin että käännetään säätimen limput max. ennakon asentoon (eli niin pitkälle ennakolle kun käääntyy) niin silloin pitäis lamppumeisselillä olla sytty kohillaa siinä max. ennakon merkissä vauhtipyörällä. se mitä jää perusennakoksi voi sitten tarkistaa, mutta tämä olisi se tärkein. Tietysti Strobolla tuon näkee parhaiten kun laittaa runtua niin enempää kin max. ennakon merkki (n. 35*eykk)ei ennakko saa säätyä. Mikä kaasutin siinä nyt olikaan?? Mulla on isompiakin kaikkia suuttimia myös vw kaasuttimiin, mutta tuo 55 pitäis riittää , jos se kaasutin on oikein säädetty.
-
siihen on lyötu 2 pistettä,sit jonnii matkan päässä 3 pistettä,perhana kun menin maalaamaan niin paksulti tuota vauhtipyörää että se mahdollinen viiva on piilossa,on sellanen muistikuva että sellasen oon nähny enkä oo sen tarkoitusperään älynnyja tienny kiinittää huomiota..vaihelaatikko pittää irrottaa nyt kuitennii ja sitten saapi hissukseen käsin pyöriteltyä ja etittyä,jos ei muuta niin kans irti,sit sai ainakin uuven merkin. :)
-
itte löin vauhtipyörään kas pistettä ko mäntä ylhäällä ja viivan meisselillä ko mäntä oli 10 mm vaille yläkuolokohdan.....helepotti kovasti sytkän asennusta....
saa en tulpanreiästäkin katottua koska mäntä on ylhäällä...on meillä ollu jopa oikein mittarikin asteikolla...
-
Jos saat tulpanreiästä ja jostain merkistä vauhtiksesta tulkittua mikä olisi ykk. kohdan merkki ,niin sitten ei mitään ongelmaa ole. Se perusennakko tulee olemaan n. 10..15 mm ennen sitä ykk merkki.(kaikki mitat on mm vauhtipyörän pintaapitkin mitattuna) ja se TÄRKEIN max. ennakko on mitattavissa kun laitat sen löydetyn ykk merkin tarkastusaukon yläreuneen ja lasket aukon mittoja (dia.n. 16 mm esim.) KONETTA VÄÄRINPÄIN KIERTÄMÄLLÄ niin monta että aukon sama reuna osuu kohtaan jossa vauhtis on pyörinyt 65-70mm. siihen lyöt merkin (jos siinä lähellä ei sitten mitään täppiä näy..) siihen merkkiin se max, ennakko pitäisi osuu kierroksilla.
-
Löysin vanhoja kuvia aiheesta. Noi punaiset tekstit eivät ole mun tekemiä , kuvassa näkee kuinka se keskipakosäätäjän irto osa kuuluu.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kiitos näistä kaikille. :)
-
On imua konneessa,väli kumikurrut painuu ihan läjään,muokataan muokataan. :D
-
"Rakas moottoripäiväkirja..tännäin lähti vauhtipyörä irti,tai löystyi paremminkin..tutkitaan vauriot ja jos kesän ajot nyt tähän jäi tän takia,ammutaan kylän kivilouhoksella rotyylillä tuo kone "muupallolle,muupallo sijaitsee Mars planeetan takana heeleevetin kaukana,mutteriakaan en myy tuosta pirun riivaamasta jottei toisten koneet saa vahingossakaan samaa tautia"
-
Älä saakuri jos kaikki takapakit saaneet tekis ton ni siähän kieppuis kaikki Uralin koneet ja putnikit .
Eiku uutta matoo koukkuun?
-
ruppeis vaunu olemaan kiinnitystä varten valamis..hiton vanhan sohjokauhan vanhan löysin eilen roskista,sille piti antoo uus elämä selekänojana.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
karu mutta komea......pölykapseli kruunaa kaiken...
-
Todella komia vaunu! Mikä rengas alla?
