R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: neepperi - 13 Lokakuu, 2020, 10:11:14
-
Kysyisin että minkälaisia vetokoukun kiinnityksiä harrastajat on tehnyt sivuvaunumoottoripyörään?
-
viimeks tein aisan 30x50x4 putkesta, auton vetokuula pultaten päähän ja hitsilla varmistus.....putken laitoin siihen vaunun pyöränpuoleiseen runkopalkkiin putkilemmareilla pultaten ko sattu röistä jäämään....ei viitti siihen runkopalkkiin reikiä porata ja hitsaaminen vaatii taas uutta pintakäsittelyä...
-
Samanlaisen tein kuin Karppa. Ainoa ero oli palkin mitoissa. Vaikkei tulekkaan yhdistelmän pyörä-vaunu tasapainopisteen keskelle niin ei haittaa. Tulee kuitenkin näennäisesti pyörä-vaunu linjan keskelle jolloin näyttää sopusuhtaiselta eikä tunnu vetelevän minnekään päin.
-
Olisko mitään kuvaa niin sais hahmoteltua kiinnitystä.
-
katelen ko kerkeen..eiköhän siihen joku kuvatus löydy...
-
tän aisan hitsasin vaun runkoon... meni sitten maalaukseen...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Tommonen se oli munkin. Oli vai irroitettava. Eli pulteilla.
-
Suunnitelma on jo, odottaa toteutusta.
Mutta tarvis saatuun perävaunuun renkaat 5.2 leveet ja 10 tuumaa, vanhat on lytyssä vuosien odottelun jäljiltä.
Käyttö tulee olemaan lyhyttä matkaa, niinettä paljon käytetytkin kelpaa, kuhan on pyöreät.
-
tuossa (https://www.tori.fi/uusimaa/Renkaat_10__77295301.htm?ca=18&w=3) olis pari Minin rengasta, uudet maksaa tuokkosellisen mansikoita ja pari purkillista hunajaa....
-
Voin kysästä talli kaverilta.
-
"Käyttö tulee olemaan lyhyttä matkaa, niinettä paljon käytetytkin kelpaa, kuhan on pyöreät."
Siis venäläiset eivät käy. Koska ????-normin mukaan: "Renkaat ovat mustat ja lähes pyöreät."
-
;D
Pitäähän se mennä normien mukaan eli ????-normi: "Renkaat ovat mustat ja lähes pyöreät."
Ne torissa olevat renkulat oli pikkusen liian leveät. Mitä ????-normi sanoo leveydestä?
-
kyllä ne pikkasen leveemmät siellä mukana kulkee.....Repan kärryyn laitettiin Minin renkaat Nuorgamissa ko ei muuta ollu....
ei ollut Rovaniemellä eikä Kemijärvellä missään mutta Nuorgamissa oli kun norjalaisten peräkärryissä on tuo koko ja kävivät ostoksilla ja autohuollossa Suomen puolella...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Tämän kiinnitys tulee aikasta yläälle. (https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/130341498_4150083515021380_8929767215897207406_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=Y49qt1UgF2wAX8OBLPB&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=b324115ae6fc1607064911c0119bc4c0&oe=5FFB4BF8)Voisko pyöränpuoleiseen päähän laittaa sellasen moottorikelkan vetokidan, johon tuo silimukka ikäänkuin "solahtaas" ;) ?.
-
miksei voi..kunhan varmistaaa ettei heitteissä irtoo ittekseen..oon kerran nähny ko peräkärri lentää Väätäiskylän mutkissa eelläajavan Uralista lepikkoon...
-
Mistä Orhi moinen peräkärry peräisin ?.
-
mullekin kelpais tuommonen..onko niitä vielä jossain.....
-
????-normi sanoo leveydestä että riittävä.
Kyllähän se kelkan kiinnitysjuttukin pelaa jos salpa toimii, kun pelaa kelkoissakin. Ja voihan siihen laittaa pultin ja lukitsee mutterilla.
Siitä korkeudesta. Mulla on mm tollanen itse tehty. IC:n pyörillä. On hyvä vetää.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tuo on ruottin armeijan huutokaupasta ostettu 20v sitten. ilimeesesti palopumpun kulijetukseen alakujaan tarkootettu :).
-
Tiedä sitten kuinka nautinnollista on kun se kärry siellä takana rytkyttelee kun salpa systeemi ei taida olla tiukka.
-
Tuo on hyvä pointti. Kelkassa sitä ei juuri huomaa, mutta pyörässä varmasti. Mulla on kaksi perävaunua pyöriin ja molemmissa 50 mm kytkentäkuula, se normi vetokoukku. Kyllä kulmee kärryt nätisti perässä. (siis 1 kerrallaan!)
-
Mulla on samanlainen ruotsin armeijan(taatusti sotaakäymätön) palopumpun kärry kotitilalla yleiskuljetuslavettina mönkijän tai Pikku-Deutzin perässä. On todellä toimiva vehje. Siinä on erittäin hienot lehtijousipakat ja jämäkkä akseli ja pyörän laakerointi. Moottoripyöräkäyttöön jos aikoisi tosta tehdä kärryn, niin kannattaa poistaa jousipakoista pari lisälehteä ja keventää se umpirautainen akseli vaikka ainesputkella tms. Mun kärry oli alkujaankin varustettu sillä normaalilla aisaan tulevalla vetokytkimellä. Muistaakseni Savenmaalla Nivalassa oli noita kanssa myynnissä armeijaylijäämänä, niin ja taisi olla myös Tampereella Rautasoinilla.
-
oliskohan Sveitsin armeijan urotöitä aikaansaapia ja mahdollistavia kärryjä valmistettu Condorin perään... ::)
-
Millähän ne näitä ruottinmaalla on vedelly, kuvia ei ainakaan netistä löydy.
Tuohon vois laittaa käänteisen systeemin, eli kuula kärryyn ja pyörään vastaavasti kita sekä irroitettava aisa
-
kita nurinpäin kerää kaiken paskan...kuula aisan alapuolella ei tunnu kovinkaan turvalliselta ratkaisulta....