R.I.F -Ruostetta Rajan Takaa-
Yleinen alue => Parran pärinää kaikesta yleisesti => Aiheen aloitti: Patse54 - 04 Lokakuu, 2017, 14:50:34
-
Uutta tietoa paperittoman ajoneuvojen katsastusrekisteröinti.
http://www.is.fi/autot/art-2000001051065.html
-
Tuo iltasanomien juttu on hieman vanha, vuodelta 2015.
Tuossa tämän vuoden ohjeet: https://www.trafi.fi/filebank/a/1494830837/5492b6a8f7325271c6990c18042a92b2/25229-Paperittoman_ajoneuvon_rekisterointikatsastus_ja_rekisterointi_uusi.pdf
-
Perskules tän päivän lehdessä ja Vanhaako
tietoa , kaikella vedetään retkuun.
-
No emmä muuta tierä ku et julkaistu 13.12.2015 :P
-
Heh, kumpa tuo trafin ohje olisi ollut viime talvena, kun sompailin tuon -92 ic:n ensirekisteröintiä :D
Olisi nimittäin säästänyt selvitystyöhön käytettyjä tunteja aika paljon.
-
Oikestaan nykyään on aika helppo saada paperiton kilpien väliin jos se on vaan ollut suomen kilvissä.
Ulkomaan tuonnit sitten eri asia. Siinä tulee isoimmaksi ongelmaksi näyttää toteen että ajoneuvo on ollut jossain rekisteröitynä, muuten haluavat tehdä siitä esim 2017 mallin joka kaataa kaikki mahdollisuudet. Koska esim M-72 tuskin saat täyttämään vuoden 2017 vaatimuksia ;D
Jos tuon onnistuu näyttämään toteen, homma pitäisi olla mahdollista, tosin byrokratiaa saa tehdä ja paljon.
Alla trafin ohjeesta lainaus koskien suomessa joskus rekisterissä olleita ajoneuvoja:
? Jos ajoneuvo on otettu käyttöön 1.1.1975 tai sen jälkeen, asiakkaan on esitettävä rekisteröintitodistus, rekisteriote tai rekisterikorttijäljennös ajoneuvon rekisteröin- nistä Suomessa. Rekisterikorttijäljennös on saatavilla kaikista tässä kohdassa maini- tuista ko. ajankohdan jälkeen rekisterissä olleista ajoneuvoista. Jos selvitystä rekis- teröinnistä ei löydy, ei ajoneuvoa voida rekisteröidä. Lisäksi asiakkaan on täytettävä ohjeen liitelomake.
? Jos ajoneuvo on otettu käyttöön ennen 1.1.1975, selvitykseksi riittää asiakkaan oh- jeen liitelomakkeella antama selvitys ajoneuvon aiemmasta rekisteröinnistä Suomeen.
-
No oma tapaukseni olikin koskaan rekisteröimätön -92 ic, joka tuotu uutena suomeen. Rekisteröinti mahdollisuuden pelasti yksi siirtolupavakuutus vuodelta -97, josta saatiin sille ensimmäinen käyttöönotto päivä.
Aika pitkään trafilla liikennekelpoisuus yksikössä hieroivat harmaita aivosoluja yhteen, kun selvittelin ajoneuvon kilvittämistä ensimmäistä kertaa.
Eli pyörästä tuli -92 vuosimallin kulkine, joka käyttöön otettu -97 ja ensirekisterönti 2017 :D
-
Onneks oli moinen lappu, 1997 säännökset on vielä ihan mahdollisia toteuttaa vanhoillakin.
-
Miten nykyään menee? Ruotsista tuotu 80-luvun alun paperiton pyörä, onnistuuko saada kilpiin vai ei? Onko Ruotsissa traficom tyylistä sivustoa, johon voi kirjautua ja katsoa runkonumerolla tietoja? Vai riittääkö tässäkin että on omistanut Suomessa yli 10vuotta, tuskin?
-
kannattaa kysyä konttorilta, tai useammalta, kaikilla ei ole tietotaitoa tai edes halua alkaa moiseen paperisotaan...
Virosta tuodut pitkään Suomessa olleet kun omistushirtoria on tiedossa niin pitäis onnistua, verot joutuu maksaan....
-
Ehkä mää en ala sotimaan.