R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Arsti vaan. - 07 Huhtikuu, 2019, 19:47:01
-
Jutellaanko männistä,boxerin..kohta nakkaan kuvalla kun emäntä tullee karanneen koiran etinnästä,sillä on hyvä luuri tähän tarkempaan kuvaukseen,mutta Karppa kertoili että kun "kympin" viistää poikkeen männästä niin ei niin jumi renkaat,tuo kohta vaan unohtunu,tää tarviis tarkennuksen kun vieläkerkiää amiskalla käytättää sorvissa. ..on muuten outo vähän tuo mäntä muutenkin,en oo tuollasta ennen nähny..mutta kuva kertokoon kohta lissee.
-
jep..... renkaitten välilihoista on pikkasen sorvattu pois ko noita on purettu ni kaikissa on leipomisjälkiä just niillä paikkeilla..renkaat sen tiivistää eikä mäntä....vain poksereissa ei iiseessä...
-
tossa mäntä mikä tuli vanhasta varastosta..tuossa päällä näkkyy tuo röpelö syvennyt,mittee veikkaatte miksi`? oma arvaus ois että tuolla on syttymistä avittamaan tarkotus,röpelöön pintaan jää seos pyörimään.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
joka renkaan kohastako yheltä reunalta pois?..vai pelkästään painerenkaitten vaan?
-
Muinoin ottanu vain renkaitten välistä...ei oo leipoi koskaan kiinni
-
eli tästä välistä? ja molemmin puolinko? ...ja se otettava mitta ol? sori kun nyt niin tarkkaan kyselen,mutta sorvarille matka huomenna. :)
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tuo ja alempi väliliha...aivan hipalastu, muutama satku, tarkkaan aseteltava pakkaan...raadit ja terävät kulmat pois että pääsee rengas esteettä liikkumaan....0,3-0.4 renkaan päittäisvälys pytysssä...tullu vastaan mäntiä että on leiponu niin että renkaat jumissa....
normaalisti pytyn poraus on 8 satkua väljä...
-
Niin ja vielä teflontutit männäntapin päihin lukkorenkaitten tilalle..
-
Jaa a..mikähän mäntä tuo oikein on? siinä laella oleva röpö on ihan irtisorvaus jäljet...rohkeita poikia kun laitatte pesiin mitä sattuu...tietysti ihan oma asia. ,mutta tuollaisella arpa männällä tekisin kyllä lämpötestit ennen kun laittaisin muualle kun hyllynpäällle.
-
jos testiä haluaa niin mäntä ilman renkaita pyttyyn ja kampe uuniin....kuumana jos mäntä ei nahista hyvin niin ei hätää....
alumiini laajeneen huomattavasti enemmän kuin valurauta...
ei oo tuommosta tullu koskaan kokeiltua ko on koneistamo (Hiomo Kantanen Jyväskylä) tehny poraukset ja ollu männät mallina ja mittana....
-
Vielä hieman tästä mäntäasiasta..tuossa reilun 15 vuotta takaperin oli näiden uralien mäntien kanssa aikamoista jumppaa,,,silloin sai sellaista mäntää (vaikka varaosana myytiin) että parhaat ..skat leikkas kiinni jo parin kiihdytyksen jälkeen. Silloin oli opittava jotenkin tulkitsee mitä sinne koneeseen kannatti laittaa , jotta sillä olisi edes teoreettiset mahdollisuudet toimia. Mäntien mitta merkinnät oli ihan vitsi ..pienempi mittainen saattoi olla lämpimänä isompi kun seuraava ylikoko! Silloin piti alkaa sovittelee mäntiä...mäntää lämmitettiin portaittain , 80,,100,110, 120 *C ja mäntää tarjottiin (ilman renkaita) kylmään sylinteriin. Pahimmat leikkipyssyvalu männät turposi jo 80*c lämmössä niin ettei niitä saanut sylinteriin lainkaan...hyvä materiaaliset ja oikean suuntaisella laajenemisalueella olevat männät kesti hyvinkin lämmittää 100--110 astetta ja ne sai sylinteriin vielä nahkeasti menemään, silloin oltiin siinä että niistä kannatti alkaa tekee ajomäntää. Oikealla käyntivälyksellä olevaan sylinteri mäntä kokeilun jäleen jos helmaalueella tai varsinkin helmaalueen ja laajenemisalueen kulmissa oli suurempia hankaumajälkiä, ne somasti viilattiin/hiottiin pois, ja sitten uudelleen sovitettiin kunnes mäntä meni somasti pyttyyn ja hankauma jälki oli vain helma-alueella ja tasainen. Rengasalueella mäntä on niin pieni että sen ei pitäisi siellä leikkaantua ,jos mäntä on oikean laatuinen siihen koneeseen , esim puristuskorkeus ja männän laen ja rengasalueen eromitta on oikea. 