-
5 pulttinen volskin vanne+ alkuperänen rättirengas..olka-akselin muokkasin ja käytin sen myös,sai irrotettavan ja huollettavan siitäkin,oli rällääminen mutta sinne meni ja on tukevaa tekoa kun kunnon rautaa.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Tuossa kokonaisuudessa on sellasta rodimaista fiilistä, tykkään todella paljon. Tässä ihan mun lähettyvillä oli vuosia sitten steibin vaunu kaupan. Ei ollut mahdollisuutta silloin hankkia, hieman harmittaa edelleen, niitä ei usein tule vastaan.
-
"Hotten-Totit" ollu aina suuri intohimo,jotennii nuo rättirenkaiset niin vetää puoleensa.kolohuja pittää olla ja käytön jälkiä,mulle ritti nuo peili kiiltävät joita lääkekaapin pumpulilla hankaillaan..no kromi ja kiillotettu osa muuten,ne pittää pittää kunnossa,mut muuten antaa ajan hampaan kaluta vaan.
-
...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
onpahan upea laite....et oo turhaan tallissa aikaa viettäny....
-
Kiitoksi. :) ..On meidän Ironilla Suomen ensimmäinen yli 2.35 akselivälin ylittävä sivuvaunu vekotin ja ehkä maailman ainoin tällänen neukku kopteri...en tiijjä,en oo ennen kuvaa näkyny moisesta..jos tuo lie,mene ja tiedä,mutta siinä se kuitennii nyt vielä rullaavana on.
-
OLEN SANATON.
Todella sopusoinnussa vaunu tuon pitkän akselivälin kanssa.
Pysykö emäputken ja taka-akselin etäisyys vakiona vai venähtikö?
Ite venytin viel projekt x:n mittaa hieman et sain runko linjan omaa silmää miellyttäväx.
-
kyllä sitä piti venyttää,olko 100mm?..ainakin..aikaa moisesta on yl 10 vuotta,ei voi muistaa ennee.
-
kaasuvivuston vässäystä,yks tanko tuonne-toine tuonne ja tuohon veto..ohan palapeli.
-
entäpä jos kävikin nyt niin hienosti että myös kampura meni,mistä tilalle "uusi"..oisko kellään? ..huomenna päästäs kokeilemaan ja näkemään minkä tuomion kone saa.
-
ei kai vaan..jos se oli se kampura minkä kellotin ni se oli huippuyksilö...ei väljää missään ja muutenkin toleranssissa...
-
Mitenkäs lajitovereilla on tapana vauhtis itämopoissa kiinnittää..kun välillä joillain tuntuu irtoovan...
-
entäpä jos kävikin nyt niin hienosti että myös kampura meni,mistä tilalle "uusi"..oisko kellään? ..huomenna päästäs kokeilemaan ja näkemään minkä tuomion kone saa.
Kyllähän sellainen nurkista löytyy ;)
-
hienoa! :) vauhtipyörä ok,kampuraan tullu pien kuluma kun vatkannu löysänä eestaas,kampuraa jo viilailtiin tännäin ja rupes jo pienenkin työn jälkeen paremmin istumaan siihen..uus iso pultti ei menny kunnolla pohjaan,kampuran jengat aukastiin kierretapilla uusiksi,nyt menee pohjaan asti,uus orggiskiilakin löyty ja istuu todella hyvin uriin..lauantaina uus yritys,nyt niitä lämpöjä kehiin ja kaikki käyttöön.
-
..säästöähän se on tämäkin..ja aika kivalla tavalla,kierrättämällä. kävin äskön ekokeskuksella,siinä työntekijälle kerroin että oisko teillä miten tuota elektroniikkaromua,meni pudjetti tiukalle koneen teon myötäja tarviis tehhä nyt uudet sähköt pyörään,oisko mahollista että noita virtapiuhoja sais leikellä noista aikasa palvelleista koneista,sehän innostu,mentiin konttiin ja kun siinä ol vielä sopivasti het oven suussa iso kasa vanhoja imureja,sanoin että noissahan sitä on aina pitkiä johtoja,eikun kelat tyhjiksi,yhestä voltastakin tuli jo pelkästään 8m piuhaa ja yl 20m sain piuhaa eikä maksanu mittään,oli vaan tyytyväinen että sai nääkin kiertoon.samoja värejähän näissä silleen on mutta on sentään hyvin suojattu kumilla ja kyllä neliöt riittää näissäkin. :D
-
Huonosti näkkyy,mutta liukuputkiin yhdystukirauta 5mm.stä..muutenkin tuon akselinympäristön siistimistä.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..Niin loppu siinä tallissa pyöränlaitto..jää harmittavan monta tapahtumaa nyt tältä kesää pois..jos Joutsan sopper souhun..se ois tavote seuraava..
