R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: VWK - 03 Syyskuu, 2019, 19:48:40
-
Terve
Aika harvoin enää nykyisin tulee itämopossa eteen osia joiden aikakautta ,tai mistä lainattu ,ei olisi jotenkin muistissa, mutta nyt kyllä tuli. Purin korjaukseen tullutta nepparin (MT) konetta ja siitä löytyi tälläinen venttiilin nostaja. Se on eri mittainen kaikilta osiltaan kuin Uralin vastaava, mutta saattaisi olla hyvinkin vaikka jonkun itäauton ..olisiko lajitovereilla heittää arvauksia tai jopa tietoa mistä tuo voisi olla lainattu..ei sinäänsä hassumpi ajatus, kun hyviä alkuperäisiä ei oikein enää saa...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tää on tosi villi veikkaus,siis tosi hatusta veto mutta voiskohan olla Zilistä tai Gratzin kasikonneesta?
-
Kyllä se onkin KMZ: setien ihan oma evoluutio versio, josta löyty oikein kuvakin ...mutta en ole kyllä tuollaiseen törmännyt edes uusimmissa -90 luvun mt11 malleissa eli saattoi jäädä kokeiluasteelle.. luulen...aina oppii uutta!!
-
No jopas! :)
-
Suunnitelmatalouden helmiä...
-
Joo näköjään korkeapuriste malleihin (8.5:1) mutta ei sovi sellaisenaan vakio lohkoon, eli pitää koneistaa pesään lisää tilaa ja sokkaura.
-
onkohan tästä lisäavusta hyötyä öljynpaineelle....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Onko tuo siitä korkeasta öljypohjasta (alumiinista valetusta)? Saattaahan tuo kierrättääkin paremmin. Sen korkeamman öljypohjan kanssa on ollut monenlaisia virityksiä. Yleensähän siihen laitettiin väliin palikka jossa oli kanavat ja jatkettiin käyttöakselia. Näin saatiin pumppu alemmas ja suuremmasta tilavuudesta oli oikeasti hyötyä. Alkuperäisiäkin oli muutamaa eri korkeutta. Siis myös rattaat olivat korkeampia. Kyllä kait tuo kierrättää tehokkaammin jos ei vuoda mistään.