2-tahtisissa on joskus ollut rengasalueen leikaumaa , mutta 4-tahtisissa harvemmin. Mutta kumminkin jo varmaan reilut 5 vuotta on uraliin ja neppariin saanut ihan hyvälaatuisia (luotettavasta tehtaasta tulevia) mäntiä joilla päästää siihen että mäntä asennetaan vai oikealla käyntivälyksellä oikein päin ja sillä selvä. Nämä toimivat männät maksaa kotimaislta osatoimittajalta ostettuna kaiketi jotain 30--40 eur kpl renkaineen ja tappeineen! Näillä männillä on otettu koneesta ulos ihan kiitettäviä tehoja ilman mitään ongelmia, että aika hyvät pitää perusteet /into olla jos haluu alkaa sorvailee jotain arpamäntää koneeseen sopivaksi...tietysti jos haluu jännitystä koneen kestoa ja toimintaa ajatellen, eikä niinkään ajokonetta.,,,niin ja taas vaan omia kokemuksia ja mielipiteitä..jokainen tekee mielensä mukaan...
-
kaverin uraliin laitettiin Isuzu Belletin männät, pytyt porattiin mäntien mukaan ja tapinreiät koneistettiin oikialla kohalle ja kokoisiksi, hyvinhän nuo on kestäny....
välykset tosiaan pitää olla oikeat ja männän suunta myös, ettei hakkaa vastaan kun pyörii....VWK aivan oikeassa...
täytyy olla tosi huono mäntä joka on huonompi kuin huono venäläinen....elikkä kiinalainen...
Arsti..mistä nuo männät on..
-
nämä tuli venäjältä pyttyjen mukana,näissä on vaikka mitä pikku stanssauksia siellä sun täällä,jokerina tuo että varastorasvaa ei olla säästelty ja vielä tuon rasvan kanssa venäläisen sanomalehti mönjän peitossa ol,näitä mie oon pessy pesemisen ilosta. :D
-
lukot,tapit,renkaat..koko paketti.."old orginal made in cccp set"
-
Mitkä kokomerkinnät siinä männässä on? Minkä paksuiset männänrenkaat? puristus / öljy/ onko öljyrenkaat koottavat vai yksiosaiset? mistä tämän setin ostit? nettilinkki? meneekö männäntappi mäntään ihan sormin painamalla? onko männän pohjassa(sisällä) tai laella suuntamerkintää? ...miltä vuodelta se sanomalehtikääre on....
-
lehti ola vanha mitä siitä tulkihti pikkusenkaan,ossuuspankin merkkejä ja kolmosia väärinpäin,sisällä männässä ol vihreet maali täplät..öljyrenkaat yks osaset..hyvin meni mäntä sylinteriin ilman renkaita,tuntuu "pikkunen" välys..piää nuo merkinnät laitella paperille ja mitata renkaat.
-
Veli VWK todistaa mielestäni oikeasti. On tullut ajeltua kylläkin M-72:lla todella paljon. Lopetin kilometrien laskemisen 40 000km:n kohdalla ja se oli 90-luvulla. Kone on edelleen sama. Mäntien kanssa vähän ongelmia. Pitää myös muistaa että venäläiset, niin 4-tahtiset kuin 2-tahtisetkin on bensajäähdytteisiä. Suurimmat ongelmat on ollut kuskista johtuvia. Vian ilmetessä en heti korjannut. Esimerkki: Kotkan Ural ralliin mennessä meni männänrengas poikki. Ei tullut korjattua. Repan kanssa lähdettiin kohta rallinjälkeen muistaakseni Latviaan. Takaisin tullessa, moottoritietä ei vielä ollut Lahti-Hki välillä, Orimattilassa kone junttasi kiinni ja takapyörä kans. Kone leipoi ns kiinni. Varamäntä oli mukana mutta kun oli yö ja satoi kaatamalla. Tarina on muuten varsin hupaisa ja pitkä.
