R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Tapani Virtanen - 08 Heinäkuu, 2023, 21:49:06
-
Onko kenelläkään kokemuksia kaksitahtikoneen laakeroinnista suojatuilla kestovoidelliulla laakereilla? Soittelin Roppolaan ja kyselin stefoja IC.n koneeseen, niin samalla turistiin tuollaisestakin vaihtoehdosta. Markkinoilta on saatavissa nopean käynnin laatulaakereita. Näin bensaseoksen voideltavaksi jäisi vain kiertokanki ja sylinteri. Jos tuo kestäisi vaikka 50 tonnia ajoa, niin riittäisi ihan hyvin peruskunnostusväliksi.
-
öljyn kierron kannalta parenmpi ilman suojia, stefaa vasten voi suojan jättää, toiselta puolelta pois....boxereissa voi suojan jättää vauhtipyörän puoleiseen sivuun, muuten kolmelta sivulta pois....kolmosluokan väljyydellä kampuraan kunnon laakerit niin pitkälle kestää hyvällä öljyllä ja vaihdoilla vähintään 5 tonnin välein....
tää on meikäläisen kokemus ja perstuntuma....