R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Arsti vaan. - 30 Tammikuu, 2019, 01:42:23
-
Markkinoilla monen hintasta ja laatusta osaa,mistä näitä tunnistaa että on "hyvää" ja kestävää tavaraa myyjällä,onko se tuo Venäjä ainut valmistusmaa mistä hyvää käikälettä pukkaa? tossa on parilla kuvalla,onnäihin valupyttyihinkin tullu tälläset "liekkirengas" urat vai mitkälie..toisessa alimassa kuvassa ois niin kun alkuperästä..tehhäänkö kiinassa noita ja mikä on niitten kestävyys,kuluuko silmissä`..kokemuksia ois nyt hyvä kuulla. :)
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
etenkin nämä,pikkusen haiskahtaa pahasti kiinan kopioksi.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Tuollaiset urat kuten alemmassa kuvassa niin oli alkuperäisessä cccp sylinterissä..tuolla rajulla pinnanlaadulla yritetetään saada alumiini tiiviste pysymään liikkumatta paikoillaan. neuvosto sylinterissä oli vielä tuossa sorvatussa tiivistepinnassa lyöty merkintä (A:B:C) mihin "painoluokkaan" sylinteri oli saatu porattua...eli kuuluuko siihen sylinteriin kokoluokan >A , B vai C (std mäntä)
Tarkentaen tuossa ylimmän kuvan sylinterissä näkyy tuo A merkintä( 77.92..94) , eli melko varmaan nevosto/venäläistä tekoa...
-
uralin kiinan pytyt katkeaa juuresta..valu on haperoa...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
tunnistaminen on vaikeaa kun on kopiotu taitavasti...kampiakseleissa on kiinan työn jälki huomattavisti siistinpää ja kampe kiiltää...
yksi uralin ja kaks koon kampuraa hajonnu lennossa, takimmainen limppu murtuu ja matka loppuu ko seinään ko ei sovi enää pyörimään...
hyvät neuvosto-osat on viimeistelemättömiä ja niin paksussa rasvassa että saa viikon liottaa.....ja löytyy legentaarinen otk-leima
-
no ompa pahasti korkannu tuo pytty,varma matkanteon lopetus. :( mites tuo jos sorvissa raapasis pikkisen pytyistä pois,jotta puristusta lisää,paljon kärsis otattaa?
-
senverta sorviin että molemmat pytyt on saman mittaset...ollu joskus eroja mitoissa, kymppejä tosin mutta pienikin ero vaikuttaa kampiakselin kestävyyteen jos paljon ajaa....
muuten en lähtis pyttyjä lyhentelemään....
-
no ompa pahasti korkannu tuo pytty,varma matkanteon lopetus. :( mites tuo jos sorvissa raapasis pikkisen pytyistä pois,jotta puristusta lisää,paljon kärsis otattaa?
Mulla on vielä jäljellä mun vanhan uralin pytty joka on pituudessa 93 mm (vieressä vas. alkuperäinen 94 mm) ja alempana vas. tavan tasapää mäntä ja vientimallin hipo mäntä...tuohon 650 urreen voi laittaa vaikka 750 kupu männän jos haluu lisää ruttuu. jos laittaa kupari tai massatiivisteen on vakiomännällä hyvä laskea se paksumman tiivarin mitta pytystä pois,,,muuten on meno entistäkin verkaisempaa...
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Ai jessus missä varastorasvassa on nää uudet pytyt,e kunnolla mäntää sisältä näy,vielä johkii bravdaan kiedottuna..miten tän liisterin saa pois? :D ..95e pensaan liukeemaan muutamiksi päiviä ja sit jarrucleanerilla loput?
-
Laita ne lautaselle ja uuniin muutamaksi tunniksi. Valuu suurin osa pois. Jos haluat nopeuttaa niin veistele ensin Moralla pois mitä lähtee, ja sitten uuniin. Älä paista pullaa uunissa heti perään. Ei tule hyvää, kokemusta on.
-
Kuumavesi esikäsittelyyn ja sitten loput perinteisillä kylmillä rasvanpoistoaineilla...mutta alkuun vaan tosikuumaa vettä sammioon ja kipaleet sinne....
-
nuotiossa vesipöntöllä varia ja kamppeet uimaan.... ei tartte emännän muistelua ja ilkeilyä kuunnella vuoskausia...
-
nyt sai pestyä pois rasvata vihon viimein,piti ottaa aikalisä tuohon pyykkiin..hyvin lähti..kylelleen pytty telineen päälle lattialle,toholla lämmitellen ja sitten paksut rukkaset kädessä välillä pytystä kiinni ja lyyvvä sitä paksuun kumimattoon lattialla,juokseva rasva lähti hyvin lentoon ja tippu mattoon,taas lämmitystä ja kääntö,sama uusiksi ja lopuksi jarrucleanerillä suihkia kauttaaltaan..pytty ja purkki spraytä meni,mut ei oo rasvaa.
-
Se on melkosta tököttiä tuo rasva.. mutta... on kyl sellanen vakuumi pakkaus et tavara säilyy kuin hapettomassa tilassa konsanaan :)
-
tuo on kyllä kova mönjä,pilalla ois jos ois vähänkin ollu vajailla rasvoilla,on pirun vanhat pytyt jostain varmuusvarastosta tai mistä nyt lie olvatkaan..parempi näin päin vaikka hommaa onkin. :)