Saimme liftit kotiin pyörinemme. Avasin pytyn ja vedin pois. Ropina kuului kun männänrenkaan palasia tippui. Olivat menneet pännän ja kannen väliin. Joten kone ei pyörinyt. Hyvä etten alkanut yöllä sepittämään. Mäntä joka oli mukana oli liian suuri eikä se mennyt pyttyyn. ;D
Tuo männän päässä oleva sorvaus on mitä todennäköisesti irtisorvaus. Jos laitat sen niin sorvauta ainakin sileäksi. Muuten se kerää karstaa ja alkaa hehkumaan. Kokemusta on.
Muutenkin tuo mäntäjuttu on on oma tieteen alansa. En suosittele myöskään kaventamista mikäli mitat ovat oikeat. Voin ottaa joku päivä kuvia "palkinto kaapista". Suurin osa on mäntiä, on siellä perän ja vähän muitakin osia.
Siitä kannattaa pitää kiinni ettei laita liian tiukkaa mäntää. Varsinkin jos on kyseessä suuren ja mahtavan pytty ja mäntä. Niiden välys on osoittanut käytännössä sen että se on suurempi kuin länsi/japsi versioissa. Laitan muutaman kuvan tosiaan palkintokaapista. Niissä jutuissa on ihmettelemistä. Kaikki syy-seuraus jutut eivät ole vieläkään selvinneet.
Männistä vielä sen verran että valan niitä myös itse. Koneistan myös jonkin verran niitä kilpakuskeille.
Tuossa kuvassa muutama huippu mäntä jotka eivät mahtuneet venttiileiden kanssa samaan tilaan. Tehtiin venttiileille vähän tilaa. Miten venttiilit mahtuu liikkumaan porauksessa jos niiden yhteenlaskettu leikkaus on sama kuin sylinterin?
Tehoa myllystä pitäisi lähteä 278-290 täysikokoista ravihevosta.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Se vihreä maalitäplä on männän tapin toleranssi merkki. Suurin osa tapeista osuu vihreälle alueelle. Maalimerkintä myös kertoo sen että kyseessä on neuvosto tuote. En muista että muilla olisi samaa merkintää. Koskee siis kyseisen merkin mäntiä.
-
..en paa minä näitä mäntiä,liika tivakat..kokkeilin noita 1000km ajettuja "vanhoja" niin ne on hyvät,tännäin tul postinmatkassa Almotin rengassarja,niillä noihin mäntiin.
-
Kylläpä tuli tuolla edellä VWK:lta minulle uutta tietoa näistä mäntä asioista.Olen ajatellut mitsin männistä jotakin tuon suuntaista kun tuolta Saksasta tilaa eri liikkeistä noita mäntiä.Olen ollut tähän asti siinä lapsen uskossa että kun mittaa männänrenkaitten päittäisvälyksen että kun se on oikea niin homma on siinä.Nyt muutan kantaani,ne voi olla mitä sattuu ja varmaan vaatisi tuon männän lämpö sovituksen,jos meinaa viimeisen päälle laittaa.Viime kesänä kun ajelin mitsillä niin epäilin ylikuumenemista ja kun aukaisin ja katsoin mäntää,olihan siinä leikkaamista (alla kuva siintä männästä).Tilasin saman koon männän ja huomasin että männän tappi meni melkein sormin painaen paikalleen.Toki tuolla kuvan männällä minulla oli pääsuutin liian pieni,kävi laihalla seoksella.En kylläkään nyt ole huomannut yli kuumenimisen merkkiä,saa nyt nähdä kesän mittaan tuleeko ongelmia.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
onko tuossa mitsin männässä halkio pakopuolella....iiseessä on....
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
En tunne MZ:n mäntiä. Markku, ei tuo mäntä kovin paha ole. Pidä tallessa jos joskus tulee tarve. Kiinnileikkautumisissa usein jää sylinteriin alumiinia joko sulaen tai hankautuen. Sen poistaminen on ensiaroisen tärkeää. Hyvä konsti on raaka lipeä. Kannattaa varoa roiskimasta silmiin. Ja varoa kaasuja, tulee mm vetyä ja vähän muutakin. Eteeni on tuotu monia sylinterejä kun ovat "leikanneet kiinni" ja on niitä itsellekin sattunut. Useat luulevat että pytty on porattava. Jos naarmuja ei ole lipeä poiston jälkeen, niin porausta ei välttämättä tarvi. Usein hoonaus hyvillä kivillä ja oikeilla nesteillä riittää.
