R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: VWK - 12 Huhtikuu, 2020, 19:08:26
-
mitähän pääsiäistaikoja/varpuja tässä taas nysvätään...?
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Onko noin pääsiäis kiireitä ettei mämmiä ja suklaamunia kerkiä nauttia.
Olisko sotapyörän perä työnalla ?
-
aina on perät mielesä, arjet ja pyhät..... ;D
-
Joo nyt on työkalu jossa ohjaus nepparin murikalle ja porauksen/avarruksen 0-kohtio valmiina, jos (ja tuskin) näitä joutuisi joskus toisenkin tekee...menee se pääsiäinen näinkin...
-
Isojen poikain perävälitys...nyt se alkais vihdoin olla valmis, eli tasauspyörästöperä kytkettävällä 100% lukolla.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
niin se uniikki syntyy kun on taitoa, näkemystä ja koneet...nyt pääsee metsään ja sieltä poiskin....
-
niin se uniikki syntyy kun on taitoa, näkemystä ja koneet...nyt pääsee metsään ja sieltä poiskin....
ainakin syvemmälle metsään ja sitten traktorilla pois.... ;D
-
Tänään hopi,hopi kiirekeikkana ruottinpoikain uralin ongelma kannet..venttiilin seetit lähtenyt painumaan vauhdilla alas..nyt tein uudet seetit huippu kamasta "Nibralista (Nikkeli;bronssi;alumiini) ja sitten uudet venttiilin ja ohjaimet + koneistus ja huomenna ulos....kiirettä pitää taas
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
nyt on niin komiaa ainetta että jätepalasta kannattaa murjasta sormus jos vaikka kesämorsianta joku kahtelis.... :D
-
Paljonkos Matti ottaa moisesta kansien kunnostuksesta?
Vois olla pari kantta vailla osaavia käsiä :)
-
Paljonkos Matti ottaa moisesta kansien kunnostuksesta?
Vois olla pari kantta vailla osaavia käsiä :)
Näin "harrastelijoiden keskinäisenä puuhasteluna" tietysti sikahintaan... työn osalta riippuen kuinka monta ohjainta/seetiä vaihdetaan niin työ 120..175 eur/pari. + varaosat /tarvikkeet
-
Ei olis paha raha. Pistetääs korvan taakse ?
-
Terve
Päivän piristykseksi piti puuhastella yksi harvempi aski seuraavaan vw mopoon...nelonen ylivaihde 0.88 ja kolmonen vakio nelonen...
prum.prum...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
löytyykö valmiita rattaita jostain vai pittääkö tehä ihan ite......
-
ite pitää hieman nysvätä...
-
Mooseksen retkien aikaisen moottoripyörän pronssi ja teräs valujen koneistusta vaijereille ..vetotangoille ..tankokiinnitykseen jne.taas mukavia kappaleita kiinnittää jyrsimeen. lopuksi sitten viimeistelyy maalaukseen ja niklaukseen.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
missäpäin niklautat, alkaa olla Suomen paikat harvassa....
-
Minä en oikein tiedä missä jatkojalostus tapahtuu...mulle tuli vain valusta tulleet aihiot ja niihin koneistan kiinnitykset ja muut oheistarpeisiin liittyvät jyrsinnät. Seuraavaksi harrastaja vielä viimeistelee pinnat ja tilaa/tekee pinnoitukset.
-
Tänään Testmillin Jarrutestiin Kouvolaan...jarrut nyt testattu ja hyväksi havaittu ja takas turkhautaan....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
onko perä jäykistetty vai minkä takia piti testi tehdä....
-
2003 mallin mopo (kawa drifter 1500) siis liian uusi jotta pääsis helpommalla.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Sinne hävis taas viis satanen :) testiin.
-
huomenna muutoskatsastus....jos menee läpi, kuten on odotus, niin ei se mopon hinta ainakaan sitä 500+200 euroo laskenut.. ;D
-
Välillä Ural 650 kansihommoo..seetinvaihtoo,ohjaimet ,uutta venttiiliä ja pikkusen koneistusta,,ja eteenpäin...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
mistäs aineesta teit seetit vai löytyykö vielä neukkuaikaisia aihioita...
-
Sorvailin Koneistamosta ostetuista seetiaihioista , ei tahdo saada enää Uralin puristerauta seetejä..Sasukin kokeillut tilaa, mutta huonosti Venäjältä saa. Pronssiseetiä saa hyvin neppariin ja se käy Uralii (650) imuun mutta pakoon pitää tehdä itse Pronssista tai kauppalaadun Puristemetallista. No pikku hommahan se on, mutta helpommalla pääsis jos olis valmiita kuten joskus ennen.
-
neeprin takajarrun päivitys 2020-luvulle.......
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
K:n koneet loppuviikosta testipenkkiin säätöajoon + viimeset kiristelyt ja kohti kesälaitumia...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ota kiinni mistä saat! ..edes vähäsen. Taas niitä hermoja raastavia kiinnityksiä..kestääkö perille asti ..mitä lentää maastoon..no ei onneksi tällä(kään) kertaa mitään irronnut. Leveän etuvanteen/renkaan asennukseen hieman pitää tehdä lisää tilaa että saa keskelle.
Ensin kilven tasopinta kohtisuoraksi akselilinjaan nähden sitten valetaan kilven sisään materiaalia ettei mee puhki , sitten avarruspäällä telarin poteroo 9 mm syvemmäksi .
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
"Ämmän" moottori säätöpenkissä ,odottaa jo kiihkeästi pääsyä mopoon.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
kyllä lähtee.......ei taida enää ihan joka tallin nurkassa noita volkkarin koneita olla......
-
Tälläistä tälläerää...Tähän hauskaan kikottimeen tehtiin laatikko ja uusi kone..tänään koeajoja ja vielä pikkusäätöjä ja ,On the Road.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
mielenkiintoiset vanteet on Urreen istutettu, perän sovittaminen aluvanteeseen on aina haasteellinen.....
-
mielenkiintoiset vanteet on Urreen istutettu, perän sovittaminen aluvanteeseen on aina haasteellinen.....
Nuo on itse rautaprofiilista taivutettu nuo puolat ja hitsattu Ämmän napoihin/rumpuihin/vannekehiin. Ei tässä lähetä mihinkään köykämiini tielle.. :D
-
Taas itä ja länsi kohtaavat..siitä se alkaa taas apurungon ja kiinnikkeiden teko.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
hyvä siittä tulee....
ittellä ei mee noin hyvin...Unkarilaisen pitsin paikkuuta......
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kokeilen liittää kuvan tän illan sorvailuista...testi..testi
-
hyvin onnistunut sorvaus ja myös kuvan liittäminen.....näkyy tosin vain kirjautumalla niinkuin turvallisuussyistä halutaan.....
-
No nyt on kaikki nurkissa irrallaan lojuneet navat korjattu/modattu jatkokäsittelyä varten. Jos nurkissasi lojuu napoja(itämopon) niin olen kiinostunut järjestää niille loppusijoituspaikan täältä. Ihan ..skat ei kiinnosta , mutta korjauskelpoiset kyllä.
-
Pitäs olla laatikollinen irtonapoja. Koitan illalla muistaa kattoo
-
No kaks valunapaa löyty ja olis jouten. Boorit kulahtaneet
-
laitoin sulle mailia.