-
..pitäs lähtee hakemaan yks jäykkäperänen lissee,ei noita koskaan oo liikaa..on vaan kauheessa matkassa hakkee täältä korvesta,no kiirekkös tässä,hoppu tappaa nautinnon.
-
Nyt ois taas kone kasassa,lämmöilä vauhtipyöräkin kiinni ja nyt pysy..sytkän osia saa askarrella,ei nää nyt ihan taas ollu käypäsiä,mutta onnex on tuo paineilmavinku ja kunnon teriä..onhan tässä askarta vielä,mutta taitaa paerhana vielä tänä syksynä ottamaan ajut tuurilla.
-
vielä on kesää jäljellä.....
-
Voe veikkosella ohan sitä :)
-
Mutta tuosta vauhtipyöränlaitosta sen verran vielä että tosiaan lömpöön se,meillä ol kone par päivää viileessä tallissa,lasermittarilla mitattiin sen lämpö niin mittari anto 16 + asteen lukeman,sit kaasugrilliin suoraan vauhtipyörä muhimaan,se kun näytti +90 asteen lämön tasalämmön niin äkkiä kiinni,siihen tein kantokahvat lattaraudasta ja kiila liimattiin ihan limalla kiinni ettei varmaan tipu laittaessa,toinen pisti paikolleen,mie kiireen vilkkaan kiersin pultin paikalleen ja serkku heti siihen hyäkkäs pulttkoneen kanssa,hyvin meni pohjaan,yhessä vaiheessa pikkusen jumi,mut sitten lähti uppoomaan ja men syvälle..kokeiltiin vielä pitkällä isolla räikkäsarjan pitkällä jatkolla,ei milliäkään liikkunu,jätettiin se iso prikka pois ja puikolla 2 täppiä,ei lähe irti takuulla..johan tuo ois melekeen sähköneen kasattuna,jokunen päivä vielä mennee.
-
Pikku hiljaa se taas siitä kasantuu.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
..Ja puolan vaihto tuttuun ja turvalliseen rättäriin,ei ois pitäny kokeilla muuta,taas vaan tul lisä hommia.
-
Terve
ai se on kärkisytkällä vielä....kun kerran rättärinpuolaa...mikäs omassa puolassa oli vikana?
-
se ol oikosessa tai jotain,puotti jänniteen akusta hetkessä jo parin polkasun jälkeen..ei tuo oo käyntiin lähten vieläkään,nyt tulee kipinä,mutta vain hetkeksi,sitten häviää jonnekkin,mystinen juttu,jospa on konkka Kaput?
-
No jos kyse on tavan kärkisytkästä niin yleisimmät viat niissä on Kondensaattori rikki (ei tule kuin heikko punertava kipinä ja kone saattaa käydä heikosti tyhjää, mutta ei pysty ottaa kierroksia) . Itäpyörissä kärkien "vasara osa" ottaa kiinni kärkien jouseen, kärkiväli liianpieni tai liiansuuri ja kärjet ei ota kontaktia (likaiset) . Tulpanjohdot tai tulpanhatut vialliset, puolan oikosulkukielekkeet liian pienellä ilmaraolla....jne. Millainen kärkijakaja siinä on? vaijerivetoinen säätö vai keskipako??
-
keskipako ja rättärin puolalla.
-
Jos laitaa virran puolalle (joko suoraan tai omaa kauttaan) niin vaikka sormin kärkiä aukomalla(kiinni asennosta) pitäisi puolalta lähtevän (vaikka tulpanjohto) johdon päästä maihin (vaikka kanteen) lyödä n. 8..10mm pitkää sinistä kipinää...jos kipinä on vain 2..4 mm ja väriltään punertava on kondensaattori rikki...turha sitä konetta on hikipäässä potkia jos kipunaa ei tule, tai tulee väärään aikaan...
-
kaks uutta Ladan konkkaa lähtee aamulla postiin....