Jos vastaan tulee ylimääräisiä alumiinimäntiä niin kiitos tänne. Palasetkin ja kiinnileikanneet yms käy hyvin. Katselen itse mitä ne on ja kelvollisista teen uusia mäntiä vehkeisiin joihin niitä ei enää saa. Siis valamalla.
Markku! Yritän saada sun työkalun tällä viikolla postiin.
-
Joo, niin kuin toveri motorova tuossa kirjoitti ,on alumiini jäämät sylinterin pinnassa kuin katalyytti seuraavallle leikkaantumiselle, Jos sylinteri on somasti hoonattu on alumiinijäämää paha huomata,kun kaikki on niin metallinkiiltävää, mutta itse kiivaampina leikkausaikoina (Ural 2000...2002) käytin oksaalihappoa sylinterin putkessa, Oksaalihappo tummensi raudan ja "kiillotti" alumiinin, ja sitä alutäppiä sitten kaavattiin ja syövytettiin ja hiottiin kunnes sylinteriputken pinnassa ei näkynyt lainkaa alumiinijäämiä. Aika vaikea on tuota huomata jos ei osaa varautua sitä etsimään.
-
Ei ole mitsin männässä tuota Karpan mainitsemaa halkiota.
Kyllä meinaankin tuon kuvan männän pitää tallessa,se on täysin käyttökelpoinen,hijoo kevyesti kiinniottaneesta kohdasta.
Tuosta olinkin tietoinen kun alumiiniä jää sylinteriin leikkauskohdasta,tuossa minunkin tapauksessa oli vähän jäänyt,pyöräytin hoonilla ja hyvä tuli koska tuossahan ei ollut kun pieni laappi.Tuo oli taas hyvä tieto Motorovalta että lipeä on alumiinin sylinteri pinnan puhdistukseen käypä aine,myös tuo että oksalihappo hyvä alumiinin etsintään.Mitsin korjauskirjat kertoo olevan tärkeän että kannen ja männän yläkuolokohdan väli on oikea eli minimi 0.9 maximi 1.2 mm, passataan oikeaksi eri vahvuisilla kansitiivisteillä.
Kuva kertoo kuinka tinalangalla asia tarkistetaan tulpan reijän kautten.
Minullahan on kaksi paksua kirjaa jotka kertoo kuvin ja sanoin MZ TS 250/1 sielunelämän läpikotaisin korjauksineen ja lisäksi varaosakirja mutta itse en ymmärrä niistä kun kuvista,ovat Saksankielisiä.Googlen kääntäjällä taas on selvänottaminen sitäsuntätä.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
On hyvää tietoa Miehillä,paljon oppinu taas. :) ..näillä kun pistää pytyn/kannen jne kiinni niin pysy,VR.n kone hommissa näitten kaa pelattiin,on kyllä lyömätön prikka,pirun arvokkaita vaan.tietysti kimppatilaus helpottas kummasti..oisko innokkaita?. https://www.nord-lock.com/fi-fi/nord-lock/tuotteet/x-sarjan-aluslevyt/
-
kappas..IKH.lla on näitä,kymmenen setti riittää M10.iä,saa pytyt lohkoon kiinni ja laturin..sinne! :) https://www.ikh.fi/fi/search/nord-lock
-
Arsti...mulla pitäs olla karkastuja prikkoja kannenpultin alle..kattelen ko meen tallille....pistän muutaman tuleen jos kelepaa....
turkin pojat on tehny MZ Kanuunin mäntään reikiä ko ei ollu muuta tekemistä...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Motorova minulla on traktorin mäntiä 4 kpl, pystyisikö niistä valamaan laadukkaat lättäpään orkkismukit?
-
Tässä IC M49 voimakoneen mäntä. voimalinja varustettu läppärungolla.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
pikkasen isommat reiät ko Turkin poikien männässä...ei laajene lämmitessään...
-
Periaatteessa kyllä. Vähän niinkuin Radio Jerevanilla. Ne männät pitää kokeilla mitä ne on, eli miten ne käyttäytyy sulatuksessa ja valussa. Joskus työkoneiden männissä on ollut sisällä yllätyksiä.
Muotti pitäisi saada aikaiseksi mikäli valua suunnittelee.
Pääsääntöisesti ei kannata tehdä mäntiä jos niitä saa jostain. Aika työläs projekti. Mulla esimerkiksi Riga 15s, ja IZH 6-8 joihin ei saa mäntiä.
