R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-

Yleinen alue => Moottoripyörien ja mopojen ylläpito ja rakentelu => Aiheen aloitti: Makke - 24 Lokakuu, 2017, 21:03:01

Otsikko: Katsastusasiaa
Kirjoitti: Makke - 24 Lokakuu, 2017, 21:03:01
Onko kukaan kokeillut tekniikanvaihdon muutoskatsastusta ja maahantuontirekisteröintiä samalla kertaa? Eli selkeemmin ulkomaisen pyörän käyttöä kantapyöränä.
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: VWK - 24 Lokakuu, 2017, 21:04:40
...ai makke kaipaa jännitystä elämään..ja heti vaan syvään päähän.. ;D
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: Makke - 24 Lokakuu, 2017, 21:12:33
Säästäis yhden reissun konttorille   ;D ja paljon muuta vaivaa  ;D ;D
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: karppa - 24 Lokakuu, 2017, 21:55:28
samalla kertaa olen tehnyt maahantuonnin ja muutoksen....ei o ollu mitään ongelmia ko on paperit kunnossa ja meitin käyttämällä konttorilla Jyväskylässä on asiansa osaava mies töissä, ei tartte trafille soitella vaan on pykälät tiedossa...
ei varmasti onnistu ihan joka paikassa...
jäykkäkoota  ko maahantuontia ja muutosta menin näyttämään aikoinaan valtionkonttorille niin katsuri tuumas että kuinkahan tästä selevitään...se katsatus keskeytettiin ja rahat takas..silloin löysin tän nykysen yksityisen  ja siellä on sujunut kaikki jopa GAZiin Volvo B-18 koneen vaihto...
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: Makke - 24 Lokakuu, 2017, 23:20:18
Kiitoksia tiedosta, tosiaan on varmaan paljon kii konttorista ja siitä kuin hyvissä väleissä on katsurin kans.
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: Teemu - 25 Lokakuu, 2017, 09:37:56
Periaatteessa maahantuonti katsastus on rekisteröinti katsastus. Eli siinä merkitään mitä siinä vekottimessa on kiinni. Eli ei tarvitse käsittääkseni edes ns.muutoskatsastusta. Otteeseen tulee vaan maininta että ennen maahantuontirekisteröintiä vaihdettu: xxxx
Sastamalassa saat asiantuntevaa palvelua kun meet katsastus sastamalaan.
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: karppa - 25 Lokakuu, 2017, 09:45:58
näin se menee....
 asiaa auttaa myös huolella laaadittu osaluettelo johon kannattaa laittaa myös tyrkylle prosentit vaihdetuista osista, kantapyöräosaksi käy myös osa jota on muokattu mutta tunnistettavissa.. esim.pakoputkesta alkukäyrä menee 1 % mutta sovitetusta äänenvaimentimestaa saa 1 % kantapyörään..joka pinna kannattaa ottaa mikä on mahdollinen..tuo mun rojekti oli kantapyörä/vaihto 55/45 prosenttia...
todistus hitsaajasta, runkoputken raaka-aineesta ja hitsausmenetelmistä ja lisäaineista tarvitaan myös..
jos tarvetta niin voin jelpata paperihommissa, mulla on koneella aineistoa valamiina..
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: TuuttiK1 - 25 Lokakuu, 2017, 15:48:31
Kaikenlaisia rakennelmia katsastaessa kannattaa käydä ensin kysymässä katsastajan näkemystä asiaan. Jos katsuri itse sattuu harrastamaan samantyylisiä laitteita on onnistuminen helpompaa ja nopeampaa. Asiakkaan kannattaa hankkia itse kaikkea kirjallista materiaalia millä voi selvittää teknisiä yksityiskohtia. Suomessa saa kilpiin hyvinkin kummallisia rakennelmia, joskus jopa täysin laillisia, kunhan löytää yhteistyöhaluisen katsastajan.
 
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: karppa - 25 Lokakuu, 2017, 20:02:33
kaikki moottorin vaihdot pitäisi muutoskatsastaa...72 hevosvoimaa vaihtokoneessa voi olla neukkupokserissa, vielä hyväksytään teho/paino suhteella.
 Perä ja vaihdelaatikko kantapyörässä ei kestä moista tehonlisäystä vaan täytyy muuttaa samalla ketjuvedolle joka taas vähentää muuta vaihdomahdollisuutta...paljon on rakentelu helpottunut mitä se on joskus ollut...
Otsikko: Vs: Katsastusasiaa
Kirjoitti: karppa - 29 Lokakuu, 2017, 21:14:52
saas nähä koska putkahtaa valamiiksi neepri Saabin veenelosella ja Ural/MorrisMini-rojektikin on jo loppusuoralla...