R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Yleinen alue => Autotalli => Aiheen aloitti: karppa - 12 Maaliskuu, 2023, 20:29:40

Otsikko: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 12 Maaliskuu, 2023, 20:29:40
harvinainen GAZ CCCP v.1939
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 12 Maaliskuu, 2023, 20:39:15
Legendaarinen Podeda CCCP....monen pojan ensi tuttavuus autojen ihmemaailmaan...
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 07:43:46
Trabant, DDR
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 08:04:04
Ifa F8, DDR, farmarimallissa ulkoverhoilu osittain puuta....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 08:09:13
Tatra, Tsekkoslovakia....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 08:34:03
Mosse...niin vihattu ja rakastettu....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 08:35:13
Lujaa laatua Lada, perusmalli 1200 L....CCCP....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 13 Maaliskuu, 2023, 18:22:26
Skoda, Tsekkoslovakia.....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:19:45
Zastava, Jugoslavian helmi autoilevalle kansalle....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:21:01
Puolan autoteollisuuden parhaita paloja....Syrena, Warsava ja Polle...
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:22:33
Helmi DDRärrästä...Wartburg....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:24:44
Volga, CCCP, ei esittelyjä kaipaa....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:25:56
luksusta ja prameutta politrukeille.....Tsaika...
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 09:27:25
Pieni voi olla kaunis muttei kestävä....Jalta, CCCP
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 14 Maaliskuu, 2023, 17:33:22
Zwickau P 70 Coupe DDR , tuotu Suomeen 11 kpl....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 15 Maaliskuu, 2023, 17:22:04
Elite ei liikooja esittelyjä kaipaa....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 15 Maaliskuu, 2023, 17:23:01
jos sä metsään haluat mennä nyt...Niva.....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 04 Kesäkuu, 2023, 11:04:43
aikalailla silmää hivelevää kauneutta....1967 Skoda 1000 MBX
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 01 Tammikuu, 2024, 11:56:18
jossä metsään haluat mennä nyt.....
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 31 Maaliskuu, 2024, 11:55:24
Wärtsilä OY:n edustusautona ollut Zaika...7.2 litranen kone ja kolmivaihteinen laatikko...
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: Kaljee - 31 Maaliskuu, 2024, 18:42:36
Minua on aina kiinnostanut kovasti tuo itänaapurin edustusauto... Mitenkäs tuo tekniikkapuoli, onko joku päässyt tälläistä ropeltamaan?  Kirjassa "Suomen henkilöautot 1987" mainitaan moottorin olevan huomattavasti pienempi? Sekä muitakin mielenkiintoisia yksityiskohtia, esimerkiksi kolme jarrutehostinta ;D

Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 31 Maaliskuu, 2024, 19:28:05
fasepookista kopsattua...

Wärtsilän yrityksen autonkuljettaja Ilkka Kallisen kertomana vuodesta 1986. 🎞️
Yli kolme tonnia painanut ja yli kuusi metriä pituudeltaan GAZ Chaika eli "Gull" oli vaikuttava lisä Wärtsilän autokantaan jo vuonna 1985.
"Muistan yhä rekisterinumeron. Se oli AVV-130. Leningradissa tai Neuvostoliitossa ajettiin aina. Siellä oli erittäin arvostettu ajoneuvo. Pitää olla ministeritason ihminen saadakseen sellaisen. Saitte myös erityiskohtelua tullissa. Sinun ei koskaan tarvinnut jonottaa. Sait sillä paljon ystäviä minne ikinä menitkin. Ihmiset ottaisivat kuvia autosta rajanylityspaikoilla ja huoltoasemilla.
Etkä koskaan saanut sakkoja kun ajoit Chaikalla. Muilla autoilla ajamalla saisit runsaasti lippuja. Paikallinen tapa. Muistan, että meillä oli taukohuoneen seinällä lauta täynnä kolmen ruplan ja kuuden ruplan lippuja.
7,2 litraisella V8 moottorilla konepellin alla oli Chaikassa virtaa, kun sai sen liikkeelle. Kolminopeuksinen vaihteisto teki autosta hankalaksi: ykkösvaihteistolta kakkosvaihteelle menisi sputteroiluääniä, jos unohtaisi vähän astua kaasusta pois. Siinä oli myös älyttömän pitkä akseliväli, joka teki kääntymisestä varsin mielenkiintoisen. U-käännöksen tekeminen oli vähän treeniä.
Ei ollut halpaakaan. Hinta oli sama kuin suuri S-luokan Mersu, noin 800 000 markkaa. Luulen, että haluaisit mieluummin Mersun. Ainakin tšaika oli käsintehty. Istuimetkin matkivat luksusmersun noja. Heillä oli sama veluurikuvio. ”
Tutustu lisää historiaamme täältä: https://www.wartsila.com/about/190/history
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 31 Maaliskuu, 2024, 19:31:59
Tatra 603, Tsekkoslovakia
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: rojektori - 31 Maaliskuu, 2024, 19:33:26
Oliko tuo se kasikoneinen Tatra?
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 31 Maaliskuu, 2024, 19:40:40
tatra... (https://fi.wikipedia.org/wiki/Tatra_603)
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: rojektori - 31 Maaliskuu, 2024, 19:57:48
Joo, 2,5litran kasi
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 03 Huhtikuu, 2024, 10:01:16
pikkuautoja Puolasta....Mikrus RB 300 ja SFM Smyk B30.
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 28 Kesäkuu, 2024, 13:25:59
silimiä hivelevää kauneutta: ReppuselekäMosse......
Otsikko: Vs: SEV-kolhoosin autot
Kirjoitti: karppa - 15 Tammikuu, 2025, 18:04:36
kehitys kehittyy....