Eli jos järkevästi ajattelee niin lättäpään mäntiä ei kannata tehdä.
Jos käypäisiä mäntiä ei saa, niin silloinhan ne on tehtävä.
-
Joo ei varmaan kannata alkaa tekee lätyskään mäntää. Uusia mäntiä Mahle ja Almot tappeinee+renkaineen,saa suoraan kotimaiselta kauppiaalta muutaman sämpylä kaffen hinnalla!! ja molemmilla männillä on ajettu lujaa ja pitkään K:lla kin ,,eli ei taida olla mitään syytä alkaa tekee mäntiä, jos kysymys ei ole jostain poikkeuksellisesta mäntä ideasta.
asiasta toiseen...mulla pitäis olla vielä jouten muutamia lentokoneen mäntiä tuolla varaston perillä, ajattelin jos Motorovalle olis sopivia aihioita sulattaa....nehän on aika isoja ja nyt lähinnä tuhkakuppi aihioita,,,,niin ja lopetin tupakin vetämisenkin jo muutama vuosi takaperin...
-
..Almotit lähti tilaukseen,en ruppee riskeeraamaan näillä alkuperäsillä "hiiva" männillä..
-
Joo, kyllähän ne männät kiinnostaa. Pitäisi tehdä itselle Riga projektiin uusia mäntiä. Ei vain vielä varmistunut minkä pytyn laitan. Tänne vaan. Sukurasitekin vaikuttaa. Käykää katsomassa:
https://atolavion.com/
Itselläkin on muutama lentomoottori odottamassa uutta tulemista. Kylläkin maa käyttöön.
Samoin se sivari kilpurin konekin on vähän samaa sukua. Sitä olen koko päivän piirtänyt, suunnitellut ja kookletellyt. Sain taas uusia linkkejä. Se Urren modifikaatio-ilmailumoottori tuli eteen jostain sieltä.
-
en muista ennee mihin alottamaani juttuketjuun pistin noista Nort lockeista,mutta tännäin kuulkaas kävin sellasessa vanhassa kaupassa että olpa hieno reissu,sitä pitää vanha Mies ja jos tuolta ei löydy pulttia tai mutteria erikoista,niin sitä ei oo tehty,tosin saa ihan sileetä pulttiakin että voi itte tehhä mieleisen mutta tätä tarviketta sitten on ja PALJON kaikenlaista,kokostaja vahvuutta,ihan uskomaton paikka..semmonen nimeltään kun Varkauden Kiinnityspalvelu :D ..Aikamme juteltiin ja kerto noista Norteista,Valmet ei hyväksy muuta kun nuo ja paperitehdas joka Varkaudess on,tuolla kaupungilla menee hyvin vaikka hieman pois muutto kaupunki onkin,tuolta löytyy ihan mitä vaan tarviaa,oikea rakentelian Mekka.Tänään kun annoin malli mutterin,niin puisessa vetolaatikosta niitä oli,kysyi että montako laitetaan ja paperipussiin,nostalgiaa,aivan mielettömän hieno kauppareissu,hieno fiilis yhä,nää vanhat kaupat ei sais hävitä koskaan! :)
-
Jämsässä on kans vanha S.Sieväsen kivijalkakauppa...sieltä löytyy kans vanhaa tavaraa..kerran rengasliike hajotti lavaMadzan pyöränpultit ko toisella puolella on vasenkätiset jengat......Sievänen kysy että montako laitetaan...viimeks ostin Mossen kytkinlevyn...
-
Pytyistä tuli hyvät termalinin silikonimaalilla,kaasugrillillä kuumensin ne vielä varovasti ja annoin jäähtyä ihan omineen,ens viikolla pyttyihin hooni enää ja sit Almotit sisään. En muistanutkaan että oon tälläsen purkinkin ostanu,tää lähti markkinoilta pois,ei saa ees E-Baystä tänne,yks pohjanmaalainen kiihytysautoilia möi varastoaan viime talvena,piti oitis ottaa..ei noihin kuparisiin kannentiiviste leikkaus kyselyihin oo noteerattu,antaa olla sitten..aattelin jos patapadalla hennosti karhentas kannen alumiinitiivisteen ja tällä suihkis ne sitten,ei ainenkaan pahhaa luulis tekevän.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
ne alumiiniset on kestäny vallan hyvin kannentiivisteinä....urresta ei palanu koskaan kannentiivisteitä, neepristä menny niitä renkaita useampikin...
-
harmittaa suunnattomasti kun ei saanu niitä leikuutettavaksi,ois ollu nytkin hyvä laittaa..en minä tiijjä mikä siellä mättää,eikö tekijä viitti vai eikö firman vehkeillä pysty,no samapa tuo..mutta jos joku tietäs tekijän,ottajia ainakin ois,sillä sillon kun tuosta mahdollisesta kuparitiivisteen saannista jutun laitoin,sain yv.nä viideltä tilauksen,eli menis niitä! :)
-
tuo leikkuuohjelman teko siinä varmaan mättää...ensimmäinen kipale on kallis, sitten putoo hinta....kannentiivisteen keskireikä pitäs kans käyttää hyödyksi, pienentää kustannuksia...
Keuruulla on noita laservirmoja enenmänkin, tietäs kenellä on kuparia ja kiinnostusta pienen sarjan tekoon...voin ens viikolla kysellä..
-
oispa hieno juttu!! saisko keskireijästä tehtyä imuntiivisteen,riitäsköhän pelivara,liki on? kuparia vaikka tuolta,on paljon eri paksuutta. https://www.hobbypoint.fi/metallituotteet Hitto mulla oli yks askarteluliikke tiijossa,siis tallennettu sivu siitä,mutta eipä löyvvy ennee,se möi hyvällä hinnalla millistä 120x120mmm palasta löylykauhan taontaan.
-
tuolla on hyvän kokosia palasia ja hintakin ihan jees.tosin 0,8.ia ja muovi vielä päällä,onko se laskettu mukaan tuohon paksuuteen? https://arteljee.fi/grafiikantarvikkeet/1785-kuparilevyt-eri-kokoja.html#/1261-koko-10x15cm
-
nuo levynpalat kannattaa mun mielestä unohtaa ihan kustannussyistä..kuparia on montaa eri laatua ja ns.peltisepänlaatu on pehmeää ja helppoa työstää...käy katon ja hellan kranssin vääntöön...noista jätepaloista olen kannentiivisteitä tehny...
grillissä kuumaksi ja veteen, on löijääntyny hyvin ...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Terve
Eikö nm. Teemu saanut Rampelta mopokaupassa niitä kuparitiivisteitä useamman parin? Minä leikkautin niitä kai 20 kpl ja en saanut itse kulutettua kai kahta parii, kun eihän ne mihinkään kulu , voi aina hehkuttaa uudelleen pehmeeks. eikä ne siirry/ leviä kuten ne alumiiniläpyt, loput tiivisteet meni Rampelle.On mulla leikkauskuva niistä koneella jos joku haluu tettää, ja nykyisin niitä saa ostaa valmiinakin. mulla voisi olla vielä pari kauppalaatuakin jossain...pitää penkoa. Niitä ei oikeesti montaa varalle tarvi tehdä kun ne oikeesti kestää.
-
Tuossa on pari tehdastekoista ostettua kuparitiivistettä, löyty vielä laarista..ja löyty myös mun piirustus jonka mukaan teetin tiivisteitä..
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Oi oi oi,myy minulle nuo tiivisteet,paa yv.tä niin maksan oitis! :)
-
mulle voisit WVK laittaa kuvan...ko käyn tuolla leikkuuvirmassa ni kyselen mitä ne maksais...
-
Täähän lähti hyvin lupaavasti rullaamaan jo. :)
-
mulle voisit WVK laittaa kuvan...ko käyn tuolla leikkuuvirmassa ni kyselen mitä ne maksais...
Terve
Mä voisin penkoa hieman tiedostoja..mulla pitäis tuo kuva olla vielä cadilläkin, onko sulla ohjelmaa joka lukee Autocadiä?, vai riittääkö ihan vaan scannattu tiedostokuva paperikuvasta? Jos saat teetettyä noita lajitovereille , niin mulle voisi siitä partista irrota sitten yksi pari niinkuin "hakista" vaikka? ;D Nuo kuvassa olevat tehtiin 1mm levystä, kun mun sylinterit oli aina lyhennetty niin koville puristuksille kun vaan männät kesti..eli nyt kannattaisi tehdä varmaan n. 0.5 mm levystä, niin kävis ihan tavan moottoreille ja tarvittaessa voi laittaa kaksi päälekkäin.
-
laita vaan tiedosto...eiköhän se auki saada...